George med Liemannen bakom axeln

Röntgen och själv med Freya….

Posted in survivaL by georgeschottl on maj 5, 2011

Jag har inte vågat berätta för Er bloggläsare (och vänner och familj) om att jag har lite problem med smärta precis på det ställe som njuren är.
Jag har till och med svårt att ligga på vänster sida på grund utav att det gör ont i njuren och självklart har detta oroat mig, innan cellgiftsbehandlingen 2007 hade jag några metastas-kullar som låg på just njuren som faktiskt försvann otroligt nog utav cellgifterna.
I och med att smärtan var tillbaka så trodde jag att det kanske var tumören som åter fått styrkan och vuxit tillbaka som en ”kulle”.

Så idag var det röntgen…

På SUS Lund…..

Så jag åkte dit med en tom skalle och en lätt frånvarande känsla…är det dags nu…kommer jag åter stå på ruta 1 igen???

Jag kom in direkt på 5:e våningen på Röntgen 1 och kom in på rummet inom 30 sekunder, sköterskan visade var jag skulle ligga och röntgenläkaren kom inom 2 minuter (en gammal bekant från min tidigare Njurcancer-historia, en väldigt trevlig överläkare som nu är i Lund)
Inom 2 minuter var jag färdigundersökt och jag hann inte ens fråga…
Svaret kom innan tankarna ens hunnit samla sig..”det är inga fel, inga tumörer, inga flödesstörningar och bra med kärlen.
Allt är bra! ”

TJOOHHHOOOOOOO!!!

låt mig bara säga det en gång till !

TJOOOOOOOHHHOOOOOOOOOO!!! 

Så förbannat underbart!

Sara och Ewok hade träning idag, det betyder att lilla pappa skulle vara själv med Freya och hennes 5 månaders matningschema….
I och med att vi inte fått Freya att äta något annat än mammas bröstmjölk så tänkte vi testa hur länge pappa kan passa utan att klara av den där ack så viktiga matningen….

Det gick faktiskt superbra!
Freya klarade att hålla sig utan mammas små mjölkfyllda i hela två och en halv timme!
Ett helt rekord för lilla Freya , men stoltast och gladast är nog Pappa George!
Jag självlyser utav stolthet och finurlighet att ha klarat av henne trots detta problem, ett andra tjohhoo är alltså berättigat idag även för detta!

George

19 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Carina Hammas said, on maj 5, 2011 at 21:11

    TJOHOOOOOO 🙂

  2. eva said, on maj 5, 2011 at 21:26

    vad glad jag blir när du berättar

  3. annika said, on maj 5, 2011 at 21:40

    Heja dig George!!!!

  4. Madde said, on maj 5, 2011 at 22:21

    Tjohoo, så GLAD jag blir över ditt sköna besked !

    Och lugn: Freya kommer att äta- ge henne en liten tsk bananmos tex…. inte mer.. ju mindre- desto fortare ”tar hon till sig” smakerna.

    Men gud vad glad jag blir- inga fula röntgenbilder, och fina stunder med Freya…..
    TJOHOOOO George ! TJHOOOO

    //Madde Umeå

  5. Eva said, on maj 5, 2011 at 22:42

    Å, så roligt.
    Jag tjohooar jag också. Åt ditt positiva besked och åt din och Freyas kvalitetstid ihop.
    Kramar/E

  6. ulla said, on maj 5, 2011 at 23:21

    TJOHOOOO, vad glad jag blir av Ditt inlägg idag (kväll)….Åhhhh vad Du är duktig på att ta hand om lilla Freya, Ni hade säkert jättemysigt alldeles ensamna, hoppas Ni får måååånga så´na fina stunder tillsammans, Åhhhh vad jag ”hejar” på Dig, hälsn. från STHLM

  7. mimi said, on maj 6, 2011 at 03:33

    Tjohoooooooooooo 🙂

  8. anette said, on maj 6, 2011 at 07:03

    Sitter och bara ler :))
    Anette

  9. Inkan o Ligan said, on maj 6, 2011 at 07:26

    Härligt med ett sånt resultat.
    Tazz&Kram

  10. eija said, on maj 6, 2011 at 09:21

    Dubbelgrattis!

  11. Marie said, on maj 6, 2011 at 10:19

    Grattis finaste George!!!
    Trevlig helg till dig och familjen! Stora kramar Marie

  12. Johan Olsson said, on maj 6, 2011 at 11:50

    JIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Du är en hjälte av allra högsta grad! Du kommer att gå som segrare ut av all skit George!
    Krama Freya, Sara och Ewok från mig är du snäll…..ja krama dig själv med när du ändå är igång:=)

  13. Sister Moonshine said, on maj 6, 2011 at 12:00

    Ja, det är de små delmålen som är de största glädjeämnena. Tjohooo tillbaka! Grattis till en underbar familj och vovve och ett väl fungerande kroppsreningsorgan!

    Kram

    /Åsa

  14. Maggan said, on maj 6, 2011 at 12:40

    Vad skönt Geoge, falskt alarm och man inbillar sig så mycket…Vilket underbart par ni är du och Sara. Ni ser så brunbrända och friska ut båda två…Må solen skina på er alltid
    Varm Kram/M

  15. Birgitta Larsson said, on maj 6, 2011 at 13:33

    Vad GLAD jag blev att läsa allt det positiva. Blir en toppen fredag det här =)
    Kram till er alla och jag säger också TJOHOOOOOOOO till dig

  16. Anna-Kerstin said, on maj 6, 2011 at 18:09

    Grattis till både röntgen och egen tid med lilltjejen!! Kram

  17. Mamma Johanna-Livet på Limhamn said, on maj 6, 2011 at 20:50

    En perfekt dag alltså! Så otroligt skönt!=)

  18. Lena said, on maj 7, 2011 at 09:52

    Vilken underbar nyhet! Grattis till Dig och familjen ❤

  19. Maria Assarsjö said, on maj 7, 2011 at 16:05

    Grattis!


Kommentera

