George med Liemannen bakom axeln

Belysa transparensen inom vården…och en liten mustasch!

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 11, 2011

Idag har en del kommentarer kommit in som jag tycker är viktiga!

Först läs dessa ord från region Halland

Hej George!

Jag kom in på detta inlägget efter att idag hittat akutläkarnas blogg och jag tycker du verkligen sätter fingret på hur viktigt transparens är. Jag arbetar som psykolog vid Hallands sjukhus Halmstad och är projektledare för ett projekt kring sjukhusövergripande cancerrehabilitering.

Jag drivs av samma längtan efter transparens där vi som arbetar inom sjukvården måste bli bättre på att lyssna till patienter och närståendes erfarenheter och tankar när vi utvecklar vården. Det är därför som jag känner stor stolthet när jag berättar att jag sedan två veckor även ansvarar för en officiell vårdblogg som skall ge patienter och närstående ett ökat inflytande över vårt cancerrehabiliteringsprojekt. Besök den gärna och hjälp oss få igång diskussionen: http://blogg.regionhalland.se/cancerrehabilitering

M V H

Patrik Göransson
@psyprik

Precis, här är det ytterligare respons från inom vården som ser vikten av transparens och informationsflöde för att hjälpa oss patienter att både leva längre, få bättre vård och få vara lyckligare och tryggare patienter.

Gå gärna in på den länken och se hur informationsflödet går i vår riktning, hur vi patienter får mer information.

En annan kommentar fattade jag tycke för, här tycker jag vi bör hjälpa till!

Hej George,

Jag är själv en f d cancerpatient (sköldkörtelcancer) och min son har påbörjat en insamling mot prostatacancer eftersom han själv har en kronisk prostatit och är livrädd för att det skall utvecklas till nåt annat oönskvärt. Jag skickar länken så kanske du kan sprida info och kanske bidra: http://www.cancerfonden.se/sv/mustaschkampen/insamlingar/?collection=5322.

Jag följer din blogg sedan länge och beundrar dig stort! Kram Gun

Killen som startat denna insamlingen skall nå 1000 kronor innan den 26:e Maj…..visst kan vi väl klara av det, eller hur?
Gå in och skänk en peng till Cancerfonden genom att klicka på länken ovan!
Mor Gun, det är alltid kul att läsa vettiga ord från en canceröverlevare, det börjar ju bli många överlevare nu när lite mer än 80% av alla cancerfall botas.
Kampen fortsätter för att vi som finns på andra sidan strecket också skall få botemedel, så att stöda forskningen är det bästa draget vi kan göra! Det absolut bästa draget utav alla!
George

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] projektet och vill att cancerberörda skall medverka genom denna kanal, vilket resulterade i detta inlägg på Georges […]

  2. psyprik said, on maj 12, 2011 at 11:21

    Tack George för att du hjälper oss att komma i kontakt med cancerberörda genom ditt inlägg. Tackar dig även på bloggen: http://blogg.regionhalland.se/cancerrehabilitering/?p=364

    M V H

    Patrik Göransson

  3. psyprik said, on maj 25, 2011 at 21:05

    Hej George och tack för senast!

    Det var trevligt att träffas IRL och du tillförde verkligen något till en bra dag. Jag vet inte om du använder Twitter men har inte hittat dig där. Jag fick på resan ner nys om att det är bloggkärleksveckan och du är den enda av bloggarna som jag skickade bloggkärleksveckankärlek till som jag inte kunde sprida den till över Twitter. Gå in på http://blogg.regionhalland.se/cancerrehabilitering/2011/05/24/bloggkarleksveckan/ och ta emot lite…

    M V H

    Patrik


Kommentera

