George med Liemannen bakom axeln

Er kraft ger mig kraft

Posted in survivaL by georgeschottl on juli 22, 2011

Jag har nu sett hur otroligt många människor som väntat på ett livstecken från mig….jag får ju rysningar av tacksamhet gentemot Er läsare som vill mig så väl, som stärker mig via Era hälsningar och får upp mig ur sjuksängen med lite mer stål i blicken…
Närmare 40 000 läsare har väntat och kollat med oro hur jag mår…..kan Ni förstå svordomarna som osade (blandade med hostningar och väsningar från mina stackars lungor) när jag inte kunde kommunicera med Er via nätet.
Ett stort otroligt tack för ert stöd genom smärtor, hosta, trötthet, inflammationer och bieffekter från medicineringar.
Ni har stöttat på Ett sätt Ni inte kan ana, jag har ju självklart inte varit helt 100% ärlig, det har hänt andra saker i mitt liv under dessa frånvarodagar som inte är så lysande, en kär vän har dött, vår goa familjevovve Berta, min systers älskade labbe gick bort i cancer, för många i min och Saras omgivning drabbas av cancer för att kunna acceptera, Annettes placering på vår natthimmel som en stark stjärna som lyser ack så klart och ack så starkt, den stjärnan lyser över oss alla, hela vägen bort i Australien.
Som man säger, en olycka brukar inte komma själv, lunginflammationen och internetbortfallet samt magsmärtorna hade gott sällskap av andra olyckor….

Det har hänt saker förstås som lyst upp våra liv under dessa dagar, Jag och Sara har bestämt att vi skall fira dessa goda ting när jag fått tillbaka min totala andningsförmåga.

Men en sak skall Ni alla ha klart för Er!
Ni har min tacksamhet och tillgivenhet för Ert massiva stöd!
George

Som en bonus får ni lite bilder från dopet:

42 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. MyH said, on juli 22, 2011 at 17:43

    Hej George!
    Det är första gången jag lämnar en kommentar,kände att det var dags nu! 😉
    Tittar in hos dig VARJE dag för att se hur det är.. Vi är många som hejar på dig & kämpar med dig!
    Du har en väldigt intressant blogg & en kämpar anda av guds nåde! Och den sötaste docka till dotter jag någonsin sett!

    Ha en fortsatt fin sommar!
    Kramar från Myh i Umeå

  2. Lillith said, on juli 22, 2011 at 17:45

    Oh, Oh så underbart söööt liten tjej,man vill bara krama. Där har du lyckan. Skönt att allt är nästan ok med dig. Ha en bra dag, önskar en från Hägersten

  3. annika said, on juli 22, 2011 at 17:57

    Vilka fantastiska ögon!!! En riktig liten raring!!!

  4. Mamma Nina said, on juli 22, 2011 at 17:58

    Åh vilka ögon ❤ Den här lilla snäckan lär ni få hålla hårt i när hon blir äldre 😉
    Skönt att höra att du är (hyfsat) okej i alla fall!

  5. Nonna said, on juli 22, 2011 at 17:59

    Härligt George, även jag var orolig för dig men tänkte att kanske skriver Sara om du inte orkar, nu förstår vi ju varför det blev som det blev, över IT samhället råder vi inte alltid, det är som med vädret det blir inte alltid som man tänkt! Vi lever med en sinad brunn och det går inte heller att påverka mer än med regndans emellanåt.
    Vilket underbart vackert barn hur kan nån vara så otroligt söt tack för att du delar med dig!??
    Hoppas vi alla lyfter dig upp ur sjukdomsträsket och mot friska höjder med hög, klar och ren luft som du får ner i lungorna…då behövs för oss alla och i synnerhet för Sara och lilla Freja!
    Kram / Nonna

  6. sissi said, on juli 22, 2011 at 18:51

    Håller med alla ovanstående. Ett så bedårande barn – och VILKA ÖGON! Ja henne får ni hålla ”hårt” i, när hon växer till sig – men huvudsaken är ju att hon själv blir lycklig!!! Oavsett vad föräldrarna tycker. Talar av egen erfarenhet …. Så härligt att du äntligen har möjlighet att kommunicera med omvärlden. Vi (och nu talar jag nog för flesta av dina ”tittare”) har varit oroliga till max.

    Fortsätt att njuta av livet!

  7. Gitte said, on juli 22, 2011 at 19:11

    Tack för bilderna på denna ljuvliga lilla unge. Du och Sara är lyckans ostar
    i all bedrövelse, men bara en blick av dessa ögon kan skicka vem som helst
    till lyckoland. Krya på deg av bara sjutton.

  8. Sister Moonshine said, on juli 22, 2011 at 19:13

    Vilken liten goding! Men det är väl klart George, att vi följer ditt öde och liv med spänning och med kärlek. Du är en man som man inte glömmer i första taget och ditt engagemang för andra cancersjuka är ju nobelt och fantastiskt. Mina förhoppningar är dock alltid att tystnaden beror på att du gör något kul. Och det gör du ju ofta. Må så gott du kan!

    Kram

    /Åsa

  9. Maria said, on juli 22, 2011 at 19:46

    Aaah underbara bilder på er dotter!

    Ditt livsöde berör och det är skönt att läsa dina inlägg igen! Det ger mig perspektiv på mitt eget liv, vad som är viktigt trots sorg och elände som finns också i min närhet…

    Sköt nu om dig och hoppas att du snart piggar på dig lite!

  10. Poonam said, on juli 22, 2011 at 19:58

    Ömsesidig kärlek helt enkelt..mellan oss och dig..*L*

  11. //Gina said, on juli 22, 2011 at 19:59

    Det är så skönt att du är tillbaks. Sällar mig till skaran som blir bergtagen av den lilla söta Freya.

  12. Ewa Larsson said, on juli 22, 2011 at 21:08

    Nu när jag ser bilderna Freya och ser hur söt hon är och vad jag gått miste om,så blir jag så arg på alla sjukdomar som behagar att dyka upp när det är som mest olämpligt.Hade längtat så att få se henne och hennes fam.Men men det blev som det blev.Vad kul att du orkar skriva igen iaf.Jag hoppas att det blir nya tillfällen.Kram

  13. Maria Assarsjö said, on juli 22, 2011 at 21:09

    Skönt att höra att du är tillbaka hoppas att du snart blir frisk från din lunginflammation. Er dotter är verkligen söt, vilka intensivt blåa vackra ögon hon har.

    Kramar till hela familjen.

  14. Helen said, on juli 22, 2011 at 21:17

    Vilken otroligt söt dotter ni har, vilka ögon!
    Håller tummarna för att ni snart får tillfälle att fira, att ni ska få lite andrum i ert liv.
    Ha en riktigt mysig helg!
    Kram Helen

  15. Annica said, on juli 22, 2011 at 21:55

    Vilken ljuvlig dotter ni har! Hoppas att du piggnar till och att ni får rå om varandra!

  16. Sofia said, on juli 22, 2011 at 21:58

    Vilken sötis ni har : ) Hoppas du piggnar till snabbt! kram Sofia i Hjo havskåning ; ) båda föräldrarna från Malmö : )

  17. Sofia said, on juli 22, 2011 at 21:59

    halvskåning skulle det stå såklart : )

  18. Mia said, on juli 22, 2011 at 22:16

    Vilka fina bilder på dina tjejer! Så glag att höra av dig på bloggen. ..All Lycka till dig och din fina familj, hoppas sommaren blir njutbar:). Från en trogen bloggläsare som inte hör av sig så ofta.

  19. Mia said, on juli 22, 2011 at 22:17

    glad menar jag:))

  20. maria Harrysson said, on juli 22, 2011 at 23:04

    Vilken härlig tjej du har!

  21. Lena said, on juli 22, 2011 at 23:10

    Skönt att höra att allt är bra igen:) Vilken underbart söt liten dotter, sköt om er 😉

  22. Kerstin said, on juli 22, 2011 at 23:24

    Så oerhört skönt att höra av dig igen!

    Jösses vilket vackert barn ni har gjort tillsammans! Vilka ögon!!

  23. Louise said, on juli 23, 2011 at 00:13

    Freya är ju pappa upp i dagen!!
    Njut av härliga dagar med henne!

  24. Inkan o Ligan said, on juli 23, 2011 at 08:38

    Sötnosen då
    Krami massor till er alla.

  25. Yvonne Eva Schalin said, on juli 23, 2011 at 10:20

    Du är för härlig Georg!
    Och du har lyckan att ha en underbar dotter och fru!

  26. Marie said, on juli 23, 2011 at 10:24

    Åh vilka underbara bilder, jag smälter…

    Du är underbar George, vilken kraft!

    Massor av styrkekramar Marie

  27. Johanna said, on juli 23, 2011 at 12:12

    Ojojoj, hur söt får man va egentligen ❤

    Kramar till hela familjen!

    Johanna

  28. Madde said, on juli 23, 2011 at 13:27

    Visst var man orolig- men tänkte också som så att Sara hade väl skrivit om det hänt ngt som gjort att du inte orkat.
    Och milda himmel vilken SÖT dotter ni har ! Ögonen !!!!!!!

    Ni får hålla hårt i henne !

    Kram o hoppas att de roliga saker som hänt, trots allt kan uppväga lite av de sorgliga saker som hänt…….
    Var rädda om varandra./Madde

  29. Johan Olsson said, on juli 23, 2011 at 14:52

    Jag har sagt för och jag säger det igen! Du måste vara lyckligt lottad som har en sådan underbar fru och dotter! Du med familj är verkligen hur goa som helst och har ni vägarna förbi Göteborg så tveka inte, dörrarna står alltid uppe för er!

    Kramar till er alla//Johan

  30. Anita T said, on juli 23, 2011 at 19:00

    Vad glad jag blir när det kommer några ord från dej och din lilla fina familj igen. Freya är en otroligt söt liten tjej. Ser dessutom väldans tänkande ut.Blir nog en liten George av henne. Ska med glädje läsa hennes blogg när hon blir stor. Se nu till att krya på dej så man inte behöver gå här och vara orolig!!!!!! Kramar Anita T

  31. Therése said, on juli 23, 2011 at 20:18

    Kramar till er alla från en trogen bloggföljare.

  32. Tess said, on juli 23, 2011 at 20:44

    Vilka härliga ögon hon har!

  33. Amanda said, on juli 23, 2011 at 22:08

    Ooh, söting hon är!! Skönt o höra från dej George. Varma krya-på-dej-kramar

  34. SaraH said, on juli 23, 2011 at 22:41

    Så söööööt 🙂

  35. Mia said, on juli 23, 2011 at 23:00

    Det är så skönt att se inlägg från dig igen. Beklagar alla tråkigheter ni fått uppleva.

    Hoppas du snart är tillbaka med full kraft och kan fortsätta sätta press på svensk sjukvård. Du behövs!

    Fina bilder från dopet.

    Kram

  36. Inga said, on juli 24, 2011 at 13:44

    Vilken underbar tjej! Vilken glädje för er med henne i närheten!!

  37. Eva Berglund said, on juli 24, 2011 at 14:56

    Skrämmas så…
    Tack för bilderna på Freya..

    Eva B.

    • Marie said, on juli 24, 2011 at 23:31

      Hej har tänkt att skriva till dig många gånger men mina ord känns så futtiga, jag beundrar din styrka, önskar dig många lyckliga år med din härliga familj
      En stor kram till dig och din familj från Marie i Kalmar

  38. Ann-Britt Sperens said, on juli 24, 2011 at 17:43

    Så roligt att se att ni hade en virkad dopklänning. Det hade jag till min äldsta dotter, så fint! Ha det så bra! Ann-Britt

  39. Lina said, on juli 24, 2011 at 19:05

    Vilken söt liten tjej! Jag kommer ihåg dig från tv-serien och tycker att hon är jättelik dig : ) Följer din blogg och kampen mot sjukdomen. Du ger så mycket kraft åt andra och när du skrev att du får kraft genom kommentarer tänkte jag att jag ska skriva ett par rader.. fast vi inte känner varandra. Mina bästa lyckönskningar, Lina från Linköping

  40. Jenny Viklund said, on juli 25, 2011 at 01:32

    Vilka härligt fina bilder på Freya. Jag har inte varit in här på ett tag men tänkte på dig när jag läste en gammal intervju i en Allas tidning =) Du är en så inspirerande människa! Vet du det? Jag beundrar din livsglädje och din ärlighet! Hoppas du kryar på dig snart. Kram till dig och din lilla familj från Jenny Viklund en rektute jamtlands taus 😉

  41. Desiree said, on juli 27, 2011 at 00:52

    Så underbart att höra ifrån dig. Förstår att du haft det tufft med alla sorgliga besked mitt i din egen kamp mot smärtor o sjukdom. Styrka till dig!! Så klart ska Du lägga din kraft på att bli frisk, vara med familj o vänner…, vi bloggläsare är lite ivriga ibland o jag kan själv känna att jag kliver in i andras liv och jag både respekterar o accepterar om Du inte skriver ( även om jag blir orolig).
    Så underbart söt Freja är!
    Sköt om dig. Kram D


Kommentera

