George med Liemannen bakom axeln

En av de bästa informativa filmer som finns

Posted in survivaL by georgeschottl on september 1, 2011

Ung Cancer, en fantastisk organisation som verkligen visar framfötterna.
I många organisationer är det ”mycket snack och liten verkstad”, hos Ung Cancer verkar det inte finnas några hinder för att hindra dem från att göra det rätta!
Och att göra det rätta gör de med besked!

De gör det så bra, så okonventionellt och så hårt det berör, så rätt det träffar i alla känsloregister!
Fortsätt med det ni gör, ni verkar vara utav ”det rätta virket”
PS till mina läsare, gå gärna in på Ung Cancer och stötta dem!

Så ända in ihelvete bra! När jag väl svär är det viktigt att det finns ett skäl som berättigar till att svära, och så ända in i helvete bra är den filmen som Ung Cancer lagt ut på Youtube!
Den handlar om de mjuka och svåra värderingarna, inte bara unga cancerpatienter bör se denna utan även deras anhöriga, de gamla cancerpatienterna, föräldrar och syskon borde se denna!

Ta en titt själva så förstår ni vad jag menar!
Filmen heter : Det är ok att känna ….antingen söker ni själva på Youtube eller så klickar ni bara på texten!
Så otroligt bra gjort!
Tack från oss Cancerpatienter, tack från oss som är anhöriga, vänner och bekanta till Cancerpatienter!

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Patrik Göransson said, on september 1, 2011 at 13:16

    Väl presenterat George!

    Varför jag gillar Ung cancer:

    ”Förutom den uppenbara anledningen att gilla Ung Cancer, nämligen den att de lyfter upp unga cancerberördas behov vilket verkligen behövs, så finns det än större anledning älska dem och deras arbete. Maskerat bakom ungdomlig fräckhet och naivitet bultar ett skarpsinne och engagemang som ruskar om vårdsverige. Vi som arbetar med cancervård: vårdpersonal, politiker, patientföreträdare, intresseföreningar, patientföreningar tvingas att på ett nytt sätt, utifrån den cancerberördas perspektiv, se den enskilda cancerberördas behov och därmed utmana flera vedertagna ”sanningar”. Ung Cancer tillför en ny ton och en ny arena till arbetet med framtidens cancervård och tillsammans kommer vi göra skillnad!”

    Det är okej att känna!!

  2. Julia Ung Cancer said, on september 1, 2011 at 16:12

    Tack älskade fina George för dina ord! Vi sitter o gråter när vi läser det du skrivit om oss o vår organisation!

    Tillsammans gör vi skillnad.

    All kärlek

  3. Elisabeth said, on september 1, 2011 at 23:45

    Hej George,
    Kan bara instämma. jag fick också filmen sänd till mig idag via mail. Jag antar att jag fortfarande räknas till kategorien Ung Cancer. (i november blir jag 38, alldeles för ung för att vara i sluttampen på livet)
    jag hoppas ju förstås att jag ska övervinna cancern lika länge som dig. Men all obotlig cancer har ju ett slut, vi måste bara skjuta på det där ”slutet” så länge som möjligt.
    Nattikramen
    Elisabeth Ollas Mattsson

  4. inger forsblom said, on september 1, 2011 at 23:50

    Älskade alla drabbade, anhöriga och närstående!

    Jag hittade Ung cancers hemsida av en slump. Blev mycket berörd. Informerar alla i min omgivning och bär er pin.

    Må någon snart ta livet av denna vidriga sjukdom.

    Många kramar
    Inger

  5. Ulrika said, on september 2, 2011 at 13:18

    Tack för att jag fick se filmen!
    Den är viktig, jätteviktig.
    Och stark.
    Tårarna rann.
    Nu sprider jag den till andra.

  6. Inkan o Ligan said, on september 3, 2011 at 09:52

    Jag har sett den filmen och den är underbar.
    TAzz&Kram

  7. Carina Jönsson said, on september 3, 2011 at 10:19

    Tack fina George, för att du la upp denna film. Jag är inne och tittar till dig och din fina Sara och alldeles underbara lilla dotter. Däremot skriver jag inte så ofta längre, men nu måste jag! Andreas var 16 ½ när han fick sin diagnos lymfkörtelcancer, livets trauma som jag har skrivit här om tidigare. Vilken underbar film, TACK! Det är ju så, helt okej att känna! Mina tårar rinner, mina tårar rann när jag såg dokumentären i söndags tror jag det var, Barn och cancer, den var såå jobbig att se. Förstår egentligen inte varför, jag möter många cancersjuka barn på barnonkologen. Jag var där senast i onsdags när vi i barncancerföreningen bjöd på mat för de barn och föräldrar som ligger inne. Det känns så bra att ge tillbaka. Andreas mår bra idag och han läser på universitetet i Umeå, där bor han med sin flickvän som också pluggar i Umeå. Livets gåva att vara förälder, eller hur? Emelie, Andreas lillasyster läser andra året på gymnasiet, är också bra med henne, inte alltid lätt att vara syskon där syskonet har en allvarlig sjukdom, men vi är såå tacksamma att allt hitintills gått bra. Tack än en gång och jag önskar dig och din underbara familj allt gott!
    Många kramar från Carina Jönsson, mamma till Andreas och Emelie

  8. Malin said, on september 5, 2011 at 12:10

    Så vacker film som träffar rakt in i hjärtat!


Kommentera

