George med Liemannen bakom axeln

Tillbaka igen!

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 20, 2011

Idag vid lunchtid började modem och router åter blinka till liv efter flera dagars stilla internetavbrott.
Såsom Jack Nicholson i skräckisen så säger jag : Im baaaack!.

Istället för att svinga en yxa så fläktar jag med tangentbordet istället.

Här har det varit relativt lugnt de senaste dagarna, en skön sak är att vi har klarat oss ganska bra utan hjälp från familjerna med att hålla huset i skick.
Svärfar Claes har nu hamnat i en rullstol fast utan gips och inom två veckor skall han kunna gå, det är mycket arbete kvar för honom, benen är svaga efter 10 veckors outnyttjande och gipsförpackning.
Operationerna har fungerat och rörligheten är bättre än förväntat, han kan nu böja knäna 30 grader och mer blir det för varje dag!

Jag själv har haft fantastiska dagar, allt fungerar och livet leker.
Freya är en solstråle som nu ätit i hela åtta dagar, hon bajsar och Sara och jag är överlyckliga.
Så skönt att hon börjat intressera sig för mat.
Kontrollerna har varit regelbundna och även idag har Freya varit hos sköterskan.
Där överraskade Freya vår barnsköterska på BVC genom att vinka till Eva när Sara och Freya skulle gå hem!
Eva, vår underbara BVC-sköterska blev väldigt glad och imponerad att en 6,5 månaders baby redan lärt sig att vinka hejdå!

Fysiskt är det perfekt med mig, smärtmässigt är det lite mindre perfekt.
Jag har i fyra dagar nu knaprat Oxynorm för att klara av mina smärthugg.
När jag jag genomgick cellgiftsbehandlingen 2007 så skadades nerverna och jag har sedan dess haft smärthugg från nerv-kopplingar när de läker ihop och när de ger fel signaler.
Nu är antalet smärthugg från nerverna väldigt ovanliga, kanske 6 dagar i månaden men nu har något hänt.
Nu avviker det verkligen från normen
I fyra dagar har det verkligen haft disco och fullt party i mina smärtreceptorer.

Bara under dessa minuter då jag skrivit detta inlägg har jag tre smärthugg vilka är så pass kraftiga att jag viker mig dubbel och inte får luft.
Så nu skal jag testa nya mediciner och nya tekniker för att kunna hantera smärtan.

Något annat som gör ont är att ett av mina föredömen, en person jag verkligen beundrar nu ligger på hospis.
Det är Annette som slåss med sin hjärntumör och vi har ju all följt hennes kamp via bloggen och sydsvenskan.
Den kärleken och den livsglädjen Annette och Dragan har för varandra beundras och deras förakt för sjukdomen och deras kamp för att LEVA livet trots sjukdomen är inget annat än fantastiskt.

Annette och Dragan, ni har visat oss vad som är rätt, vad som är viktigt och Ni är ett ljus som leder många rätt!

Georrge

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on juni 21, 2011 at 07:37

    Ja få personer är en sån glädjespridare som Anette.
    Hoppas du får ordning på dina smärthugg.
    Kram och ha en bra dag

    • Ewa Larsson said, on juni 21, 2011 at 20:03

      Jag skrev några rader till Anette o dragan för ett tag sen.Tråkigt för oss alla som följt dem.
      Hoppas dina mediciner hjälper nu utan en massa biverkningar.
      Trevlig midsommar önskas hela familjen.


Kommentera

