George med Liemannen bakom axeln

Superbra dagar

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 16, 2011

Det är i stark kontrast när jag har så underbara dagar som jag haft nu i hela tre dagar…
Muskelkramperna är på väldigt låg nivå nästan hela dagen, jag kanske har ”tyngre” smärtor maximalt tre till fyra timmar per dag…
Detta har gjort att jag har vägrat att vara hemma….vi har gjort grejer hela tiden…
Bilen har rullat åtskilliga mil när vi har besökt vänner eller bara kört rundor i skåne…

Senast idag så hamnade vi på det som är det ÄKTA österlen….
Vänner till oss har köpt en Skånelänga (egentligen två st hus) i Stora Köpinge , Köpingebro och förvandlat detta hus till en fantastisk skapelse som sparkar skiten hur de flesta hus som jag har sett i Inredningstidningar och ”hemma hos” tidningar.
Linda och Olof (som de heter) har en fantastisk förmåga att hitta ” rätt” i sina tankar om inredning, ofta när jag har bara sett rullen av tapeter eller själva möbeln har jag tänkt att de är helgalna men sedan när man ser rummet i verkligheten så har både jag och Sara insett att de båda är inredningsgenier!
Så förbannat snyggt det blev trodde jag var omöjligt!
I alla fall, huset som nu är delade i två olika hus ligger längs den vägen som egentligen gett namnet Österlen åt Österlen på grund av att vägen utanför är den egentliga Österleden där man vandrade och åkte vagn eller kärra för att ta sig till hamnen på ostkusten för att ta sig till Amerika på de stora utvandringen.
Huset ( den ena halvan) som är döpt sedan länge till Drakens Hus kan man faktiskt hyra under sommarmånaderna och bo en hel familj i…

Ja jusat det, kontraster…

Det känns konstigt att vara så nöjd och glad när det är så många som möter sin värsta mardröm i Japan, Libyen och Bahrein…..
Vilken värld vi lever i, jag bara säger den är både vacker, skrämmande, fruktansvärd och fantastisk, allt på samma gång…

Och jag är här…..

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kumlaanna said, on mars 17, 2011 at 08:10

    Tack och lov för bra dagar! Nu hoppas vi att de håller i sig länge, länge. Kram, till dig o familjen 🙂

  2. Johan Olsson said, on mars 17, 2011 at 11:27

    Ja jag säger som förgående talare! Dessa dagar skall vara här för att stanna!!!!!!!!!!!

    Kramar till er alla

  3. Berit said, on mars 17, 2011 at 11:35

    Härligt att du har bra dagar!! Fortsätt att njuta så mycket du kan. Tycker att det är helt naturligt att man gläds och sörjer det som ligger nära i första hand d.v.s. det som berör ens inersta väsen. Det är ju djupt mänskligt och gäller nog de flesta av oss i världen, vart vi än bor. Det utesluter ju inte att man då o då är bekymrad över alla stackars människor som far illa där ute…
    Ha det riktigt bra med din fina familj du empatiska, varma o fina människa!:)

  4. mycketyck said, on mars 17, 2011 at 13:52

    Så härligt för dig att du kan njuta en del av tiden i alla fall. Tror inte att någon missunnar dig det. Visst är det hemskt ute i världen, men man måste kunna få ha bra stunder trots det. Ha det bäst.

  5. Mamma Johanna- Livet på Limhamn said, on mars 17, 2011 at 14:52

    Så underbart att läsa om fina dagar! Österlen är fantastiskt, maken min är från Svinaberga. Ett by som trots sitt namn är riktigt fin. =)

  6. Inkan o Ligan said, on mars 25, 2011 at 19:18

    Jag önskar ibland att jag hade den synen.
    Men men, mitt brokiga hem är mitt. *ler brett*


Kommentera

