George med Liemannen bakom axeln

Att ord kan betyda så mycket

Posted in survivaL by georgeschottl on februari 1, 2011

De få orden, de viktiga orden, de orden som säger så mycket berikar mitt liv.
Ett av inläggen har verkligen gjort att jag står rakare i ryggen och att jag kan stänga dörren till mitt dåliga samvete.
Anders, en av Hans Malmbergs söner skrev ett inlägg som nästan var förlösande, jag har snurrat vändor och vridit och vänt på ett problem som uppstår den 4:e Februari.
Men inlägget och de orden gjorde att jag bara log av tacksamhet och jag kände att jag andades ut, bokstavligt talat andades ut!
Ett fåtal ord som var så viktiga och berörde så mycket, men som också gjorde att jag blev ytterligare stadigare på benen.
Tack Anders!

Vad händer i världen?
Visst är det fantastiska saker som sker, ungdomar och familjer skriker efter demokrati, regeringar faller och kungar böjer sig efter folkets vilja.
De onda staterna bevakar sitt folk med alla sina glimmande vapen framme och slipar sina knivar, allt utav rädsla för viljan att få lov att säga vad som önskas, att få leva sitt liv som lika värd som alla andra.

Det händer fler fantastiska saker, det påstås i Italien att hemligheten med kall fusion är knäckt och att vi bara inom några år har oändligt med energi för alla behov och för allas behov!

En annan fantastisk sak är releasen från Kina om att man kommit på hur man återanvänder utbränt kärnbränsle som energi i en helt ny typ av kärnreaktor, det betyder att vårt kärnbränsle här i Sverige räcker fram till år 5800 om vi får tillgång till den tekniken, samt att vi blir av med hela vårt avfall med reaktormaterial. Det är utvecklingen av 4:e Generationens säkra reaktorer som gjort genombrottet möjligt.

Freya föds in i en värld som verkar bli bättre och bättre, överlevnaden ökar, frihetstörsten ökar, friheten ökar.
Hoten mot vår värld blir färre och färre!

Framtiden kommer med stormsteg och framtiden verkar vara vacker!

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kristina said, on februari 2, 2011 at 08:43

    Har läst och imponerats av din blogg en lång tid men aldrig skrivit något tidigare då jag har svårt att finna orden för att utrycka min beundran.
    Nu är jag i en situation där jag griper efter alla strån som finns för att kunna hjälpa min mamma som just har klassats som obotligt i sin tarmcancer och jag söker efter all information som finns gällande second opionion vilket jag tidigare har läst om i din blogg. Om du har tid och ork får du jättegärna kontakta mig.
    Kram
    Kristina

    • georgeschottl said, on februari 2, 2011 at 09:07

      Hej Kristina!

      Jag kommer att senare idag vara tillgänglig efter Freyas BVC-träff. Då kan jag berätta och ge tips om hur du gör för att få en Second Opinion för din mamma samt hur din mamma kan hamna i den bästa vården.
      Jag kommer att skicka ett separat mail till dig med mitt mobilnummer som du kanske kan ringa vid 13-tiden??
      Är det OK med dig?

      Kram
      George

      • Kristina said, on februari 2, 2011 at 09:16

        Jag har svarat via mail också, det är självklart okej. Efter alla dåliga besked den senaste tiden så är det här så mycket värt för mig och min familj så tack än en gång!

  2. S said, on februari 2, 2011 at 10:13

    Hej G!
    Gissar vad ditt bekymmer är. Livet är, som vi alla vet, fullt av ställningstagande av olika slag. En del av dem svårare än andra då man aldrig kan ”göra om”. Ingen annan än du, kan avgöra. Men, utan att känna någon av er, tror jag att ditt val hade fått medhåll. Du sliter vidare för er båda… och för alla andra…

    Underbar liten tjej ni har. Helt fantastiskt söt! Visst är tanken svindlande, att ni faktiskt tlllverkat detta lilla underverk? In i minsta öronkrumelur består hon av er 🙂
    Nu håller vi allt som går att hålla för att du får må fortsatt ok tills den nya, fantastiska, botande, behandlingen dyker upp och gör sitt jobb tillsammans med ditt immunförsvar, din styrka, dina tjejer och din enorma livsglädje!

    Skickar en stor nätkram till dig och de dina!

  3. Petra said, on februari 2, 2011 at 10:56

    Hej George.
    Jag följer din blogg och om världen hade fler av såna fina och omtänksamma människor så skulle världen vara bättre. Du är en otrolig medmänniska. Jag har själv cancer och har flera småbarn under 15. Det var några år sedan jag fick min diagnos. Jag vet vilken ångest man känner över att man inte kanske får vara med våra barn i framtiden. Jag hoppas på forskningens framsteg. Ha en skön dag med din dotter.
    Varma kramar från mig

  4. daphna levin said, on februari 2, 2011 at 18:37

    Hej Georg, jag följer din blogg o beundrar dig för ditt mod o kamp mot cancern.
    Min syster gick bort i slutet av december efter 7 manaders kamp mon en elakartad hjärntumör, samma som Anette A har, glioblastom multifome, saknaden är enorm o jag har ännu ej fattat att min älskade levande syster är borta alldeles för ung. Jag bor utomlands men har hört av vänner i Sverige att det gick ett mycket bra program där du var med; Himlen kan vänta pa SVT. Jag har kontaktat dom för att fa tillgang till programmet men det gar ej pga rättigheter. Min undran till dig är om du har en dvd jag skulle kunna fa köpa eller pa nagot annat sätt fa tillgang till sa att jag kan se programmet? Vill väldigt gärna se programmet. Varma hälsningar, Daphna.

  5. Therése said, on februari 2, 2011 at 19:00

    Hej George!

    Jag vill önska dig lycka till på ditt kommande uppdrag och även sända en hälsning till din fru och er lilla dotter. 🙂

    Hoppas att du har det lite bättre nu och att du slipper febern.

    Vänliga hälsningar!

  6. Jessika said, on februari 3, 2011 at 15:16

    Sambon, astrofysiker, hävdar med bestämdhet att italienarnas upptäckt av hur man skapar kall fusion är nonsens. Tanken vore fantastisk, det skulle lösa världens energikris men det är fysikens perpeteuum mobile.


Kommentera

