George med Liemannen bakom axeln

Betraktandet…ett steg tillbaka…..

Posted in survivaL by georgeschottl on mars 9, 2011

Jag har tagit en paus från allt!
Rubbet!
Jag har bränt ljuset i båda ändar då jag faktiskt varit inställd på att mina tumörer åter var aktiva!
Även min familj och Sara trodde det värsta, eftersom de läste mina signaler och såg hur dåligt min kropp fungerade.
Jag räknade faktiskt att mina dagar kvar i min älskade familjs närhet inte längre var så många, utöver det så tog Hans Malmbergs bortgång och likaså Lars Asplunds bortgång mig hårt.
Så jag pausat från allt sedan det underbara beskedet om mina tumörcellers sovande tillstånd!

Men innan det beskedet kom så var ju oron stor och jag funderade på att göra så mycket som möjligt gott för mina medpatienter.
Under min sjukvistelse i sängen förra gången (flera månader sedan) gjorde jag klart www.SLUSG.org, den organisationen är en samlad grupp av Sveriges ledande lungläkare, kirurger och forskare inom Lungcancerområdet.
Denna grupp är bland annat ansvarig för att ge riktlinjer för vad som skall vara standardvården inom lungcancerbehandling i Sverige.
Så vad jag har gjort för dem är bland annat att bygga om deras hemsida i ett nytt format som de själva kan bygga vidare på och arbeta med, likaså så har jag fixat en sorts ”virtuell hårddisk” åt dem (i det där som folk kallar moln..)
Själva överlämnandet har tagit tid och nyckelpersonerna inom SLUSG behöver veta vilka verktyg som de har fått att använda sig av.
Jag kände att jag behövde lämna över all information och likaså visa hur det fungerade, men då jag har varit i ganska risigt skick den senaste tiden på grund av vad jag trodde vara en aktiv cancer (tack och lov att jag trodde fel) så klarade jag inte av att sköta en introduktionen.
Så jag filurade och fixade och klurade så att vi kunde samlas i Stockholm dagen innan min röntgen, och lämna över alla uppgifter och funktioner till Ola Brodin, Bengt Sjöberg och Martin Sandelin inom SLUSG.
Trots att Sara skällde ut mig efter noter för hon såg hur ont jag (hon KRÄVDE NÄSTAN att jag skulle stanna hemma) hade dagen innan jag skulle kliva på tåget till Stockholm, jag löste min resa genom att mer eller mindre söva mig själv med hjälp av Oxynorm
Det var kul att träffa så roliga läkare i ett annat ärende än min egen kropp, trots att mina tankar kretsade kring min egen cancer hela tiden.

I alla fall, jag har lämnat över det jag skulle till de läkare i landet som verkligen förtjänar lite IT-hjälp….

Självklart stapplade jag in i en smärtdimma på mitt absolut mesta favorit-hotell Rica på Kungsgatan!
Som vanligt blev en grinig och trött skåning glad över välkomnandet och det sköna hotellrummet!
Jag är fortfarande förvånad och överraskad att personalen på Rica Kungsgatan är så förbannat effektiva, hjälpsamma och vänliga, jag har ju själv studerat hur svårt det är att få en så stor styrka av människor att vara så proffsiga.
Jag har studerat arbetsvetenskap och humankapitalteori och jag undrar verkligen vilket system hotelldirektören använder sig utav för att få alla så trevliga och duktiga HELA TIDEN!
Det hade varit intressant att få veta hemligheten!
PS, receptionisten har nog aldrig fått frågan om den där tomma backen för Coca cola flaskor…..

En annan sak som hände var att en kvinna som följt Sara och mig i Himlen kan Vänta undrade över hur Sara ammade i det offentliga, en ganska känslig fråga..men sedan insåg hur vettig frågan egentligen var!
Den här kvinna har tagit fram ett amningsförkläde man kan ta på sig om man ammar på ett stimmigt ställe, det är ju inte bara mamman som störs av mycket folk när man ammar utan även barnet, Freya vägrar ju att äta ”in public”
Här har ni en bild på Amningsfilten som kostar 350:- pix, en ganska vettig sak!
Här har ni en bild…

George

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men nu är jag tillbaka och har funderat på hur jag bäst skall spendera min återstående tid på denna jord, vad jag kan göra och vad jag skall göra….
George

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Majsan said, on mars 9, 2011 at 21:56

    Skriv ett inlägg då och då så förgyller du åtminstone min vardag. Kram!

  2. Monica said, on mars 9, 2011 at 22:39

    Har saknat dina inlägg;)
    Vad FINA Ni var(är) i veckans Allas…underbart att se och läsa:=)

    Kramar

  3. eija said, on mars 9, 2011 at 22:42

    Bra att du tog en paus även om jag saknar uppdateringarna. hälsa girlsen och Ewok

  4. Louise said, on mars 9, 2011 at 23:27

    Härligt att se att du är på återskrivande, jag har funderat på din tystnad..! Som vanligt har du en sådan underbar energi som smittar av sig! Keep up the good work, hälsa dina flickor och hunden! stor kram

  5. Tezz said, on mars 9, 2011 at 23:28

    Va häftig filt:)

    Köpte allas idag å ska läsa den senare.

    Du e grym, all lycka till dig å din fina familj.
    Kram

  6. Maria J said, on mars 9, 2011 at 23:32

    Pausen är dig väl unnad. För att vara helt ärlig (för det ska man ju vara) så förstår jag inte att pausen inte kommit tidigare med tanke på den enorma insats du, och din familj, gör. Jag är full av beundran för hur du bloggar, åker på seminarier, intervjuas, stöttar andra och tar hand om din familj. Några arga inlägg har det varit och med all rätt, men trots det så finns där alltid något positivt, inspirerande och glädjande i ditt budskap. Jag får ibland en liten overklighetskänsla… Jag vet att du finns på riktigt för jag har mött dig, men du… Jag tror inte att du förstår hur mycket DU betyder för alla som läser din blogg, för alla med eller utan cancer. Ta alla pauser du vill och behöver för JAG är så ego att jag vill kunna läsa din blogg väldigt länge till.
    Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, Du är en fantastisk människa och din existens gör världen så mycket vackrare.
    Kram till dig och dina töser

  7. ulla said, on mars 10, 2011 at 00:02

    Vad Du ska göra ???? Du ska finnas där för din fina familj och helst för oss bloggläsare oxå, lååååååååång tid framöver, och Du ska ta hand om Dig själv på bästa sätt. Våren är i antågande njut av sol o fågelkvitter…”Våriga” hälsningar till Er alla 4 fr Sthlm

  8. Ina said, on mars 10, 2011 at 16:15

    Tror inte riktigt att kvinnan hsr uppfunnit denna amningsfilt, alla här i usa använder en sådan:).

  9. Anna said, on mars 10, 2011 at 17:33

    Jag vill bara säga att jag tycker att du är en helt underbar person.

  10. Pernilla said, on mars 10, 2011 at 19:43

    Du ska leva ditt liv och njuta av Din fina familj! Ingen vet vad som väntar oss i morgon!

  11. Monica said, on mars 10, 2011 at 19:55

    Tänk om vi alla kunde få veta vad som väntar oss – eller också inte. Vill vi verkligen veta?
    /M

  12. Rebecca said, on mars 10, 2011 at 20:23

    Grattis i efterskott till goda nyheterna ang tumörerna. Nu ska du vila bort dem som frugan säger, låt de få då in i vassen långtråkigt att de skiter i dig o flyttar till en sten på månen. Sedan (har ammat tre barn) är ammningsförklädet det sanslöst mest onödiga pryl jag någonsin sett!!! Har inte flertalet ammande med sig en filt till bebisen ändå? Är det så mycket plats kvar i skötväskan att kånka runt på detta med, det är problem i stökiga miljöer men en servett över huvudet på bebisen funkar fint! Blev även rädd att detta gör att vi ej ågar amma ofentlgt i fall någon brevid skulle stöta sig på att se ett bart bröst användas till matning.

  13. Lena said, on mars 10, 2011 at 21:02

    Hoppas du skriver en och annan rad när du orkar. Men helt rätt att prioritera det som är viktigt // Lena

  14. Inkan o Ligan said, on mars 10, 2011 at 21:50

    Hjälp, har inte ens fattat att du haft en paus. BLir så glad över ett inlägg från dig och er.
    Ta nu hand om dig och de dina, både 2 coh 4benta.
    Kram


Kommentera

