George med Liemannen bakom axeln

Nya tag efter många ägg…

Posted in survivaL by georgeschottl on april 26, 2011

Jag har haft några fantastiska dagar, kroppen har fungerat på ett sätt som gör mig så oerhört tacksam, jag har fått hela två dagar på raken som varit bra!
Det är en ny företeelse att få två bra dagar på raken….så underbart att känna att det går åt rätt håll!
Idag är priset högt, jag har legat sängliggande hela dagen fullpumpad med smärtstillande just på grund av de bra dagarna, idag betalas priset..men satan vad värt det priset är!
Samtidigt har jag påbörjat min veckodos idag utav min mirakelmedicin som fått mitt Mesoteliom att sluta växa, bieffekterna blir bara färre och färre utav den medicinen utom  själva fatiguen, jag blir supertrött…
Men eftersom jag ändå ligger tillsängs idag så gör det absolut ingenting!

Svärfar har börjat vänja sig vid att tillbringa sommaren i en rullstol, han är ju gipsad från höft till anklarna på båda benen efter operationen och rullstolen är hans enda sätt att ta sig fram under de närmaste sju veckorna.

Sara är fantastisk och Freya ännu mer fantastisk!
Freya fyller 5 månader idag och hon springer omkring i sin gå-stol som en liten raket, det måste nog vara fel på skylten på gå-stolen för det står att den är till för barn från 6 månader… men Freya har använt den sedan en hel månad…
Freya tog till och med tre stapplande steg idag under tiden mamma Sara höll i hennes händer….det går inte att definiera det som de första stegen men det är ju på väg…

Vi är ju lite oroliga över att hon är lite före i utvecklingen gällande att gå och greppa samtidigt som hennes mage inte alls vill utvecklas i samma takt.
Smakportioner har vi försökt testa men det slutar bara med panik och skrik i flera timmar samt tillhörande uppblåsta mage.
Barn utvecklas ju i etapper och vi räknar med att hennes utvecklingskurva gällande att gå och stå kommer att lugna ner sig och att magens utveckling kommer ikapp, hoppas vi!
Men hon är ju så förbannat söt!

George

18 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ulla said, on april 26, 2011 at 23:06

    Otroligt söt dotter Ni har, förstår att Du är en stolt far..önskar Dig fler smärtfria dagar…Vårhälsningar från Sthlm

  2. Kerstin Johansson said, on april 26, 2011 at 23:12

    Så härligt för dig att få uppleva ett par bra dagar, roligt att höra. Du är psykiskt stark som accepterar att bli sämre därefter och bli sängliggande med ett högre intag av smärtstillande. Att du är psykiskt stark är ju ingen nyhet förstås, du är helt fantastisk även där. Hoppas att det går bra med bromsmedicinen nu också! Kul att Freya är så framåt och söt är hon också. Det blir säkert bra med smakportionerna tids nog, det brukar det bli. Skönt att Sarah är pigg och svärfar kryar nog på sig han också så småningom! Ha det så bra som det går…kram Kerstin.

  3. Inga Wrede said, on april 26, 2011 at 23:26

    Ja söt är hon och så pratar hon!

  4. Inkan o Ligan said, on april 27, 2011 at 07:22

    Jupps, ursöt det lilla livet.
    Stor Kram

  5. Monica Nordström said, on april 27, 2011 at 08:09

    Ingen brådska med smakportionerna! Sedan kan man ju välja vad man låter bebin prova och i vilken omfattning. Att smaka kan ju handla om att slicka på en sked doppad i mosad banan – det behöver inte betyda att man skall äta en viss mängd banan. Smak”portionerna” skall ha betoning på SMAK – inte på PORTION, kan jag tycka.

    Min erfarenhet är dessutom att man skall undvika ALLA mjölkprodukter inklusive smör när barnet skall smaka.

    Hur som helst: att smaka betyder just att smaka. Om barnet inte börjar ÄTA fast föda förrän senare så är det helt OK.

    Hälsningar

    Monica

  6. Jessica said, on april 27, 2011 at 08:23

    Hon är otroligt söt, er fina lilla dotter. Tänk dig när hon blir tonåring. Då kommer du och Sara få problem med alla pojkar som springer ner dörrarna hos er. :-))

  7. Majsan said, on april 27, 2011 at 09:20

    Underbar helt enkelt, och vilka ögon hon har!!!

  8. Inga jönsson said, on april 27, 2011 at 10:16

    Jättesöt liten dotter och otroligt vackra ögon.Önskar er lycka till.

  9. Sofia said, on april 27, 2011 at 10:21

    Grattis Freya på 5-månaders dagen! Hjälp vad tiden går fort. Jag fick en son 10 dagar före Freya kom, och jag minns hur jag satt och läste din blogg som då väntade Freya, och jag undrade varje morgon om Freya valt att komma ut först. Det var liksom morgonens spänning varje dag. När jag själv bara väntade och väntade och väntade. Men till slut så kom han!
    Freya är verkligen världens finaste tös – en sån sockerbit!

  10. Jessica said, on april 27, 2011 at 10:50

    Åååååååhh javisst är hon så superduper söt!!

  11. Johanna said, on april 27, 2011 at 11:58

    Jisses så otroooligt söt hon är, lilla Freya ❤

  12. Lilian said, on april 27, 2011 at 12:41

    Vilka ögon, oh vad söt hon är er lilla Freya, egentligen är hon ju ett litet mirakel…hela hon. Ha det gott alla…kram

  13. eija said, on april 27, 2011 at 15:03

    Vilken vacker liten tjej! Otroligt vad stor hon har blivit. eller stor och stor men så fort hon har blivit större. Ingen bebis utan en liten tjej.

  14. Tina said, on april 27, 2011 at 15:07

    Hej George! Skönt att du fått 2 hela dagar av smärtfrihet och förhoppningsvis då kunnat samla energi till det som komma skall med medicineringen.
    Freya är verkligen en söt bebis, det ser verkligen inte ut att gå nå någon nöd alls på det lilla pyret 🙂
    Styrkekram

  15. Erika said, on april 27, 2011 at 18:38

    Vill bara berätta en sak om när min dotter var liten och BARA ville äta välling, allt annat spottades ut.
    Jag var på barnavårdscentralen och beklagade mig gråtande för vår underbara sköterska och hon bara suckade och himlade och sa; jag vet ingen 15-åring som fortfarande bara äter välling!
    Och då förstod jag vilket trivialt problem jag hade.
    Herregud…, det löser sig!

    Och då det gäller dig själv – fortsätt må bättre!
    Kram

  16. Ingrid said, on april 27, 2011 at 18:52

    Så Sööööööööööt liten Freya.
    Kram.

  17. Tess said, on april 27, 2011 at 20:58

    Det kommer absolut ikapp! Ibland är det något som utvecklas rasande fort för att sedan ta en paus och då kommer det där andra som halkat efter lite 🙂 Här tror jag vi får en ”skuffare” istället för en krypare. Connor tar sig fram småhoppande sittande på baken. Härligt hur olika barn är 🙂

  18. Eva said, on april 28, 2011 at 12:53

    Vill bara berätta att min dotter sprang också runt i en gåstol redan när hon var 4 månader och hon gick av sig själv när hon var 8 månader men hennes pappa gick när han var 7 månader så det måste ligga i generna Idag är ungarna tidiga med mycket det bara är så.
    KRam Eva


Kommentera

