George med Liemannen bakom axeln

Glädjande information och ”Den enskilda individen”

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 19, 2011

Jag har för avsikt att skänka siten www.kliniskacancerstudier.se till den organisation som bäst kan förvalta och utveckla den typen av informationskanal till patienter.
www.kliniskacancerstudier.se växer kontinuerligt och just nu väntar jag in information om några cancerformer som är ovanliga och som det finns ytterst lite information att få tag i.
Snart, inom någon vecka skall den nya informationen vara publicerad.
Det känns fantastiskt skönt att få ge tillbaka till samhället genom att kunna stötta folk…
Just nu pågår det förhandlingar med en stor organisation inom cancer-området som förhoppningsvis kan ta in siten hos sig och förvalta och utveckla denna till något mycket större än vad jag kan föreställa mig!
Det hade varit skönt att se en stabilitet hos siten som sträcker sig längre än min förväntade tid jag har kvar på jorden…

Hedrad och tacksam!
Socialdepartementet anordnar en heldagskonferens om regeringens initiativ att stötta och stärka vården i kampen mot cancer.
Genom otroligt många insatser satsar regeringen hårt varav RCC är den enskilt största insatsen.
Den heldagskonferensen går av stapeln den 23:e Maj och anordnas på Stockholm Waterfront Congress Center…..och JA, jag skall vara där på scenen och berätta lite om hur vi patienter ser på hur vården kommer att vara i framtiden och hur arbetet fortsätter med att ge oss svenskar den absolut bästa möjliga cancervården i världen oavsett var man bor i Sverige.
Vi skall även prata om hur vi patienter kan hjälpa oss själva och underlätta för att ge vården de bästa verktygen att bota oss.
Självklart kommer jag även prata lite om http://www.kliniskacancerstudier.se/……
Vården skall inte vara ojämn i kvaliteten utan den skall vara utomordentligt bra oavsett om man bor i Lund, Lycksele, Lysekil, Lidingö eller Löberöd.
RCC-arbetet kommer att förhindra en himla massa lidande genom att ge bra vård tidigt genom detta nya system…

Den Enskilda Individen!
Jag tror väldigt mycket på att starka individer kan förändra världen, att det finns krafter i stora folkmassors vilja är också sant men det finns alltid någon individ i bakgrunden som startat elden eller formulerat idén!
I själva RCC-arbetet måste jag säga att det finn en individ som vi verkligen har att tacka för detta arbetet, utan honom tror jag inte att arbetet kunnat nå så otroligt bra resultat på så kort tid!
Denna person har med passion och intellekt formulerat ett system som på fullt allvar kommer att rädda tusentals liv, denna person kommer att genom sitt arbete idag rädda ofantligt många från lidande och tårar!
Det är Kjell Asplund jag pratar om, om det finns någon i Sverige som förtjänar en medalj från Konungens hand så är det denna mannen!
Tack Kjell, ditt arbete ger mig hopp om framtiden, du har visat en enastående effektivitet och en förmåga att omsätta tankar och ideér i verklighet!

Tack Kjell!

George

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewa Larsson said, on mars 20, 2011 at 18:49

    Du själv är otroligt duktig.Du jobbar ständigt på alla håll och kanter för att vården ska bli bättre och jämlikare.Tack för ditt stora engagemang.

  2. Kerstin Beckman said, on mars 23, 2011 at 10:14

    Du har gjort en imponerande insats med kliniska cancerstudier-webbplatsen. Jag hoppas att det växer upp fler liknande initiativ inspirerade av dig.

    Jag läste den här artikeln i Läkartidningen, om att börja mäta hur bra landstingen/sjukhusen når upp till mål i lungcancervården: http://www.lakartidningen.se/engine.php?sectionId=0&articleId=16220&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

    Det kanske vore intressant att komplettera kliniska cancerstudier med den typen av information. Att man som patient kan få veta vilken vård man bör få, och var man kan få den. Det kanske är något för den aktör som kommer att ta över jobbet med kliniska cancerstudier?

    /Kerstin

  3. Maria said, on mars 23, 2011 at 19:41

    har sett dokumentären ”himlen kan vänta” sett 4 avsnitt och George, du ger mig sån inspiration, sån kraft du utstrålar och din livsglädje! Du är fantastisk och jag vet att du är den enda som kommer överleva en 100 % dödlig sjukdom..

    Massor av kramar!

  4. Inkan o Ligan said, on mars 25, 2011 at 19:16

    Ja jag beundrar verkligen det du gör.
    Kram till er hela familjen.

  5. Anna-Lena said, on mars 26, 2011 at 07:38

    En otrolig man du är! Beundrar dig!

    Men jag har en annan lite orolig fråga. Vad har hänt med vimmelmammans blogg? Det kommer bara upp error? Kan du svara?

    Kramar, hur många som helst! Till dig, Sara och lilla Freya


Kommentera

