George med Liemannen bakom axeln

Livet fortsätter, upplevelserna är många..

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 21, 2011

Livet fortsätter, det som är en lång rad upplevelser och intryck som påverkar och formar oss direkt nu och framöver bara rullar på.
Livet, det som överraskar och förvånar.
Livet, det som man konstant måste anpassa sig efter, man kan inte kontrollera det, man kan bara följa med i svängarna och böja sig i stormarna.
Att kämpa i motvind går bara korta perioder och någonstans måste man anpassa sig till det livet som man lever….

Att tro något annat är förmätet!

Jag har ju själv sett hur livet kan överraska och förvåna, hur livet kan ställa allt på ända och sedan ändå överraska igen!
Nu har den senaste omvälvande överraskningen börjat bli förkyld….att höra henne snyfta med en hes röst skär i hjärtat men då ger hon mig ett av sitt mest strålande tandlösa leenden och jag vet att allt blir bra, allt kommer att bli jättebra!

Jag skall skriva en ny krönika på Cancerfonden, jag har sett fram emot dessa små uppdrag och jag verkligen längtar efter att låta mina tre återstående korkade hjärnceller krocka ihop och se vilken krönika som kommer ut….
Uppdraget kom idag och det kliar i skriva-fingrarna!

Ett annat ämne som jag ser fram emot är en publicering av en intervju, Tidningen Allas är något jag skall köpa den
10:e Mars, för då skall det visst finnas fina bilder på Freya i den tidningen….kanske någon vacker bild på Sara och mig också…lol.

Just nu är det vänteperiod, jag har fortfarande inte fått igång kroppen på ett acceptabelt sätt, just nu vill inte musklerna göra som jag vill, de slutar fungera ca 30 till 40 sekunder efter att jag påbörjat rörelsen…
Det finns en teori hos mina läkare, det finns en väldigt ovanlig sjukdom vars beskrivning visst stämmer in på mina problem så jag kommer att bli kallad till en neurolog för att bli testad genom att man skall ge mig något via en spruta….nervgifter kanske…
Jag testar ALLT, det garanterar jag, så pass mycket som detta problem ställer till med kan jag tänka mig att testa det mesta i medicin-väg!
Det som är det största problemet är ju att  jag inte kan hålla Freya mer än 20 sekunder, därefter sjunker mina armar ner med brännande smärta i musklerna….
Tänk så underbart om man kan hitta orsaken och så hoppas jag verkligen att det går att behandla!
Tänk om de hittar problemet!
Tänk om….

George

17 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tretrianglar said, on februari 21, 2011 at 21:35

    jag ber faktiskt för dig när jag är i kyrkan. ditt liv & din kamp är så berörande.

  2. meangelx said, on februari 21, 2011 at 21:48

    Läser din blogg och rörs till tårar. Tänk att du har sådan livskraft. Fortsätt tänka dina positiva tankar. En kram från mig…

  3. cathrin- said, on februari 21, 2011 at 22:29

    Ibland känns livet kasst, men när jag läser om dina upplevelser, skäms jag. Om du orkar så… men samtidigt undrar jag varför en människa måste utsättas för så mycket? kram

  4. Birgitta said, on februari 21, 2011 at 22:36

    Håller tummarna för att dom hittar det!!
    Freya e ju bara sååå sööööt!!

  5. pounehsblog said, on februari 22, 2011 at 00:10

    Vilken gullunge! 🙂

  6. Inkan o Ligan said, on februari 22, 2011 at 07:55

    Hoppas verkligen det hjälper.
    HOn är så ljuvligt söt lilla Freya.
    Kram i massor från mig och Ligan

  7. Maria said, on februari 22, 2011 at 10:15

    Freya är så otroligt söt!!
    Vet du om det är ”Myastenia Gravis” (svårartad muskelsvaghet) de misstänker?
    Jag själv har haft det sedan 1991 o du får gärna maila mig om du har frågor.
    Kram!

  8. Ewa Larsson said, on februari 22, 2011 at 12:11

    Oj vad du är duktig på att skriva.Du skulle nog blivit journalist det känns som du redan är det.Tänk om du kunde få en medicin som kunde hjälpa dig.Vad härligt!När de är så här små märker vi väl vad vi behöver för krafter och snart blir det andra krafter som behövs,när Freya börjar röra sig mer.Freya är så söt.Det ska bli roligt när vi får se henne IRL nån gång sker det väl?Kram

  9. erivanali said, on februari 22, 2011 at 12:36

    Gillar hur du skriver, hoppas allt ordnar sig för dig framöver. Kämpa på!

  10. Ingrid said, on februari 22, 2011 at 12:45

    Hej! Naturligtvis köper jag tidningen ”Allas”
    skall läsa artikeln om er.
    Kram.

  11. Anna said, on februari 22, 2011 at 14:59

    Beundrar ditt sätt att skriva. Dina symptom låter som min mans sjukdom Myastenia gravis. Han har haft det i 30 år snart, det går fint att medicinera. Nu har han tyvärrr också fått cancer och kämpar med och mot tiden, precis som du!

  12. Eleonor said, on februari 22, 2011 at 16:25

    Hej

    Har följt din blogg ett tag. Tycker du har tanke bakom det du skriver och har verkligen förmågan att uttrycka dig samtidigt som du har humor. All styrka till dig och hoppas de ”lärde” kommer fram till orsaken till ditt dilemma med brännande muskler och att det finns något bot för det. Vilken ljuvlig liten tös..njut./Eleonor

  13. e said, on februari 22, 2011 at 17:24

    För någon vecka sedan kom ett besked som är mycket svårt att smälta. En nära anhörigs cancer har kommit tillbaka, en stor skelettmetastas i ryggen. Ingenting tyder på att det kommer gå vägen. Man borde vara inställd på att det är kört. Är inställd på det. Men så kom jag och tänka på dig, var tvungen att googla på din blogg och mitt hjärta slog så fort innan inläggen laddades, det var så länge sedan jag var här, man vet ju inte vad som hänt… Men här var det bara fantastisk läsning! Nu ska jag inte bli orealistisk och tro på mirakel, men hoppet är inte ute. Man VET ingenting förrän man har facit i hand.

  14. eva said, on februari 22, 2011 at 22:46

    Hej George, jag tycker Dina symtom liknar MG (myasthenia gravis) – har det själv sedan 2 år och medicinerar med tabl Mestinon (gav ganska snabbt positiv effekt). Diagnosen ställs via ett blodprov + nerv/reflextester på neurofyslab. Håll ut, Du är så fantastisk .o)

  15. Micaela said, on februari 22, 2011 at 23:00

    Kram & kärlek till dig och din fina familj.

    Micaela

  16. Berit said, on februari 23, 2011 at 11:32

    Detdär leendet kan ju smälta vadsomhellst!
    Ser fram emot Allas.
    Hoppas att de hittar problemet så att du får bra hjälp. Skulle det vara MG som många i kommentarsfältet tror så tycks det ju finnas bra hjälp.

    Mycket värme från mig!

  17. mimi said, on mars 3, 2011 at 20:47

    Oh underbara bebisen 🙂


Kommentera

