George med Liemannen bakom axeln

XXXLutz, funderingar om perfektionism

Posted in survivaL by georgeschottl on september 4, 2011

Sara och jag har med barnvagn i högsta hugg (Freya har jublat i sin vagn och glatt flinat åt alla gästerna) kört in till ett jättelikt varuhus som heter XXXLutz, vi har varit där flera gånger tidigare eftersom denna butiks barnavdelning slår alla andra barnbutiker på fingrarna när det gäller kvalitet OCH pris!

Normalt när man betalar för bra kvalitet så brukar ju priset sticka iväg rejält, men icke på Lutz.
Här sker ett märkligt fenomen, priset halveras istället jämför med babyproffsen eller babyland!
Tillråga på allt så har denna barnavdelning den absolut bästa personal vi någon stött på i en barnaffär!
Kunniga, effektiva, vänliga, det som är viktigast är ju att de är kunniga.
En normal säljare berättar ju bara vad som är bra med produkter, man får inte ett hundra procent ärligt svar, men på XXXLuts berättar tjejen på barnavdelningen allt.
Vi är båda två, jag och Sara är så oerhört imponerade utav kunnigheten och servicenivån som vi upplevde i lördags.
Detta gör ju att blir ännu mer nöjda med våra inköp!

Nu när Freya börjar vilja gå själv så skulle vi köpa en leksak som påminner om en sorts gå-hjälpmedel fast inte en gåstol!
På de andra babybutikerna som Babyproffsen eller Toys´r Us så kostade samma produkt 599:- .
Exakt samma produkt på XXXLutz kostar 199:-

Men det gäller de flesta produkter, priserna är lägre men märkena är bättre på Lutz!
Hur är det möjligt att uppleva ett sådant fenomen i Sverige…??

 

Sara och jag med en överlycklig Freya tog en större och vidare tur i varuhuset!
Och överraskningarna fortsatte, på glas och porslinsavdelningen så finns det ungefär samma märken som Duka eller Cervera säljer, tillverkarna är desamma och märket samt serierna är desamma för glasen…
Men kostnaden….på Duka är priset ungefär 160:- glaset, här för EXAKT samma glas är priset 58:-….

Jag tror att XXXLuts reklamen har skadat företaget enormt, den här More is More speglar inte alls priser och speciellt inte den höga kvaliteten på varorna de säljer!
Sara och jag har vänner som vägrar åka till XXXLutz just på grund utav reklamen för att den är så simpel och ger ett klart sämre ”invisible asset” för företaget som helhet!

Jag tycker nästan att XXXLuts borde stämma reklamfirman som gjort en sådan usel reklam, den håller kunder borta istället för att locka!
Det är speciellt synd eftersom XXXLutz har en kvalitet som är ljusår ifrån IKEA och ILVA, kvaliteten är bättre än de flesta möbelföretag jag överhuvudtaget sprungit på!
Produkterna är desamma som i de dyraste Europeiska möbelvaruhusen och här på Lutz gäller devisen att här får du MER än du betalar för!
Det har inte ramsan More is More lyckats förmedla.
Hade bara XXXLUtz lyckats hitta rätt reklamkampanj som förmedlar den oerhörda bredden på varor och priser, jag såg sängar i lördags från 999:- till 58 000:-! De har hela prisregistret hela vägen upp till det absolut bästa pengar kan köpa!
De har ALLT!

 

Jag kommer att alltid återvända till varuhuset med de bästa varorna och de bästa priserna!
George

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Loppan said, on september 4, 2011 at 09:20

    Tänk så olika det kan vara! Själv kommer jag ALDRIG mer sätta min fot i det varuhuset! Nu har jag nämligen tröttnat på bristen på service och deras förmåga att se till kunden. Kanske har jag bara haft otur? Fast så många ggr? Jag vet inte, men blir glad när jag läser att deras barnavdelning är så bra. Det behöver man som barnfamilj!

  2. Ewa Larsson said, on september 4, 2011 at 10:16

    Du har lovordat det här företaget förut just pga sin fina service.vad kul om vi skulle ha detta företag i Uppsala.Kul att Freya går nu mycket för pappa att jaga.Men så söt hon är.

  3. Annette said, on september 4, 2011 at 10:41

    Låter som att jag får bege mig dit, är på jakt efter lite nya saker ….. (har inte varit där innan) ….. ha en skön söndag!

  4. tina said, on september 4, 2011 at 11:04

    håller helt med dig, de skrämmer iväg folk med ”more is more möbelstore” , första ggr skratttade jag o trodde den var ett skämt. Intressant vore att få veta hur det går för företaget här i Sverige.

    Tina

  5. tiptip said, on september 4, 2011 at 15:04

    Du har helt rätt om reklamen. En sånt lågvattenmärke. jag ryser när jag tänkte på affären. jag tänker mig ullareda med lite lågprisvaror från något asiatiskt land. giftiga, usel kvalite och varumärkesplagiat. jag ska testa affären.

  6. leif said, on september 4, 2011 at 17:52

    Hej

    Jag antar att du kollat upp vatför priserna är så så låga.Håller de för en miljögranskning,arbetsmiljögranskning och lönegranskning för de söm producerar produkterna så är det ju lysande!

    Mvh
    Leif

  7. Elisabeth said, on september 4, 2011 at 21:10

    Scrollade tillbaka några inlägg och tittade på bilder av lilla skönheten. Det är SÅ häftigt att hon är så lik ”odjuret”…. :):) Nej då, skämt å sido. Hon är SÅ lik dig och det är så häftigt att se.
    Ett tag sedan du skrev om hur DU verkligen mår. Vill ha en statusuppdatering på behandling, mediciner och hur du mår. Förstår visserligen att Freja höjer livskvaliten 100 procent.

    Utan mina barn hade jag nog inte orkat slåss mot cancern så länge. Barnen förlänger verkligen livet.

    Kvällshälsning,
    Elisabeth Ollas Mattsson

  8. sissi said, on september 5, 2011 at 14:51

    Gick in på nätet för att se om affären finns i Göteborg, men icke. Gick sedan in på dera sida och fann en hel del omdömen – nästan alla urusla. Kanske inte så stor förlust då. Kan din upplevelse bero på att du behandlas väl för att du är ”kändis” (ursäkta uttrycket). Sissi

  9. helen edberg said, on september 5, 2011 at 19:12

    Hejsann…

    Jag är en trogen läsare av din blogg,men har inte komenterat nåt förut..
    Vile bara säga att den bilden av dej och din dotter,i ett tidigare inlägg,där du matar henne,gör mej alldeles varm inombords!
    En bild som utstråler kärlek till ett barn,ett barns trygghet hos pappa,en underbar bild var det! :):

    Sen så vill jag skicka dej och din familj alla goda tankar,kramar och lyckoönskningar som finns,inför fram tiden!

    Hälsningar en norska,boende i Sverige…

  10. cal said, on september 6, 2011 at 11:49

    Det är bara sååå jobbigt att läsa all reklam om ett visst företag! Du blir kanske sponsrad?

  11. Christel said, on september 9, 2011 at 09:10

    Jag har hört så mycket bra om den affären nu att det snart är värt att åka till en större stad (Kanske bara finns i Stockholm?) och göra ett besök.

  12. Jeanette said, on september 14, 2011 at 20:30

    Jag hittade till Michaelas hemsida via dina blogglänkar. Nu är hon också en lysande stjärna på himlen. Så ledsamt. Så fint att du är kvar hos din lilla Freya.

  13. Christian Herbert said, on september 15, 2011 at 20:16

    Kikar in efter många månader. Kul att se att det är bra och att den lille dottern håller dig igång.
    Ha det gott.
    Mvh
    Christian

  14. Mamma Vilja said, on september 16, 2011 at 20:04

    Nämen XXXLutz är ju ett under av byråkrati och tråkighet! Det har tagit mig månader att reklamera en vara och det tog 4 personer att byta ut den, efter att de ringt mig till varuhuset för att hämta en ersättande produkt.

    Men fantastiskt att läsa din historia. 🙂

  15. kristin k said, on september 20, 2011 at 22:36

    Vad är det för namn egentligen? Säg det snabbt så blir det xx sluts. Bra eller dåligt? Genomtänkt eller inte? hahaha


Kommentera

