George med Liemannen bakom axeln

Jaga dem med piska!!!! samt Freya går!

Posted in survivaL by georgeschottl on november 9, 2011

Jag har hållt en sak hemlig för Er…..

Jag har varit uppgiftslämnare till Strix Television inför programmet Sanning & Konsekvens som sändes idag!
Jag blev kontaktad för flera månader sedan utav en person som arbetar på Strix och som läst mina inlägg om bedragarna och fifflarna inom världen med att bota allvarliga sjukdomar såsom cancer med verkningslösa naturmediciner.
Killen arbetar med fakta-insamling och bakgrundsfakta och när jag fick frågan om att hjälpa till med att förse dem med information så jublade jag av nöje!

Äntligen skall bluffmakarna jagas med blåslampa!

De som förstört så många liv, de som förlängt lidande och de som förhindrat patienter att bli friska, de skall nu granskas i ett svenskt TV-program!

 

Idag har jag sett programmet och det är ju fantastiskt bra!
Så stolt jag är, så bra det var!
Programledarna var måttfulla, de gick inte över gränsen som är så vanligt i undersökande TV-journalistik.
Det var en behaglig ton trots att de handlade om skrupellösa bedragare som har liv på sitt samvete!

Nu över till något annat!

Freya, lilla Freya tog sina första steg utan stöd på  Måndagen
Nu idag har hon sprungit fram och tillbaka mellan mamma och lilla pappa tills hon har blivit helt snurrig.
Hon stannar, vänder och snurrar utan stöd, vår lilla tös går helt själv…
Hon blev lite övermodig idag och på något sätt så fungerade inte riktigt planeringen med var fötterna skulle vara så hon drattade omkull på mage i dag och fick sin första tand i läppen…

Men hon blödde lite från läppen och sedan som den tuffa lilla tös hon är så grät hon i någon minut och sedan flinade hon till sig rejält och började springa igen…efter Ewok..

Det är nästan så att jag tycker synd om den lilla vovven nu när Freya går själv, om någon vecka så
ändras vovvens liv från ”den pussade” till ” den jagade” …
Vilken otrolig familj jag har!

George

18 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan C said, on november 10, 2011 at 00:26

    Härlig läsning angående Freja. 🙂
    Ja jag får nog hålla med om stackars Ewok men Ewok verkar ju rätt snäll
    så det ska nog gå bra. 😉

  2. Johan Olsson said, on november 10, 2011 at 13:50

    ÅÅÅÅÅ George! Blir så himla glad när jag läser om alla framgångar och lycka! Sitter med ett stort leende på läpparna! Hade verkligen vart trevligt att fått träffa er alla:=))))

    Stor kram till er!

    Johan

  3. ninni1960 said, on november 10, 2011 at 14:01

    Vad bra att du varit uppgiftslämnare! Fler såna behövs för att få slut på bluffmakarna.

    Vad härligt att Freya kan gå nu. Då börjar en helt ny fas som föräldrar. En härlig fas med massor av upptäckter både för er och för Freya. 🙂 Jag gläds med er.

    Kram till Er alla.

  4. Ewa Larsson said, on november 10, 2011 at 20:01

    Gläds åt Freyas framsteg, det gäller att rädda hund nu?Har haft så själv så jag vet precis vad som händer.Kul att se er hela fam.
    Sett tv3 vad ska jag säga.Tjäna pengar till varje pris Carema,bluffmakare som tyvärr många tror på.Finns det ingen moral längre?Ingen empati bara pengar,pengar.Tur att det finns sådana som du som tar rag i det.Kra Ewa

  5. Tess said, on november 10, 2011 at 21:47

    Låter härligt båda sakerna! Här är det två katter som inte kommer undan från Connor längre 🙂 En bryr sig inte, men den andra springer som attan.

  6. SaraH said, on november 10, 2011 at 22:00

    Härligt 🙂

    Kram SaraH

  7. Agneta said, on november 10, 2011 at 22:07

    Härligt att läsa! Kan förstå glädjen. Samma som jag kände när min son (trots sin CP-skada och andra handikapp) för EGEN maskin kunde ta sig över en tröskel för första gången när han var drygt 3 år! Vilken stolthet man känner!!! Värme!

  8. Vågens vindar said, on november 10, 2011 at 22:11

    Härligt att se ett nytt inlägg. Såg avsnitttet om kvacksalvarna, skrämmande. Bästa hälsningar!

  9. Anna L said, on november 11, 2011 at 08:30

    Bra jobbat med uppgiftslämning där!
    Härligt att hon är uppe för egen maskin!
    Ha’ en skön fredag 🙂

  10. Ewa Larsson said, on november 11, 2011 at 19:57

    Det är bra om du talar om några dagar i förväg när sådana här program kommer så att jag/vi inte missar dem.Det är oftast inte lika bra att se i Playform.Men tack en än gång.Reine har nu också kikat på det ikväll.Det är mer än upprörande tycker jag.Sen är Achberg alltid så tuff ut med namn o bild bara,trevlig helg önskar vi.

  11. pianick said, on november 11, 2011 at 20:18

    Härlig läsning.Trevlig helg.

  12. Yvonne said, on november 12, 2011 at 10:30

    Så bra du var uppgiftslämnare till ett sådant viktigt program! Önskar jag kunde se det men bor i Bryssel.
    Också lilla Sara som är ute och går :). Toppen! Kram

  13. Yvonne said, on november 12, 2011 at 10:32

    Men, det är naturligtvis Freya som är ute och går! F’låt att jag är snurrig!

  14. Anita T said, on november 12, 2011 at 13:50

    Grattis Freya! Nu kan du springa ifrån både pappa och hundkompis! Älskar att få Freyarapporter. Dessutom
    låter det som om du mår ganska ok just nu vilket också är härligt. Ha´en skön helg hela lilla familjen! Kram!

  15. Annika said, on november 12, 2011 at 19:46

    Underbara du som ”satt dit en del människoplågare”, sådana som vill sko sig på människor i en svår livskris 😦
    Min fd vän blev också kinesiolog och ”drottningen” på att kunna allt, allt, allt. Mycket skrämmande hur fort en människa kan bli fanatisk och kan bota just allt?!
    Eftersom jag sett dig på tv så undrar jag hur du nu kan kalla dig ”lilla pappa”? :))

    Stor kram till hela härliga lilla familjen!

  16. Helén said, on november 13, 2011 at 23:43

    Ja fram i ljuset med bluffmakarna, de ska bort!!!!
    kan bara ana hur stolt du (ni) var över dottras framsteg på livets väg…tänk så många gånger hon kommer att ramla och resa sig och även finna styrka i det.

    Kram till dig…

  17. Birgitta said, on november 17, 2011 at 23:02

    U N D E R B A R T !!!!!

  18. Pauline said, on november 23, 2011 at 18:36

    Hej! Vad märkligt. Jag satt och pratade med en vännina om programmet ikväll. Jag bestämmer mig från ingenstans att läsa bloggar jag intr läst på ett tag och det första jag får se är detta inlägget. Men vad kul att du fick den chansen, ska bli intressant att se det. 🙂


Kommentera

