George med Liemannen bakom axeln

Perfekt dag, perfekta och underbara vänner!

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 22, 2011

På lördagen har vi haft fullt hus!
Vänner har kommit över på en ”liten” fika med tilltugg!!!
De blev väldigt mätta!

Menyn var
Lök & Pepperrubbed kycklingar som kolgrillades (ingen gasgrill får komma in i min trädgård, bara kolgrill)
Slowfood-bakad Fänkål (bakad i 90 grader i 5 timmar) supergott!
Vitlök & tomatbakade hela champinjoner (samma sak här, bakade i timmar.
Jordärtsskocksoppa med liten touch av tryffel
Råa korvar som grillades med Dry Rub, (dessa korvar kan man döda för, så goda är de)
Melon & Linssallad med tomater.
Grillad Halloumi med Basilika
Tzatsiki med tonvis med vitlök samt en chilistark Guacamole!
Engelsk Trifle i stora glas

Knepet när man är cancersjuk och skall laga mat i större mängd är att dela upp arbetet över flera dagar, att göra en eller två timmar varje dag funkar med planering och ordning.
Sedan när kroppen inte vill ställa upp längre så väntar man till nästa dag!

Det var helt fantastiskt att ha huset fullt av vänner och deras barn, jag mös och mådde, jag njöt och var hellycklig över deras närvaro och deras beundran av Freya.
Att bara höra en massa oooohhh och ahhh och wow så vacker hon är gör ju att hjärtat bara slår av ren glädje och stolthet!
Dessa vänner barn och tillika skratt fyllde huset, speciellt när det blev Cupcake time och Sara lassade fram en hel hög med nygjord muffins och massor med dekorationsgrejer utav socker.

En timme senare hade vi en hel drös med sockerstinna, sockerhöga barn med glitter runt munnen!
Utöver detta så finns det ytterligare en underbar bonus och det är hur mina vänner behandlar mig!
De behandlar mig som frisk!
En fantastisk upplevelse som jag också njuter av!

Visst frågar alla frågan ”hur det är med mig” med en ängslig underton när frågan ställs.
När svaret kommer att allt är bra och att alla tumörer fortfarande står stilla så är infinner sig lugnet igen .

Men dessa vänner som fyllde huset är bara bäst, jag saknar dock ett gäng som bor i 08-land, de verkar ha permanent parkerat sig uppe i Stockholm men det gör ju att saknaden är permanent istället.
Jag hoppas att jag får träffa de saknade vännerna många gånger i sommar!

Bara för att djävlas med mina vänner så drar jag iväg lite foton på dem….

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mikael said, on maj 23, 2011 at 01:26

    Hej George!
    Fina bilder du tar,misstänker att det inte är någon vanlig kamera?

    Ville bara säga att du skriver jättebra på din blogg,och att du bara får kämpa på!!

    mvh,

    /Mikael.

  2. ANn-Britt said, on maj 23, 2011 at 06:41

    Hej George!
    Var det bröllop????
    Kram

  3. AnotherBlågg said, on maj 23, 2011 at 07:27

    Hej George!

    Snubblade över din blogg av en händelse. Minns programmet Himlen kan vänta, din fru och dig väldigt väl. Och jag måste säga att det stack till i hjärtat av hopp och glädje att se att Himlen fått vänta, att du är här och verkar njuta av livet.

    Jag fortsätter följa din blogg, din kamp!
    Det är ju uppenbart att den pojken som stod kvar torr på bryggan fortfarande är här, fast han är nu en man som ramlade i och tog sig upp igen!
    Jag tycker du är en fantastisk person, värd att beundra!

    Ha det bäst!
    Hälsningar Anki

  4. Tommy Fridén said, on maj 23, 2011 at 09:08

    George, jag känner mig så oerhört glad för Din och din familjs skulle, tänker förstås också på lilla Freya. Känns skönt att veta att cancern ligger stilla.
    Har själv varit på besök på onkoligen här i Gävle men mitt besked var inte så positivt, min caner rör på sig och tycks ha ökat. Du skrev tidigare i ett mail till mig att jag kunde höra av mig om min läkare inte hade några uppslag. Enligt del Val Munos Olga
    Onkologiska länskliniken
    Gävle Sjukhus
    så hade hon inte hittat någon pågående studie. Vet inte hur noga hon letat eller vilka kanaler hon har tillgång till. Även om Du George inte har några uppslag så vore jag ändå glad att få höra ifrån Dig.

  5. Johan Olsson said, on maj 23, 2011 at 10:59

    Ja nu sitter jag med ett stort leende på läpparna:=)

    Men Fastnar aldrig du på kort egentligen? Vill ju se hur fin du å din fina familj är med:=)

  6. Kajsa said, on maj 23, 2011 at 15:08

    Well… 08:orna saknar er med! Vi kommer över och Oooh:ar och Aaaah:ar över ert lilla mirakel. Kram Kajsa

  7. Sister Moonshine said, on maj 23, 2011 at 19:48

    Du tar jättefina bilder och dina vänner ser ut att ha haft det bra. Tror jag det, med den menyn! Det är såna här dagar som gör att man orkar med de mindre glädjefyllda dagarna.

    Kram

    /Åsa

  8. Ingrid said, on maj 23, 2011 at 22:04

    Otroligt fina bilder. Härligt med grilltider nu,i denna sköna vår o sommartider.
    Mvh:Hallandskusten

  9. Ewa Larsson said, on maj 24, 2011 at 19:56

    Tänk om vi fått lite bilder på allt godis du bjöd på så att jag fick känna och tänka lite hur det var lät jätte gott.Fina bilder.


Kommentera

