George med Liemannen bakom axeln

Tydliga riktningar, tydliga in extremis

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 13, 2011

Jag har nu läst artikeln i tidningen ALLAS, det var ju jättebra!
Det var verkligen både med känsla och glädje jag läste artikeln, så skönt att det finns journalister som kan förstå essensen av ens tankar och värderingar!
Stort tack till dig du underbara journalist för att du förmedlar den glädjen och stoltheten som finns i våra liv, våra liv som både upplever hotet från liemannen men även glädjen från det nya livet.
Våra liv som njuter av det ovanliga men och definitivt njuter av det vanliga!

Precis som artikeln i ALLAS  handlade om att gå vidare med livet, att gå vidare trots alla odds och att värdera livet som det viktigaste står det i tydlig kontrast med en annan livsnjutare, en person som trots sin sjukdom levde livet till det yttersta med både utlandsresor och mat-experiment, det gäller Lasse vars begravning vi är på imorgon.
Här i huset har livet gått vidare, minnena av Lasse som bodde i huset i några veckor och som var här hemma på grillning flera gånger är starka och tydliga.
Jag hatar denna förbannade cancern som tar mina vänners liv!

Det kommer att hända saker med siten Kliniska Cancerstudier snart, det kommer snart in ytterligare cancerformer och beskrivningar på gällande standardbehandlingar för respektive cancerform.
De dagar då jag är dålig i musklerna är ivägen nu, jag kan inte sitta vid datorn och lägga in uppgifterna utan jag får ibland be Sara skriva om jag vill få in uppgifterna. Nu är ju Freya en större prioritet för Sara vilket är helt rätt, hon kan ju inte celldela sig och vara på fler platser samtidigt…(men jag hade nog haft rätt kul då)
Att kroppen sviker är inget hinder, det gäller bara att hitta lösningarna på hur man skall klara av vardagen.
Det finns ju som sagt bara lösningar!

George

Här kommer en bild på världen bästa Sara, världens bästa fru!
En gravid sådan, bilden är från när Freya fortfarande låg i mamma Saras mage!

Sara gravid med Freya

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tess said, on mars 13, 2011 at 22:37

    Vilken underbar bild!

  2. ulla said, on mars 13, 2011 at 23:40

    Instämmer med Tess……Hälsningar från Sthlm

  3. Kerstin Johansson said, on mars 13, 2011 at 23:48

    Vacker Sara med vacker mage, ha det så bra alla 3, kram Kerstin

  4. Maria J said, on mars 14, 2011 at 00:34

    Är med er i tankarna imorgon!
    Otroligt vacker bild…
    Kramar till er alla

  5. Inger Nilsson said, on mars 14, 2011 at 07:29

    Vilken härlig blogg, trots allt det mörka och svåra så sprider du hopp och glädje till dina medmänniskor!

    Jag hatar också den förbannade cancern, min svåger har leukemi och min väninna har nyligen fått sitt tredje återfall av bröstcancer. Må de snart hitta en lösning som kan bota eller förhindra cancer i alla dess olika former!

  6. Åsa said, on mars 14, 2011 at 08:05

    Jag har också läst artikeln i Allas och den var mycket bra!Sara är vacker gravid och Freya blev ju fantastiskt söt… 🙂

  7. Kajsa said, on mars 14, 2011 at 09:10

    Vackra Sara! Underbar bild, Sara fullkomligt strålar. Hade jag varit som er, hade bett fotografen om en en kopia på bilden, så att ni kan få ut den i ”maxat” format. Det är mystiskt och fantastiskt för barnen när de de kan förstå att det faktiskt är just de som legat där inne.

    Plus att det är en superbra bild på Sara (och Freya, förstås). Sköt om och hälsa!

    kram
    Kajsa

  8. Ewa Larsson said, on mars 14, 2011 at 15:25

    Fick äran att läsa tidningen i torsdags,artikeln var bra varken mer eller mindre.Det känns så skönt när vi läsare får läsa hur det är rakt av.Är med er i tankarna idag förstår hur svårt det är.Ibland tycker jag att det blir bara svårare opch svårare med all denna cancer som skördar liv.Kan inte ta det lika bra längre och ju närmare personen står en desto svårare blir det.Men vi lever i livet och får glädjas åt det varje dag.
    Ingen brist på livsglädje på fotot iaf,jättefint.

  9. Ann-Marie said, on mars 14, 2011 at 15:52

    Artikeln i Allas visar på att livet kan vara positivt trots allt. Mer såna exempel, tack! Kämpa så gott ni kan alla cancerdrabbade – ni är jätteduktiga! Kämpa mot de svarta tankarna. Försök sätta upp mål framöver, de behöver inte vara oöverstigliga. Min bror har myelom. Hans mål var att öppna en till butik(kanske lite väl häftigt tänkte vi anhöriga) – skrev avtal, anställde folk m.m. när han var som mest tärd av hästsparkscellgift och plasmatransplantation. Affären finns nu, han själv har fått tillbaks vita blodkroppar och mår bra! Dock ej friskförklarad men tänker hela tiden framåt mot nya mål och utmaningar. LYCKA TILL George, du är en förebild bland många. Och snygg fru har du också, bara en sån sak!

  10. mimi said, on mars 15, 2011 at 05:04

    Herlig bilde på din vakre Sara 🙂

  11. Benita i Finland said, on mars 15, 2011 at 16:47

    Jag läser din blogg regelbundet och prenumererar på Allas. Blev helt överraskad då jag såg artikeln på er. Den var fin.Freya är jättesöt, Sara vacker och du en kramgo nallebjörn.
    Önskar er allt gott i fortsättningen. Ni är fantastiska människor.:)

  12. Kerstin said, on mars 16, 2011 at 17:40

    Vilket nummer av Allas är det?

    • Benita i Finland said, on mars 17, 2011 at 20:53

      tror det var Allas nr 11 .:)

  13. Birthe said, on mars 18, 2011 at 12:20

    Åh, vilken fin bild! Och med händerna formade som ett ♥


Kommentera

