George med Liemannen bakom axeln

Rörd och tacksam, jag är så tacksam för Ert stöd och Era ord

Posted in survivaL by georgeschottl on juni 10, 2011

Ni kan inte ana hur mycket jag tycker om Er!
Ni kan inte ana hur tacksam jag är för Ert stöd och era ilskna kommentarer när illa tänkande individer kritiserar Freya´s existens!

Jösses vad stort tack Ni får av mig!
Love ya all!

Idag har försvarsmakten skickat ett brev, ett litet brev med stor betydelse!
Det är med stor stolthet och med glädje över att vara Svensk.
Jag tycker att Sverige är inte bara ett underbart land att leva, det är ett fantastiskt land att leva i!
Hade jag varit Amerikan hade jag varit en multimiljonär ifråga om ersättning från militären, men tack och lov är jag svensk med en plånbok med hål i istället!
I Sverige värderas inte pengar som det ultimata medlet, här är det livet som värderas, det rätta för människan!
I Sverige fick jag 2007 en behandling inom sjukvården trots den dåliga prognosen för min överlevnad, utöver det så hade jag inte hamnat i en forskningstudie så lätt i Amerika.

Här i Sverige blev resultatet av de svenska värderingarna att jag lever idag!
Här i Sverige blev resultatet förutom min existens även ett resultat av min älskades frus önskan, att få ett barn!
Sverige är fantastiskt!

Mindre fantastiskt är att plånboken fortfarande är borta.
Nu kommer det nya kort och nya koder via posten men jag har ju inget körkort att legitimera mig med för att hämta ut dem…
Jag har inte heller ett giltigt pass eftersom det gick ut för två månader sedan…

Hmm, vad gör jag nu!
Jag får väl prata med dem på posten om hur jag skall göra…

 

 

Ha det bäst alla

George

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helen said, on juni 10, 2011 at 23:55

    Tror det går bra om du har med dig någon annan med giltligt körkort/pass som kan intyga att du är du.!

    Hoppas ni får en mysig helg!

    Kram Helen

  2. ulla said, on juni 11, 2011 at 01:08

    Jag fick plånboken stulen med körkortet i …då hade jag polisanmälan som ”leg.” det funkade men det är några år sedan, kanske att de har ändrat reglerna se´n dess…Ha det bra…Puzza på Dina fina tjejer….Hälsningar från ett sommarvarmt Sthlm // Ulla

  3. Karlavagnen said, on juni 11, 2011 at 08:49

    Ja jag tror att du blir igenkänd. Om inte kan man få ett temporärt pass, de är rosa utanpå, men det får du leva med! Fast funkar svenska pass som ID numera? Testa ovannämnda förslag och du, skit i bittra typer!
    Hur är det med svärfar nu förtiden? Det har varit lite tyst om honom och fick han hem sin bil?
    Ha en bra helg!

    • Johan C said, on juni 11, 2011 at 13:29

      Har du ett pass av typen ”EU pass” eller nyare så fungerar det att använda som legitimation.

  4. Eva Berglund said, on juni 11, 2011 at 09:38

    Alla förtjänar att få leva ett fullgott liv, med familj och barn.
    Du om någon visar att man ska aldrig kasta in handduken.
    Freyas existens är det yttersta beviset för det.

    Ha en härlig sommar med din fina familj.
    Eva B.

  5. molnflickan said, on juni 11, 2011 at 10:17

    Be om ett personbevis så kan du ju hämta ut det i alla fall?

  6. eva said, on juni 11, 2011 at 10:45

    Hej George!
    Sara får skaffa en fullmakt, antagligen via banken eller postens kontor(inte på ica eller konsum). Postenpersonal på typ ica får inte lämna ut till ett bud enbart. Tyvärr hårda regler. Du kan googla på ”skaffa fullmakt” finns gratis mallar, och sen vittnen behövs som bekräftar dokumentet. Har inte forskat i det, men vet att det kan kosta att skaffa via bank/jurist. Ja du får kolla runt lite bland mallarna.
    Ha det så gott med Sara o Freya.

  7. Majsan said, on juni 11, 2011 at 11:15

    Alltså, ”alla” känner väl igen dig! Ingen kan väl ha missat dig, du fantastiska person.

  8. Johan Olsson said, on juni 11, 2011 at 12:27

    Vet du….du skall genast prata med polisen om körkortet så skriver dom ut ett interimskörkort till dig! Hände morfar för många många många år sedan å dom fixade det på nolltid….ja pappa har oxå blivit av med körkortet å även då löste polisen det!

    Det här löser du som allt annat George…..du är ju som sagt en hjälte! Finns ett ställe som heter Hjälteby…..där borde du bo!!!!

  9. angeluscustos said, on juni 12, 2011 at 11:02

    Hej George!
    När jag läste ”Skeptikerns” kommentar – eller snarare kränkande förtal av dig, Sara, Freya och allt det ni står för blev jag alldeles kall. HUR kan en människa bli så bitter och elak, och dessutom så feg att han/hon inte ens vågar skriva under med sitt namn?
    Det enda jag kan säga är att jag håller med en kommentarsförfattare till ditt förra inlägg – gräv högaktningsfullt ner ”kommentaren” bakom ditt mentala utedass – det är det enda stället där det hör hemma. Glöm det!
    Freya är livet – och hon är ditt och Saras liv!
    Kram

  10. Inga Wrede said, on juni 12, 2011 at 11:56

    Avundsjuka tror jag det är!

    Freja är det mest underbara lilla flicka mman kan tänka sig!


Kommentera

