George med Liemannen bakom axeln

Kul Samling med Himlen-gänget!

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 12, 2011

Det har varit en riktigt kul träff här och som resultat blir träffen bara större!
Jag skall nog förklara denna kryptiska kålrabbi…

Vi har haft en sorts ”Himlen Kan Vänta” besök som självkalrt handlar om besök till Freya!
Det var Producenten Lisen Lindahl , Klipparen Martin och Programledaren Anne Lundberg som stod där allihopa med avsikt att kidnappa lilla Freya bara för att hon var så söt!
De kom över med en god kaka och vi stod för det goda kaffet och det vackra skåde-barnet som kråmade sig och gjorde sitt bästa för att visa upp sitt tandlösa leende som kan smälta betong på 0,4 sekunder…
Så kul att träffa gänget igen, alltså de som stod på andra sidan kameran, det känns verkligen som om de har blivit vänner för livet, de har sett innanför våra skyddsmurar och sett våra tårar och panik….
De sekunder som aldrig visades och som klipptes bort, de känslor som ibland tvingade sig igenom fasaden har på något sätt bundit oss vid varandra…..

I alla fall, Anne var på väg att smita ut i bilen med Freya, det blev en himla massa barnsnack och det kändes bara så trevligt och kul att få prata med dessa vänner!
Så kul att se att de knappt förändrats, möjligtvis att Martin har tre nya grå hårstrån…
Det blev också luncher planerade på det nya SVT-huset i Malmö, någon gång kanske jag till och med kan sticka dit med Freya och en nappflaska!

Det slutade inte där, det blev telefonsamtal med Henrik och Susanne så nu är nästa helg också planerad  med Himlen-gänget!
Käk och gott sällskap som man trivs i!
Hur kan svåra situationer och fruktansvärda upplevelser göra att man kommer varandra så nära?
Vad är det som gör att vi  blir totalt och omedelbart lojala mot varandra genom att att uppleva dessa fasansfulla situationer som påverkat våra liv?

Ja, som livet har blivit, sådan konstiga vändningar, så många nya situationer och val….

George

11 svar

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. birgitta said, on februari 12, 2011 at 22:57

    Ni är såå underbarra allihopa, som lämnar ut allt om er…;))..kram birgitta

  2. Inkan o Ligan said, on februari 12, 2011 at 23:25

    Jadu, men det är så det är.
    det är då man lär känna varandra på djupet och lär sig hur folk EGENTLIGEN är.
    synd att det ska bli så drastiskt bara egentligen.
    Kram på er hela gänget.

  3. Åsa said, on februari 13, 2011 at 00:54

    Underbart!
    Det är väl just det livet går ut på… att knyta band och bygga broar!
    Hisnande härligt!
    Blir så glad när jag läser!
    Megakram till er alla :-)

  4. Sister Moonshine said, on februari 13, 2011 at 10:47

    Så är det bara. Vissa vänner är för livet!

    Kram

    /Åsa

  5. Mona said, on februari 13, 2011 at 13:55

    Riktiga vänner är som stjärnor… Du ser dem inte alltid men du vet att de alltid finns där för dig.

  6. Ingrid said, on februari 13, 2011 at 14:03

    Hej! Ja George hur kan det vara möjligt att människor kan komma varandra
    så nära i svåra situationer o fruktansvärda upplevelser.
    För en del år sedan var vi (min man o jag) på ”Lydiagården” i Höör.
    Och där kom vi varandra så nära både vi anhöriga o de som var sjuka.
    En otroligt fin vecka. Min man hade Malignt Mesoteliom.
    Kramar från Hallandskusten.

  7. Monica said, on februari 13, 2011 at 20:28

    Käre George,

    jag har fram till denna dag betraktat dig som en synnerligen klok och kompetent person.

    Plötsligt har du emellertid låtit dig övertalas av Telenor på ett sätt som inte kan betraktas på annat sätt än än infantilt. Sedan ställer du en fråga som i korthet innebär att du inte förstår hur människor i kris kan komma nära varandra. Har du fått något piller som berövat dig tankeförmågan eller din förmåga till empati?

    Är det svårt för dig att förstå hur kan svåra situationer och fruktansvärda upplevelser göra att man kommer varandra så nära? Vad är det som gör att vi blir totalt och omedelbart lojala mot varandra genom att att uppleva dessa fasansfulla situationer som påverkat våra liv?

    Du vet bättre än att ställa dessa frågor, det är min övertygelse.

    Hälsningar

    Monica

    • georgeschottl said, on februari 13, 2011 at 20:52

      Hej Monica
      Det är en rent Retorisk fråga, jag vet ATT man knyter banden, jag vet ATT banden blir starka hos oss som strider kampen.
      Jag vet hur det känns att ha de banden, jag ville bara väcka tanken hos de läsare som finns idag….
      Dock så har jag saknat en del sömn de senaste månaderna, jag är nere på ett fåtal timmars sömn per natt och jag vet att jag uttrycker mig lite mindre elegant de senaste veckorna.
      Sömndepraveringen tar ut sin rätt på språket..

  8. Monica said, on februari 13, 2011 at 22:09

    Tack för ditt snabba svar! Nu känner jag mig lugn igen. Jag har läst så mycket klokt och tänkvärt hos dig, att jag blev lite orolig efter de två senaste inläggen.

    Retorisk fråga – ja, då får jag medge att jag som läsare inte var med på noterna, och det är inte ditt fel.

    Att inte få sova är förödande, det har jag flera års erfarenthet av.

    Hur är det med febern – har den gett med sig?

    Undrar

    Monica, som läser varje dag

  9. Elisabeth said, on februari 14, 2011 at 00:13

    Snälla George. Som jag har förstått det så har SUSANNE ingen egen blogg!? (Susanne från Himlen kan vänta)
    Vill så gärna veta hur hon mår och hur det har gått för henne. har försökt leta på nätet men hittar ingenting.
    Snälla, snälla, snälla. Hon verkar så lik mig och vi är drabbade på samma sätt.
    Skriv något i din blogg eller maila mig. Eller om Susanne kan maila mig några rader. Min mailadress ligger under ”profil” på bloggen.
    Tänker på dig. Du är en förebild.
    Nattikramen

  10. Ewa Larsson said, on februari 14, 2011 at 17:15

    Jag tycker att det blir så här när alla har en sak gemensamt har sett det här fenomenet dyka upp lite varstans i livet.När bara den gemensamma saken betyder nåt och alla andra”världsliga”saker är noll och inte.kram till er alla hälsa producenterna att vi ser gärna lite mer.


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 590 andra följare

