George med Liemannen bakom axeln

Trött, sover, da Capo på Lunginflammationen och 4 brända kablar

Posted in survivaL by georgeschottl on juli 21, 2011

Hej på er alla.

Jag ber om ursäkt över att jag inte hört av mig till Er via bloggen, jag har fått en ny släng utav lunginflammationen och är så fruktansvärt trött, jag sover på tok för många timmar på dagen bara för att kroppen skall läka och återgå till en ”normal cancerdrabbad korkad skåning”.

Samtidigt har jag ”bränt ljuset i båda ändarna”, trots trötthet, hostande, konstant sömnbehov och en andning som låter som ett krockskadat ånglok har vi haft massor med saker som vi måste, verkligen MÅSTE fixa. Min syster skämtade med mig i förrgår om att jag måste passa mig när jag pratar i telefon eftersom jag låter som en klart galen flåsande telefonflämtare…..med andningsproblem!
Vi har haft Freyas dop i St Olofs Kyrka i Skanör,  så alla saker kring och runt dopet skulle fixas, oavsett lunginflammation och trötthet, jag har köpt en bil till Sara som hon kan köra till jobbet (en diesel som drar 0,65/milen) med när hon väl börjar arbeta igen till årsskiftet, denna bilen skulle hämtas senast 5 dagar efter köpet så jag fick snällt packa in mig själv i varma kläder, be en bön att både febern inte skulle öka samt att jag skulle hålla mig vaken och hämta bilen.
Jag flåsade extra mycket på stället där jag hämtade bilen så de undrade om jag behövde hjälp…..fnys!
En redig skåning klarar sig själv….nästan.

Jag har lagt in den gamla bilen för försäljning på blocket  klicka gärna för att läsa om bilen…..
Jag inser att jag har gjort två dundermisstag med denna försäljningen, ett tiden, man köper ju inte en bil på sommaren när det är varmt och skönt och semesterkassan har gjort plånboken tunnare.
Det andra misstaget jag gjorde var att jag lade på en rejäl slant i ”prutmån” på bilen, bilen är värd ca 29 000 och jag lade på en slant så priset som syns är 39 900, för då kan folk pruta för prutandets skull och vi blir båda nöjda med affären….
Som resultat är att jag har haft så här många människor som ringt på bilen…… 1 endaste person!!!
Jag inser att jag nog inte kommer få bilen såld förrän i September, Oktober….
Så känner Ni någon som vill ha en bil med på tok för många hästkrafter för bensinpriset så tipsa dem gärna…

Jag har faktiskt försökt skriva på bloggen minst ett tiotal gånger men det enda resultatet har varit ett gigantiskt svordomsosande moln som lagt sig över den skånska bygden.
Varje gång jag har satt mig framför datorn har  under de senaste 2,5 veckorna har jag haft intentionen att berätta hur jag mår för Er men varje gång har WordPress låst sig och kraschat, precis som en kropp behöver blod, behöver WordPress en fungerande internetuppkoppling.
Resultatet vid dessa tillfällen är en gigantiskt radda av svordomar över bräckligheten i stationen, den lilla stationen som inte tål lite blixnedslag.

Jag har aldrig sett så mycket Telia-folk inblandat i en internetuppkoppling!
Vi har haft 3 olika gubbar inne i huset som har slitit och dragit i kablar och pendlat som galningar mellan vårt hus och stationen, vi har haft 4 gubbar som grävt upp gatan och pendlat som galningar mellan vårt hus och stationen och 2 andra gubbar som förberett asfalteringen av gatan igen UTAN att pendla som galningar mellan vårt hus och stationen!

Resultatet är följande, i stationen fanns det en kabel som brunnit tack vare ett blixtnedslag, detta fixade Telia för två veckor sedan med resultatet att internetuppkopplingen gick igång men samma sekund man använde den till att bara starta en browser så försvann kopplingen.
Nästa resultat var att de fann ytterligare en kabel i stationen som brunnit och därefter sökte de sig fram till att en kabel i marken också brunnit så de fick gräva upp en del av gatan utanför huset för att hitta skadan.
(hur kan de räkna ut på metern var de skall gräva???? Stationen ligger ca en km från vårt hus, hur kan de räkna ut att just 3,45 meter från husets tomt skall de gräva ett hål på ca 1 kvm och lyckas träffa EXAKT rätt, MITT i hålet ligger kabeln…
Hur kan de räkna ut detta???)
Trots detta så fungerade internet ÄNDÅ inte, då hittade de att en annan kable hade lossnat när de bytte en av de skadade kablarna i stationen….
Nu funkar det perfekt, det är nästan som den där sången i reklamen, snabbt stabilt och jättebra!

Jag håller på med olika krönikor och en artikel som skall publicerad i Augusti om alternativa mediciner, naturläkemedel som riskerar att döda eller skada patienten istället för att hjälpa.
Så otroligt  mycket bedragare det finns inom detta området, vi behöver verkligen se till att det kommer en motion till riksdagen/regeringen? som visar på värdet av ökad trygghet och säkerhet av att övervaka och säkerställa kvaliteten på dessa preparat.
Jag tror att det är viktigt för de hälsokostbutiker att de får en ökat legitimitet och ett ökat förtroende genom en reglerad kvalitetskontroll, bort med alla farliga och overksamma preparat och fram med de verkligen effektiva och nyttiga naturpreparaten!
Den kan kanske till och med gynna branschen och även i slutändan gynna oss patienter…..

George

27 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jane said, on juli 21, 2011 at 10:33

    Åh så skönt att få läsa ett inlägg från dej George!! Håller tummarna att du ska bli kvitt lunginflammationen nu så du kan få tillbaka lite krafter!! Massa kramar till dej o din familj 🙂

  2. Maria said, on juli 21, 2011 at 10:48

    Välkommen tillbaka till internetvärlden!

    Vila nu, så mår du förhoppningsvis snart lite bättre 🙂

  3. Helen said, on juli 21, 2011 at 10:59

    Härligt att höra av dig igen!
    Glöm inte att vila är viktigt om än ganska trist när man vill mycket. Lyssna på din kropp och gör som den vill, vill kroppen vila ska du vila, det gör dig gott!
    Krya på dig!
    Kramar till Dig och familjen
    /Helen

  4. daphna levin said, on juli 21, 2011 at 11:02

    Du skriver verkligen bra! Och jag gillar det du skriver om alternativa mediciner. Det behövs ett kritiskt granskande också där! Ta väl hand om dig och din hälsa.

  5. Yvonne Eva Schalin said, on juli 21, 2011 at 11:13

    Du skriver fantastikt bra! Och ditt engagemang är beundransvärt. Jag håller med det du skriver om alternativa mediciner och på det sättet du gör det – balanserat, äkta och med en intention att hjälpa. Jag håller på dig! Som sagt, ta väl hand om din hälsa och glöm ej bort att vila. Det är jag som skrev kommentaren ovan också men jag testar nu med att skriva genom FB och får se hur det slår ut…

  6. Sister Moonshine said, on juli 21, 2011 at 12:13

    Välkommen tillbaka! Det känns tryggt att du finns där och bevakar hälsokostbranschen. Det är en djungel det där.

    Kram

    /Åsa

    • Sister Moonshine said, on juli 21, 2011 at 12:14

      Och krya på dig, skulle jag väl säga!

      Krya på dig!

      Kram

      /Åsa

  7. Emil Forsén Stockholm said, on juli 21, 2011 at 12:16

    Följt tystnaden med stor oro innan och efter vakandet av min far som i tisdags fm gick bort i prostatacancer så är det en lättnad att se dig skriva igen. Ta hand dig och familjen

  8. Cavinka said, on juli 21, 2011 at 12:34

    När jag fick cancer för 6 år sedan så blev jag rekommenderad att äta Pao Dárco som ett komplement till den traditionella behandlingen. Jag frågade min läkare om dessa kapslar på något sätt kunde vara skadliga men fick rådet ”tror du på det så ät” vilket jag nu gjort sedan cancerdiagnosen. När jag frågade på hälsobutiken vilket effekt kapslarna hade så fick jag till svar, stärkande för immunsystemet.
    Känner du till dess kapslar?

  9. Gitte said, on juli 21, 2011 at 12:55

    Härligt Georg hoppas nu att du blir bättre. Får vi någon bild så småningpm på lilltösen i dopdräkt?Välkommentillbakakram.

  10. SaraH said, on juli 21, 2011 at 13:22

    Härligt att ”höra” dig igen…. Jo det är faktiskt så att jag tycker jag hör dig berätta det som står i dina inlägg efter att ha sett dig i ”Himlen kan vänta” 🙂
    Ha det gott!!
    Kram SaraH

  11. Katarina said, on juli 21, 2011 at 14:23

    Jättebra att du skrev i bloggen! Man blir ju lite orolig när du inte syns till på några dagar!:-)
    Lycka till med bilförsäljningen nu!

  12. Annica said, on juli 21, 2011 at 16:09

    Skönt att du är tillbaka! Krya på dig!!!

  13. sara wikström said, on juli 21, 2011 at 16:25

    Åhh vad glad jag blev över denna uppdatering!!!

  14. tiptip said, on juli 21, 2011 at 17:27

    kul att du är tillbaka på bloggen.

  15. Gagnskullu said, on juli 21, 2011 at 18:08

    Får gratulera tösen som nu är döpt. Skönt att trollen inte kan byta ut henne 😉

    Hoppas att lunginflammationen ger med sig och att orken återvänder.

  16. Agneta said, on juli 21, 2011 at 19:08

    Så skönta att veta att du är tillbaka på ”banan”! Har ju varit en del ”bakslag” så man vet aldrig vad som händer från den ena dagen till den andra! Kram från en annan skåning numera boende i Blekinge!

  17. Agneta said, on juli 21, 2011 at 19:08

    Så skönt att veta att du är tillbaka på ”banan”! Har ju varit en del ”bakslag” så man vet aldrig vad som händer från den ena dagen till den andra! Kram från en annan skåning numera boende i Blekinge!

  18. Kumlaanna said, on juli 21, 2011 at 19:20

    Gött att du har huvudet upp och fötterna nere! Vi blev ju allt lite (mycket) oroliga ett tag 🙂

  19. Ewa Larsson said, on juli 21, 2011 at 19:37

    Skönt att allt är som vanligt igen.Det känns tryggt att läsa din blogg igen.Kram till hela fam.

  20. Gunilla said, on juli 21, 2011 at 19:59

    Underbart att du är tillbaka. Undrade vart du hade tagit vägen.
    Ha det så gott

  21. Hanna said, on juli 21, 2011 at 21:16

    Vad skönt att höra att du trots allt är okej =) Krya på dig nu och ta hand om er alla!

    Hälsningar
    Hanna

  22. Karlavagnen said, on juli 21, 2011 at 21:18

    Krya på dig! Å hoppas att ni slipper en massa oseriösa bilköpare!

  23. Linda said, on juli 21, 2011 at 21:32

    Underbart att höra av dig! Krya på dig. Hälsningar från Linda i Schweiz

  24. Birgitta Carström said, on juli 24, 2011 at 21:40

    Du är den starkaste människa jag mött, må du leva länge ännu, vilken gullig tös ni har.

  25. Jessica said, on juli 25, 2011 at 20:10

    Så skönt att se dig tillbaka!! Liksom så många andra så började jag bli rejält orolig, särskilt när du skrev om din andnöd. För framtiden; du skulle kanske ge någon rätt att posta, som inte är kortsluten av strömavbrott, att du är okej.

    Så fina bilder från dotterns dop!!! 🙂

    Man säljer inte bilar på sommaren. Inte heller försöker man sig på auktioner på Tradera, eller att sälja hus/lägenhet.

    Ta hand om er nu!!

  26. Lili said, on juli 28, 2011 at 02:14

    Hej George, jag har aldrig postat förut, men har följt din blogg ett tag… Skönt att du är tillbaka och verkar må bättre! 🙂 När du är klar med artikeln om alternativa mediciner vore det superintressant att få läsa den, det är verkligen en djungel – en rätt läskig sådan. Kan du länka till den publicerade versionen, tror du? Varma hälsningar och sköt om dig och din fina familj!! xx Lili (svensk med bröstcancer i Kalifornien)


Kommentera

