George med Liemannen bakom axeln

Gå på detta Informationsmöte för unga med cancer

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 23, 2011

Missa inte detta!
Det handlar om ett informationsmöte för unga med cancer!
Så alla i Göteborg med omnejd är välkomna att utan kostnad dyka upp och få sinnet berikat med livsviktig information!

Det är alltså ett kvällsmöte i Göteborg för unga med cancer, onsdag 25 maj.
Syftet med mötet är att samla unga kvinnor och män som har drabbats av olika cancersjukdomar för att utbyta erfarenheter.
Läkaren Karin Bergmark, gyn-onkolog med erfarenhet av unga cancerpatienter och deras livssituation, medverkar.
Hon arbetar på Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg och är forskare på Karolinska Institutet i Solna.

Under kvällen samtalar journalisten Ellinor Persson med tre unga personer som berättar om livet före och efter cancerdiagnos, om vilka tankar som väcks under sjukdomens olika skeden; Andreas som fick kronisk myeloisk leukemi som 31-åring, Helena som fick diagnosen osteogent sarkom när hon var 22 år och Julia som fick tarmcancer vid 22 års ålder.

Onsdag 25 maj, klockan 18.00 – 20.00, kaffe och smörgås serveras från 17.30

Hotel Elite Park Avenue, Kungsportsavenyn 36-38, Göteborg

Det är kostnadsfritt att delta. Obs! Begränsat antal platser.
Anmälan via e-post: info@mix-pr.se eller telefon 08-545 157 74.

Det är Novartis Onkologi och Blodcancerföreningen Västsverige samt Göteborgsområdets lokalavdelning av Riksförbundet Mag- och Tarmsjuka och föreningen Ung Cancer som är arrangörer.

Novartis Onkologi kommer att direktsända mötet via nätet:

http://bambuser.com/channel/Novartis+Onkologi

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hanna said, on maj 23, 2011 at 17:43

    Hej George!
    Vad tycker du om att cancervården ska centraliseras?

    Tack för en underbar blogg!

    /Hanna

  2. Nilla said, on maj 23, 2011 at 20:33

    George!
    Har fastnat i Din kommentarruta. Kan Du få loss mig???

    Uppskattar Din blogg och läser den ofta, men har bara kommenterat en gång och då hände tyvärr samma sak. Nu har jag bytt till laptop, men det tycks inte hjälpa. Ska man ha ett ssk ID för att få det att fungera här?

    Med hopp om hjälp.

    Ha det gott!

  3. Nilla said, on maj 23, 2011 at 21:30

    För att förtydliga: Mitt namn o min adress står alltså kvar efter det att jag skickat iväg min kommentar, kanske är det bara synligt på min skärm? Har inte sett något liknande på andra bloggar.

  4. Jaana Flink said, on maj 23, 2011 at 22:09

    Hej George!

    Jag har följt din blogg sen ”Himlen kan vänta” sändes och jag själv var sjuk i tjocktarmscancer med spridning till levern 2008.
    Jag opererade bort tumören både i tarmen och levern 2008 och gick på cellgifter i 2 omgångar och läkarna sa då att de hade fått bort allting men att jag skulle gå på uppföljning i 5 år. Förra veckan var jag på min 3-årskontroll och jag är fortfarande frisk vilket firades med champagne man är ju aldrig säker.
    Idag var jag på hotellvisning på Waterfront och blev glatt överraskad att se dig där och se dig så pigg!! Jag känner ju inte dig men genom bloggens värld så känns det som jag gör det. Jag önskar dig allt gott i fortsättningen!

    Hälsn
    Jaana


Kommentera

