George med Liemannen bakom axeln

Backlash! Så det stänker om det….

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 31, 2011

Lika bra dag som jag hade den 27:e,  lika dålig har jag nu varit hela helgen.
Jag tror att det har varit en bieffekt av att jag slutade med Kortisonet tvärt utan att trappa ner….Återigen är det min egen dumhet som gör att jag varit sängliggande hela helgen.
Saras syster Maria och hennes älskade Andy kom på besök till Sverige på Fredagen och bodde hos Saras föräldrar.
Det slutade med att Sara fick åka ner med Freya och Ewok till föräldrarna utan mig så tillbringade jag helgen i sängen och soffan.
Antalet sömntimmar under lördagen imponerade stort, jag tror jag tangerade 17 timmars sömn det dygnet….

Nu är jag på benen igen, piggare men fortfarande inte riktigt på G (hehe, no pun intended)

Freya har hamnat i bild på Facebook och kommentarerna gör att ”Mor” och ”Far” är extremt stolta!
Underbart att så många tycker att hon är så vacker och söt, jag trodde bara de egna föräldrarna tyckte det……

 

Jag trodde att Flyingebygden redan gett så många trevliga överraskningar, jag tänker på snälla trevliga grannar, stämningen och hur vänliga alla är!
Men det stannar inte där, nu har vi haft föräldraträff på BVC och föräldracafé på församlingshemmet och jag och Sara reagerade på vissa saker.
Normalt när man träffar större grupper av människor tycker man inte om alla, det finns alltid någon person man är lite osäker på eller man får ”varningssignaler” utav….men här är det tvärtom!
De här grupperna, vi GILLAR ALLA extra mycket!
Så förbannat trevliga, vänliga och hjälpsamma.
Vilken glad och trevlig grupp av trevliga människor!

Det måste vara något i vattnet här i Gårdstånga/Getinge och Flyinge , det måste vara snäll-molekyler och
trevlig-molekyler inblandade i vattnet som påverkar alla här i bygden!

Världen bästa ställe att bo på!

Nu har vi bara en bil, den blå Peugeoten, den andra bilen som nu håller på att restaureras kommer ta lång tid på sig, det är kam-remsbyte, stag och bussningar, slangar och oljebyten, vätskenivåer och packningar som skall bli nya fräscha och fina, ny dragkrok skall det också bli, det skall även sluta regna in i kupén när den är färdigtätad.
Jag fasar av skräck för hur stort hål det kommer att bli i plånboken…..
Kanske snart så kommer jag få tillbaka min lilla bil som enligt den senaste rapporten från vägverket ger ut 35% mindre utsläpp av koldioxid än en vanlig Volvo V70 .
Att en bil som väger nästan tre ton kan ge ut så mycket mindre utsläpp och som har ett otroligt lågt miljöpåverkansvärde beroende på den extremt långa livslängden är skönt att veta!
Jag gillar min Defender 110…..

Jag gillar saker som lever extra länge!

George

28 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Madde said, on januari 31, 2011 at 19:51

    Bilden på Freya och Ewok är ju bara för UNDERBAR !
    Snacka om vänner !!!!!!

    Hoppas att du piggar på dig !

    Må så gott alla i familjen Schottl !

    //Madde-Umeå

  2. Sus said, on januari 31, 2011 at 20:41

    Ja herrejösses vilken sockerbit:) Helt bedårande!!!

    Ps hoppas det kommer lite toppendagar nu för dig…

    Kram en av alla läsare/ Sus

  3. Åhus / skåne said, on januari 31, 2011 at 20:47

    Ja, du har så rätt! Cortson skall trappas ner /fasas ut……hoppas du lär dig 🙂
    Osse fantastiska bilder! Ja, hon e verkligen en riktig sötnos, alltså tösen…..

    Må nu väl och njut av allt vad livet ger!

    //Helena

  4. Mia said, on januari 31, 2011 at 21:28

    Vilka fina bilder på er fina tjej:-) Å på hunden med!
    Hoppas du snart får ordning på måendet igen!

  5. Monica said, on januari 31, 2011 at 21:48

    Vilken supersöt prinsessa hon är, Freya:=) En riktig goding! Där får du/Ni att ”passa” när hon kommer i tonåren…wow;)
    Kramar till Er alla

  6. Maria said, on januari 31, 2011 at 21:53

    Oooh vad fin hon är!!! Vackra söta bilder på henne 🙂

    Apropå bilar – de ska bara fungera, inte gå sönder och kosta pengar 🙂

  7. Kumlaanna said, on januari 31, 2011 at 22:08

    Hon är helt bedårande. Som en docka. Lyckliga ni! Kramar

  8. Majsan said, on januari 31, 2011 at 22:16

    Vilka fina bilder på Freya (och Ewok). Hon är söt som en sockerbit den lilla tösen! Kramar!

  9. Birgitta said, on januari 31, 2011 at 22:24

    Alltså, vicka fina töser du har!! Hoppas att du snart mår bättre!! Kram!!

  10. Berit said, on januari 31, 2011 at 22:31

    Freya är en mycket söt liten tös! Du får ladda bössan med grovsalt när hon blir tonåring. 🙂
    Tidigare fick jag ett cellgift som krävde mycket Betapred. Jag tog tabletterna enl ett schema som jag fick på onkologen. Först var jag överaktiv och hade massor av kraft. När jag hade tagit sista dosen gick jag ner mig fullständigt och hade ingen ork. Det är nog som sagt klokt att trappa ner lite mjukt.

  11. eva said, on januari 31, 2011 at 22:48

    George vilken söt liten dotter du och Sara har.
    Jag tror att du är en som lever xtra länge också, det har du redan visat prov på.
    eva i karlskoga.

  12. Mia said, on januari 31, 2011 at 23:02

    Skriver ju inte så ofta men läser din blogg varje gång du bloggar! Du är en kanon man, Freja har tur att ha dig som pappa!….Är hon lik mor? Hon är ju underbart söt ;)….Önskar Er alla tre fortsatt Lycka i vardagen/ Trogen Bloggläsare. Mia

  13. Tuvan said, on januari 31, 2011 at 23:36

    Store mannen…

    OCH du undrar varför du hamnar lätt i trubbel… tänk att denna store man ”glömmer” att cortison inte är att leka med, ha ha… tror du ”chansar” libland (?) lite väl mycket, eller?

    Ja, jaaaaa nog om detta 🙂

    Oj oj oj… vilken vacker dotter ni har…. men kan man bli annat än så söt, med så vackra föräldrar… tror hon kommer o bli lika vacker som ni, på insidan också 🙂
    Ewok verkar självutnämnt sig till ”extramamma” eller är hon ett linslus?
    Så klart är hon också söt………….

    Fy-på-dig (lite) men ändå varmaste-gladaste-krya-på-dig-kramar till dig o din fina familj
    Från Tuvan-Pia på Österlen

  14. ulla said, on januari 31, 2011 at 23:45

    Hej i Skåne….underbara bilder, förstår att Ni är stolta över detta lilla ”underverk”, den ”fyrfota” är inte dålig hon heller….hoppas nu att Du får må lite bättre…Stärkande Kramar från Stockholm

  15. gunillanorman said, on februari 1, 2011 at 08:58

    God Morgon..och hoppas du får en bra dag.Visst är de små en stor glädjekälla. När de blir vuxna ser man fortfarande det lilla barnet i dem och älskar dem lika mycket.
    En undran är.. Varför visar inte besökare sitt personliga fot i gravatare? Man kanske inte ska de….lite novis… Stor Kram och njut av dagen
    //Gunilla

  16. Lilian said, on februari 1, 2011 at 11:24

    Måste få säga, att hon är såå söt lilla F, o vovven är inte dum han heller,själv har jag chihuahua, det blir lite skillnad i storlek, Lilla F har så fina ögon bl.a, klart du skulle trappa ner, ha det gott bamse- o styrkekramar till familjen

  17. Annika said, on februari 1, 2011 at 12:19

    Hon är otroligt söt den lilla tjejjen ,Tre vackra damer och en tjusig karl nNi är en härlig familj!!
    Kram Annika i Glumslöv

  18. Elisabeth said, on februari 1, 2011 at 12:31

    Freya ser ut som en liten minigeorge men (no offense) Hon är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket sötare. En riktig gullunge. klart ni ska vara stolta föräldrar som skapat detta lilla ”ljus”.
    KRAM
    Elisabeth

  19. Maria said, on februari 1, 2011 at 13:04

    Ååh, har du också en Land Rover. Mina tankar går till din stackars fru. Angående kortison (men det har du säkert läst redan), när man står på kortison går kroppens egen produktion ned. Därför bör man trappa ut så att kroppens egen produktion kommer igång igen, annars mår man inte riktigt bra men det har du ju redan märkt.
    Måste instämma med tidigare talare, hon är toksöt!

  20. ninni1960 said, on februari 1, 2011 at 15:03

    Jättesöt tjej! Förstår att ni är stolta. 🙂
    Inte bra att tvärsluta med kortison…
    /Ninni

  21. Johan Olsson said, on februari 1, 2011 at 15:36

    Ja jag säger bara en sak och det är att ni alla 3 är så gudomligt söta! Ni är drömgrannar och jag skulle kunna betala vad som helst för att vara bekant eller grannar med er!

    Kram på er:)

  22. Chriss said, on februari 1, 2011 at 16:44

    Er dotter är fantastiskt söt! Klart att man blir helförälskad i henne. Håller tummarna för att du ska bli bättre nu! Kan inte antibiotika hjälpa dig. Min man som har samma sorts sjukdom har gått på antibiotika nu ett tag för att han inte ska få feber och infektioner.
    Chriss

  23. anneli said, on februari 1, 2011 at 17:44

    Hej George och Sara !

    Så underbart söta både lillan och ewok:)
    Ser så glad och nöjd ut, och redan så stor och medveten lilla tjejen. Pappas flicka förstås!

    Ha det så bra, pigga på dej, Kram tiller alla 4 / anneli

  24. Ingrid said, on februari 1, 2011 at 18:39

    Pappa upp i dagen. Underbar söt
    God Kväll.

  25. Christel said, on februari 1, 2011 at 19:24

    Vilken liten skönhet och vilka ögon. Det är bäst att du skaffar ett luftgevär för den flickan kommer att ha en svans av gossar efter sig och det tidigt!

  26. Kathleen Holm said, on februari 2, 2011 at 07:37

    Vilken glad liten tjej, visst är det fantastiskt hur snabbt de växer till sig från input/output varelser till små människor med stora personligheter. Hoppas koliken ger med sig och att vakthunden får slappna av några minuter från sina plikter. Skulle nog inte hälsa på Freya utan att be om lov först…

  27. Fia said, on februari 2, 2011 at 20:36

    Hej!
    Har läst din blogg ett tag men inte skrivit något, men nu kan jag inte låta bli… Freya är ju så bedårande söt så man smäller av!!!! Bilden med henne och Ewok är ursöt, vilka kompisar dom ser ut att vara. När jag ser Ewok minns jag min ridgeback Cindy som för snart ett år sedan fick somna in. Vilka vackra hundar dom är!!
    //Fia

  28. Jessika said, on februari 3, 2011 at 15:09

    Har er hund bestämt sig för att vakta dottern lite extra?
    Hon är ursöt 🙂


Kommentera

