George med Liemannen bakom axeln

Pincett och taggar..och lugnet som väntar

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 29, 2011

En stor kaktus!
Ni kan förstå vart detta kommer att leda?
När Sara och jag gick på Safari i ökenområdet på vår bröllopsresa (då jag bara hade en fungerande lunga) så ”snodde” Sara en speciell kaktus.
Denna kaktus följde med oss hem till Sverige och har bestämt sig för att den gillar vårt klimat tusen gånger bättre än öknen i Venezuela !
Den frodas!

I all fall, den kaktus beter sig precis som tjuren Ferdinand i julprogrammet! Den blir större och större och STÖRRE!
Den ynglar även av sig som den mest pilska kanin med en sexualdrift på overdrive!
Vi har massor med kaktus-ättlingar just nu och nu när en av dess ättlingar rasade ner på golvet så fick jag äntligen slänga den….
Jag slängde resolut ner den där jättekaktusplantan i sop-påsen som redan var överfull utav Freyas blöjor, så jag skulle byta påse.
När allt var bytt och en ny påse i slasken var redo att fyllas med fler stinkiga Freya-blöjor så skulle den andra blöj- kaktusfyllda soppåsen flyttas!
Vad händer?

Jo, pappa G (alltså jag) tappar den mjuka men ändå extrem taggiga sop-påse rakt på min oskyddade fot!
Det hör till saken att just denna kaktus har tusentals hullingförsedda taggar, dessa hullingar trängde glatt ner i min fot, jag hörde glädjeropen från taggarna!
Mina egna rop utav tagginducerad panik struntade kaktusen högaktningsfullt i!
”Tjohooo, här får du igen för att du slängde oss bland blöjorna”!

Nu är min dag vikt åt att sitta med en pincett och ett förstoringsglas samtidigt som Sara har svårt att hålla tillbaka leendet!

Jag ger min kraft till familjen runt Linda, all min vilja, styrka och kraft ger jag till Linda, Lars och vänner och familj runt Linda.
Linda har sin tuffa tid just nu, denna fantastiska kvinna som delat med sig utav sin kraft och sin egen otroliga styrka till oss i cancervärlden!
Linda har gett oss kraft genom sina ord och sin obändiga vilja att visa det goda, det vackra!
Linda, för oss inom cancervärlden är den strålande vacker person, du lyser upp våra liv genom att du är den du är!
Tack linda, vila nu…
Omfamna lugnet som nu kommer, vila!

George

19 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on mars 29, 2011 at 10:57

    Ajajaj, cactus i foten är inte bra. Kan dock inte annat än le lite trots allt.
    Ser cactusen sticka ut både här och där. 🙂
    Kram

  2. Gumman said, on mars 29, 2011 at 11:08

    Oj då…..jag har en dotter och en vän som har stuckit sej på kaktusar, båda fick en allergisk reaktion som började rätt så allvarligt men slutade väl i båda fallen. Hoppas du har allergitabletter hemma.

  3. Johan Olsson said, on mars 29, 2011 at 11:27

    Jag bara hatar kaktusar! Dom e verkligen hemska!!!!!

  4. Johan Olsson said, on mars 29, 2011 at 11:28

    Jag bara hatar kaktusar!
    Dom e verkligen hemska!!!!!

  5. Ingrid said, on mars 29, 2011 at 18:44

    Hej! Du får passa dig för kaktusstick.
    Var rädd om dig.
    Mvh:Hallandskusten.

  6. Eva said, on mars 29, 2011 at 19:18

    Linda är död nu så du vet hon gick bort idag 15.30
    Kram Eva

  7. Ewa Larsson said, on mars 29, 2011 at 21:15

    Linda är nu en stjärna bland våra andra stjärnor och må din stjärna lysa starkast för de dina.Det är så vackert att titta på stjärnorna på kvällen och då tänker jag på alla som är där som gått före oss.

  8. Johan C said, on mars 29, 2011 at 21:51

    spelar en låt till Lindas ära & hoppas att det inte regnar i himlen.

  9. Agneta said, on mars 30, 2011 at 11:08

    Det går inte att komma i närheten av en kaktus innan de anfaller och man får kämpa som en tok för att bli av med alla taggar…. usch.
    Sonen har en i sitt fönster som jag känner för att slänga iväg, långt bort.

  10. Agneta said, on mars 30, 2011 at 11:12

    Och nu gråter jag. Jag gick in på länken till Lindas blogg.
    Mina tankar till hennes familj.

  11. mycketyck said, on mars 30, 2011 at 15:05

    Kaktusar kan vara riktigt elaka.
    Har läst Lindas blogg då och då, så jag såg att hon somnat in. En förlust för oss människor och en vinst för änglarna.

  12. S said, on mars 31, 2011 at 10:52

    Hoppas du fått ut alla taggar nu (kan bli ruskigt infekterat om någon sitter kvar :-(…) Dina ord är som Lindas var – fantastiska. NI ger oss kraft, mod och energi! NI visar hur livet ska levas. NI ger en kraft att orka lite till. ER enorma livsvilja gör att man själv tänker sig för både en och två gånger innan man kastar bort sitt eget liv. Ni kan nog bara ana hur ni insprirerar. NI har rört mitt hjärta och ni finns med mig jämt. Ett stort varmt TACK till er.
    KRAM
    S

  13. åsa said, on april 1, 2011 at 22:47

    Min yngsta dotter råkade sätta sig på en kaktus (hur nu det gick till egentligen) och jag ljuger inte om jag säger, att jag/vi plockade taggar i åtminstone tre dagar….
    Ni vet väl, att ni har världens underbarste lilla Freya och jag hoppas så, att ni alla kommer att må hur bra som helst hädanefter (ja, när alla taggar är bortplockade)…
    Ha dé/Kram

  14. Jenny said, on april 4, 2011 at 09:38

    Kram

  15. Benita i Finland said, on april 4, 2011 at 14:09

    var är du George. Saknar dina inlägg?:)

  16. Maria said, on april 4, 2011 at 15:19

    Vackra ord från dig, som alltid… Linda har fått sin vila…

    Hoppas ”bara” att det är lilla Freya som upptar all din tid och att det är därför det är så tyst från dig.

  17. pling said, on april 4, 2011 at 16:28

    Hej
    Hoppas att alla taggar är borta och att det har gått bra. Saknar dig här på bloggen

  18. margreth fransson said, on april 4, 2011 at 22:57

    Kollar din blogg varje dag, Var ä du? Självklart så behöver du inte skriva hela tiden, men det ä ju faktiskt så att du skämt bort oss läsare med det. Hoppas allt ä bra med dej o din familj. Saknar dej mycket här på bloggen!!!!

    Stor hjärtekram från / maggan

  19. Kerstin said, on april 5, 2011 at 18:00

    Nu var det länge sen…
    Hoppas allt är bra med er!

    Kram


Kommentera

