George med Liemannen bakom axeln

Sömn, stora mängder sömn och enormt stort skratt

Posted in survivaL by georgeschottl on september 24, 2011

Jag undrar ibland mellan kopplingen mellan de enorma mängder sömn man har när man är sjuk och så otroligt lite sömn man klarar sig på när man är frisk.
Vi ”sjuklingar” går ju miste om enormt mycket eftersom vår sjukdom stjäl stora mängder ”vakentid”!
Som nu de senaste dagarna har jag mer eller mindre sovit som ett nedknarkat murmeldjur (fast utan knarket)
Det har snarkats på nätter, det har snarkats på förmiddagar och det har snarkats en liten ”apre dinner powernap”
Jag är ju helt med på att kroppen behöver sömnen och tid för att vialupp sig i kampen mot sjukdomen men dessa sömnmängder är ju direkt löjliga….
Och jag anser att friska människor skall betala en ”sömnskatt” till oss sjuklingar……
Vad sägs om den idén??  (jag vet att den är en helgalen idé men det är kul att skriva om tanken ändå)
Det betyder att alla friska skall dela med sig till sjuklingarna med lite av sin vakentid, i och med att det finns en bra fördelning med få sjuka per antalet friska.
Alltså om varje frisking delar med sig av sin vakentid, kanske de ger två minuter extra vakentid till oss sjuklingar så får vi enormt många vakentimmar att dela på….

Näääeee, jag tror nog inte det fungerar, eller hur?
Dela på vakentid mellan friskingar och sjuklingar….det hade ju blivit ett klart fall för JÄMO, Jämlikhetsombudspersonen.
Vi har ju missat att vissa personer behöver mer skönhetssömn än andra….

Så där föll den idén …..

Jag kanske då får bjuda på ett gott skratt!
Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet, här kommer ett skrattmoment taget med dagens filmkamera i mobilen.
Kom ihåg att höja volymen lite grann!

George

32 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Birgitta said, on september 24, 2011 at 21:20

    Helt underbart ! ! ! Kan inte sluta titta ! ! !

  2. Anette said, on september 24, 2011 at 21:20

    Det skrattet höll i alla fall mig vaken:=)
    Så underbart att njuta av en litens lycka, stor kram!

  3. Linda said, on september 24, 2011 at 21:28

    Så härligt 🙂 !! Ha de gott kramar.

  4. ulla said, on september 24, 2011 at 21:40

    Underbart att se….jag ger Dig gärna några timmar….Kramar till Er alla 4 från Ulla i Sthlm

  5. Karina said, on september 24, 2011 at 21:41

    Åh så smittsamt och gott skratt, sitter här alldeles tårögd!

  6. Sofia said, on september 24, 2011 at 22:40

    Underbart skratt helt magiskt tack för att du delar med dig och KÄMPA på! kram Sofia

  7. Tessa said, on september 24, 2011 at 22:42

    Å vilken härlig film:)

  8. ninni1960 said, on september 24, 2011 at 23:24

    En bra idé med vakentiden. 😉
    Helt underbar film! Vilken glädje. 🙂 Jag blir alldeles varm och glad då jag hör det underbara skrattet.
    Kram till dig och din familj som delar med er av detta underbara underbarn.

  9. Fredrika said, on september 24, 2011 at 23:27

    Underbara unge, mitt leende blev bara bredare och bredare!!

    Fredrika från Ystad

  10. Anja Knoll Olsson said, on september 25, 2011 at 08:50

    Underbart , sådana härliga skratt kan man verkligen inte få för mycket av.

    // A K O

  11. tiptip said, on september 25, 2011 at 10:23

    Vilken underbar liten filmsnutt.
    Jag ligger i sängen och kollar runt på datorn och när ditt mörka skratt dök upp i slutet av filmen undrade mannen vem jag pratade med i sovrummet.

  12. Annette said, on september 25, 2011 at 11:47

    Härligt!! Det finns inget härligare än barnskratt!! Kramar

  13. tina said, on september 25, 2011 at 11:51

    …gillar din idé med sömn en form av Robin Hood de rika (på sömn då) ger till de fattiga. Snacka om smittande skratt, jag gillar er hund så himla go……..

  14. Sister Moonshine said, on september 25, 2011 at 11:53

    Hahaha, vakenskatt från de friska. Ja, det behöver jag verkligen just nu. Ett bidrag till orken.

    Åh, det glada skrattet krullar sig ända från tårna! Vilket underbart skratt. Det får mig att minnas mina egna småtjejers lockande fniss. Ja, om inte det där får cancermonstret att backa så vet jag inte vad som får den att göra det. Mera positiv och lycklig än så här kan man inte bli. Jag förstår din stora lycka med familjen.

    Jag länkar till dig idag. Det här måste fler höra och se.

    Kram, ljus och kärlek

    /Åsa

  15. Susanne said, on september 25, 2011 at 12:27

    Det finns inget så underbart som att höra ett litet barn skratta! Vilken glädje att se er lilla tös!

    Kramar till er!

  16. Johan Olsson said, on september 25, 2011 at 13:56

    Hahahahaha nu sitter jag med ett stort leende på läpparna! Men det måste vart svårt att hålla sig för skratt så länge! Ni e helt underbara hela familjen:)

  17. Ingrid said, on september 25, 2011 at 14:40

    Vilket underbart skratt,Jättefin film .
    Kram

  18. Maria said, on september 25, 2011 at 18:35

    Vilken bra barnvakt 🙂 och vilket oerhört smittande skratt hon har, helt underbart!

  19. Annica said, on september 25, 2011 at 18:45

    Så underbart!!!! Tack för att du delar med dig av detta fantastiska ögonblick!

  20. jessica said, on september 25, 2011 at 20:58

    min mamma har oxå cancer och går just nu på en massa morfin och sover sjukt mycket men det gäller att ta tillvara på den vakna tiden! 🙂

  21. Elisabeth said, on september 25, 2011 at 22:20

    Shit, vad underbart. SÅ HÄRLIGT att höra det där ”kluckandet”.
    Jag håller med om att barnen håller oss sjuklingar vid liv.
    Nattikramen,
    Elisabeth

  22. Pernilla said, on september 26, 2011 at 11:33

    Vet inte om detta är intressant för din del men jag delar med mig för säkerhets skull. http://medicinskaccess.se/index.php/Nyheter/Nytt-behandlingssatt-for-lungcancerdrabbade-forlanger-den-progressionsfria-overlevnaden-med-36.html

    Kram, Pernilla

  23. Lotta said, on september 26, 2011 at 14:04

    Vilket härligt smittande skratt! Vilken mysig fliten flicka hon är.

  24. Lena said, on september 26, 2011 at 19:24

    Underbar filmsnutt!! Tack för den. Sköt om dig och familjen 😉

  25. S said, on september 26, 2011 at 19:43

    åh vad härligt!! Tack George – du har än en gång förgyllt min dag! Kram

  26. Paula said, on september 26, 2011 at 21:36

    Ljuvligt skratt som smittar så att man ser ut som en sprucken träsked…,men Du ,det var lika roligt att höra ditt skratt och se kameran ”gunga”…hahaha

  27. Mia Johansson said, on september 26, 2011 at 22:51

    dagens höjdpunkt! ;0))

  28. Ewa Larsson said, on september 27, 2011 at 09:24

    Vilken härlig film.Det är tur när mobilen är nära för det brukar vara ögonblicksverk när det sker.Freya o Sara och vovven är härliga att se.
    Vi ville inte vara barnvakt pga. röran:jag kan sova i hundburen testar det går tom att sitta i den.Ni kan ställa hundburen under köksbordet så kan jag sova där.Hon sov i soffan.Sen dan efter lekte hon under borden hela tiden.Så är vår uppfinningrika treåring.Kram till er alla.

  29. lettan said, on september 27, 2011 at 16:19

    Vem hon hade fått det goa skrattet ifrån hördes ju i slutet när pappas skratt kom! 🙂

  30. Ossie said, on september 27, 2011 at 21:44

    Sanslöst!!! Dagens dos!
    Hade glömt hur förlösande deras skratt är… helvete, dom små är ju hela poängen med livet!
    Du/ni gjorde mej lycklig idag!!!
    Åhhhhhhhh, vad jag kommer sova gott!
    Stor kram till hela familjen från Åsa
    ❤ ❤ ❤

  31. meinfinity said, on september 28, 2011 at 17:47

    Finns det nåt underbarare? Nääää … sitter med tårar i ögonen och minns min egen sons ljuva skratt… Tack för den fina filmsnutten ! ❤

  32. Inkan o Ligan said, on oktober 8, 2011 at 11:56

    Så underbart att se och höra henne.
    Tazz&Kram


Kommentera

