George med Liemannen bakom axeln

Fläng och biltur, roligt och spännande

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 22, 2011

Nu kommer lugnet att åter lägga sig över oss.
Det har varit hektiska dagar med familjerna på båda hållen.
Saras älskade syster Maria och hennes Italienska/Amerikanska make är här på semester från Milano, de har kört hela vägen från Milano med sina båda älskade hundar Denver och Dino.

Även min bästaste syster-dotter Mimmi har kommit hem från Berlin på några få dagars semester och för att förgylla vår tillvaro.

Det betyder att Ewok och det Italienska radarparet Denver & Dino har haft superkul, det är verkligen roligt att se hur dessa tre hundar är som världens bästa vänner, de bara piper och gnyr när dä träffas på morgonen, det pussas och sniffas precis som det är i den bästaste av hund-världar!

Likaså så har Svenssons, Ruosis och Schottls  haft superkul med lilla Freya i absoluta centrum, det är klart intressant hur en sådan liten vacker person kan fånga och förvandla både morfar och farfar till lallande, joddlande och kvittrande, visslande fånar som verkligen njuter av livet!
Även Freya har njutit av all stimulans och uppmärksamhet, hon formligen slår alla rekord i att växa och att överraska oss varje dag med nya ansiktsutryck, ljud och beteenden!
Hon är bara ljuvlig!

Imorgon bitti åker den Italiensk-svensk-amerikanska delen hem igen till Milano och det kommer att bli så tomt och tråkigt de första dagarna utan dem….
Dock så kommer jag att få tid att fortsätta med lite  saker som har fått ligga på vänt….
Men jag kan garantera att det är superskönt att ha en svåger som jag nästan kan räkna till en av mina bästa vänner, vi har askul ihop, detta till trots att Andy oroar sig för min cancer och att jag ibland inte får luft….men det är väl ett bra sätt att få tyst på mig….

George

Här matar pappa (alltså lilla jag) Freya med nappflaskan.

Här har Freya upptäckt en underbar sak som mamma kallar för Nektarin!

20 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lillith said, on augusti 22, 2011 at 21:22

    Såååå söt, du också Georg,låter som ni haft en härlig tid.Önskar dig allt gott och lite till.

  2. Ulla said, on augusti 22, 2011 at 21:58

    Ännu ett underbart inlägg från Dig…TACK…önskar Er en skön sensommartid // Ulla

  3. Birgitta said, on augusti 22, 2011 at 22:52

    Det lyser ”KÄRLEK” om er!

  4. Bitte said, on augusti 23, 2011 at 01:54

    Vilka goa bilder! Så söt liten dotter!

  5. Yvonne said, on augusti 23, 2011 at 08:11

    Vilka underbara bilder!!

  6. Annika said, on augusti 23, 2011 at 08:30

    Hon är söt så man svimmar!

  7. Sister Moonshine said, on augusti 23, 2011 at 10:18

    Jag blir glad när din tystnad på några dagar beror på att du haft det kul och givande tillsammans med släkt och vänner och, inte att förglömma, hundar. Det låter som kvalitetstid och ger den energi som du så väl behöver.

    Skickar kramar till er alla tre och extra mycket luft till dig.

    /Åsa

  8. Susanne said, on augusti 23, 2011 at 12:19

    Du och din familj är så fina! Vilket litet underverk Freya är!

  9. Johan Olsson said, on augusti 23, 2011 at 15:02

    Blir så glad när ni alla mår bra! Det känns långt in i hjärtat! Ni verkar vara en familj fylld av kärlek:=)

  10. Ingrid said, on augusti 23, 2011 at 15:05

    Den ”Nektarinen” smakade säkert jättegott.

  11. Berit said, on augusti 23, 2011 at 19:22

    Freya är sötare än socker! 🙂 Hur kan man bara vara så särdeles söt?

  12. Jessica said, on augusti 23, 2011 at 20:31

    Skönt att höra att ni lever livet och njuter! Freya är en riktig sötnöt!

    Jessica

  13. Kerstin said, on augusti 23, 2011 at 21:55

    Så söt och så stor Freya blivit!

  14. Yvonne said, on augusti 25, 2011 at 18:50

    Ni är söta båda två! Lyllo er som kan konsten att njuta 🙂 för det är en konst sanna mina ord.

  15. Annica said, on augusti 25, 2011 at 19:52

    Så underbara bilder!

  16. Tobias said, on augusti 25, 2011 at 23:24

    Mmmm, nektarin…

  17. Katarina said, on augusti 28, 2011 at 18:31

    Vilka fantastiska ögon hon har! Man bara drunknar i ett isblått hav! Jaaa du är också söt George!

  18. Mia said, on augusti 29, 2011 at 11:59

    Jag säger som flera före mig – ni är så fina, både du och dottern!

  19. Marie said, on augusti 30, 2011 at 09:15

    Hej George,
    Freya är helt otroligt söt måste jag bara börja med att säga.
    Har inte läst på ett tag har varit däckad av cellgiftsbehandl, och läste nu dina senaste inlägg
    om viljans kraft. Vill bara säga att jag håller fullständigt med dig. De personer du nämner har jag
    också följt och deras enorma positivitet och kärlek till livet och närstående har helt klart förlängt
    livet och gjort det så mycket trevligare att leva.
    Jag utövar och läser mycket om healing och om att se sig själv frisk i framtiden, det gör stor
    nytta och jag ska ge cancern en match. Tänker absolut inte lyssna på en läkare som säger
    att jag bara har månader kvar, hur i hela friden ska han kunna veta det?! Nej snälla läkare ge mig
    som patient hopp istället det hade varit så mycket bättre, men de vill vara ärliga…Men kanske
    gav det mig ett ännu mer jävlar anamma, så är det nog.
    Du är fantastisk George och ger så mycket hopp! Tack! Hälsa dina underbara tjejer.
    Stora varma kramar Marie

  20. mycketyck said, on augusti 30, 2011 at 10:21

    Roligt att läsa att ni haft en fin tid med nära och kära. Något att tänka tillbaka på när hösten nalkar sig. Din lilla Freya är söt som en nyponros så jag förstår att du älskar henne.
    Önskar er alla en fin höst.


Kommentera

