George med Liemannen bakom axeln

Världen imponerar med snälla människor!

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 27, 2011

Jag har gång på gång blivit glatt överraskad dessa dagar, nästan alla överraskningar är av överväldigande positiv karaktär och har liksom gett lite extra ljus åt tillvaron!

Allt jag rör vid eller köper går sönder, detta faktum är känt av min fru, mina vänner, mina kolleger, min hund och mina före detta anställda.
Till och med mina krukväxter vet om detta faktum!
Går jag förbi ett proppskåp och jag är oförsiktig och bara tittar på skåpet ( med stängd dörr) så går det garanterat en säkring!
Går jag förbi ett proppskåp utan dörr behöver jag inte ens titta på säkringarna för att en propp skall lösa ut!

Så när jag köper något så har jag vant mig vid att det antingen är sönder eller kommer att gå sönder, så enkelt är det!

I all fall, bilden ni ser framför Er är ett badrum, vackert och stilrent med en …ny vask och med en ….ny kran!
En vacker Gustavsberg Nautic med elegant svängbar pip!

Vad händer?     Vill ni försöka Er på en liten gissning?

Jo, denna underbart vackra kran börjar droppa, inte bara från 1 enda ställe men från tre olika ställen!
Eftersom kranen var helt ny förberedde jag mig på en reklamationsstrid med säljaren i Lund men tänkte först skicka ett mail till tillverkaren som är Gustavsberg……
Och det var ju helt rätt gjort!
Så otroligt imponerad och glad jag blev över en enastående servicenivå som man inte förväntar sig i dagens Sverige !

Mailet gick iväg till tillverkaren och bara dagen efter ringer telefonen!
Hej det är XXX från Gustavsberg! …..
Jag blev helt tyst för jag trodde det var en patient som ringde från orten Gustavsberg..
Killen upprepade sitt namn och så sade han att jag skickat ett  mail om en kran!
Då föll poletten  ner i min tröga skalle.

Killen från Gustavsberg tog kontrollen över samtalet och förklarade att det här problemet fixade de genom att skicka en ny kran tillsammans med en installatör som byter hela kranen åt mig.
Det var lika bra att byta hela kranen direkt eftersom det antagligen blivit kalkfläckar på den…
(tyst och gapande lyssnade jag på mannen från Gustavsberg och insåg att servicenivå och affärsheder har en ny Champion i Sverige!)
Han avslutade samtalet oerhört proffsigt och skulle bara dubbelkolla adressen och samt ge mig information om att det antagligen blir i nästa vecka som kranen samt installatören kommer hem till oss här i Gårdstånga!

Jag säger bara WOW och tack till Gustavsberg!

Nästa företag är lika imponerande servicevänligt, Kjell & Co.

Eftersom min feber härjar i min kropp är jag beroende att få så exakt mätning som möjligt och termometern jag köpt hos dem uppvisade stora svängningar i mätresultatet, ibland upp till 0,7 grader fel.
Jag satte mig skrev ett mail och beskrev problemet och mitt behov till varför jag behöver en noggrann termometer
Det tog bara några timmar så fick jag tillbaka svaret att det fanns en ny termometer, uppgraderad modell utan att jag behöver betala extra i prisskillnad och att jag bara skulle komma in så kunde jag få den nya termometern direkt i handen!
Sagt och gjort, körde inom Kjell & Co på Nova i Lund och direkt så visste killen bakom disken vad som gällde trots att det inte var samma kille som jag haft mailkonversationen med, så även informationen mellan butikskillarna fungerade perfekt!
Vilken otrolig service!

Babyproffsen på Toftanäs har något att lära sig här utav dessa två företag!

Jag har även blivit lite mer pigg eftersom……..min feber har börjat tippa neråt, jag är inte helt feberfri men nästan,  jag går inte över 38 grader längre och jag ligger inte och touchar 39-strecket längre….
Så otroligt skönt!

Det var när jag började glufsa mina Betapred som febern började så sakteliga att sjunka….
Hmmm, Betapred…Jag pratade med Lasse Asplund igår och berättade om febern och Betapreden, hans beskrivning av Betepred är ” de himmelska pillren från HELVETET”
Effekten som är avsedd finns där och Betabred levererar alltid effekt….men dessa hatade bieffekter! Både han och jag hatar dessa små minipiller som får oss att leka Energizer-batterier som får oss att svettas så att det droppar och att man är konstant hungrig och inte kan sova…..

Lasse, jag håller med dig , det är piller från helvetet, men de fungerar!

George

Nästa ämne är Journalister……bara 4% av Sveriges befolkning har någon som helst förtroende för Journalister.
Media och journalister är extremt viktiga för mig, den yrkesgruppen skall stå för demokrati, integritet, ett lands samlade samvete och vara en sorts kurator för Moder Svea .
Som det är nu med de usla förtroende siffrorna på 4%, en delad sista plats som delas med aktieinvesterare är de ett hot mot demokratin.
Att låta kapitalet styra våra dagstidningar och media är en extrem fara.
Jag ber Er Journalister att åter få respekten som trovärdiga återgivare av nyheter, att ni åter igen blir uppskattade och älskade delar av vårt samhälle.
Hela tiden stöter man på nyheter som är förvanskade till den milda grad att det inte längre är ens en vit lögn utan bara en helt enkel lögn.

Ni Journalister har ett ansvar, kräla upp ur lösnummersäljarfenomenet och stötta Sverige, stjälp inte vårt älskade land!

En av våra självutnämnda Journalist-kämpar för nationen visade sig till och med vara KGB-agent och stod på deras avlöningslista.
Jan G borde fråntas alla priser och utmärkelser då han arbetat för främmande makt MOT Sverige för PENGAR.
Nu är han multimiljonär på grund av sina böcker och filmrättigheter, han borde skämmas att sälja ut sitt älskade Sverige för lite pengar…
Dagens nyhet om att Barnmat är förgiftad med för stora doser av Mangan visade sig vara en konstruerad nyhet.
En enda forskare på livsmedelsverket motsätter sig gränsvärdet av mangan som faktiskt TILLSÄTTS i banmat för att det är ett livsnödvändigt näringstillskott.
Forskaren anser att EU:s högsta gräns för Mangan är för hög och …….då slutade nyheten med att i Sverige förgiftas barn av mangan!

17 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lillith said, on januari 27, 2011 at 19:10

    Såå otroligt otroligt detta har jag inte hört sedan 60-talet,vill nästan flytta till Lund, men bor i Stockholm och har inte så långt till Gustavsberg.Jätteroligt att läsa att din feber går åt rätt håll också.Du är suverän Georg och så fina flickor du har tycker Lillith

  2. Madde said, on januari 27, 2011 at 19:10

    Underbart härligt!

  3. Eva said, on januari 27, 2011 at 19:18

    Hej så skönt att det fortfarande finns servicemänniskor, precis som vi på vår arbetsplats , som ger råd och service till sjuka människor.
    Härligt att höra om febern, jag tror det är cortisonet som hjälper dig och släpp inte det för tidigt igen. Prata med doktorn om duk an gå på lite långtidsverkande cortison?
    Typ PRednisolon. En annan sak du ska prova dem här nya bären Gojibären de säger dem är fantastiska på värk och infektioner kanske något att prova dem är även fyllda med C-vitamin så bara det är nyttigt. KRya på dig sakta men säkert Kram Eva 1177

    • Carina said, on januari 31, 2011 at 13:50

      Hej!!
      Kollat ang Dukan och fick ej fram denna på Fass.Men googlade och fick fram att detta, var en viktminskningtablett ”Kortison”??
      Tacksam för ett svar
      Mvh
      Carina Eckhoff

  4. Berit said, on januari 27, 2011 at 19:57

    Fint att febern sjunker! Roligt med god service! 🙂

  5. Elisabeth said, on januari 27, 2011 at 21:28

    Kul att höra bra ord om Gustavsberg. Jag är uppväxt i Gustavsberg och flyttade ut till Ingarö (5km från Gustavsberg) 1999.
    Det är kul att det lever kvar. Det är ett brukssamhälle där mångagenerationer har arbetat, svärmor, svärfar, mormor, morfar, farmor och farfar.
    Tänk att något finns kvar i alla fall. Det mesta läggs ju ner.
    nattikramen,
    Elisabeth (3barns mamman med obotlig cancer samt handikappad son)
    brukar kommentera lite då och då men läser

    • Carina said, on januari 31, 2011 at 07:27

      Många styrkekramar till Dig.
      Mvh Carina

  6. Kathleen said, on januari 27, 2011 at 21:33

    En annan som är uppväxt i Gustavsberg och numera tillbakaflyttad, känner sig enormt stolt över att läsa detta

    Håller med, kortisonet är en medicin från både himmel och helvete. Det är nästan lika spännande att som anhörig stå bredvid och uppleva effekterna………………..

  7. Monica said, on januari 27, 2011 at 21:43

    Tveklöst önskar jag dig allt gott när det gäller din hälsa, din familj och dina kranar (som jag tolkar som symboler för ditt liv i största allmänhet).

    Jag har själv bara gott att säga om Claes Ohlson, Kjell&Co, Elgiganten med flera. Blir det fel, så tar de sitt ansvar och kompenserar kunden.

    När du börjar veva mot journalister i allmänhet och Jan G i synnerhet, blir jag dock lätt skeptisk för att inte säga anti. Det handlar inte om att jag värnar Guillou – långt fjärran och dit. Men om du vill få med mig (inte journalist men lärarutbildare med uppgiften att få studenterna att vara kritiska mot massmedia) att köpa ditt rewonemang, så måste du vara mer precis i din kritik och du måste visa mig var Guillou och andra haft fel i sina angrepp på ett Sverige som vi gärna ser som skapelsens krona. Att i sin kritik hänvisa till andra minst lika – om inte mer – tvivelaktiga kommersialismens vapendragare är i mina ögon inte hållbart. Det måste till vassare argument och bättre underbyggd kritik för att få mig med på tåget.

    Hälsar

    Monica

  8. Sara H said, on januari 27, 2011 at 21:57

    Härligt med God service och där rätt man finns å rätt plats!
    Härligt att din feber sjunker
    Härliga bilder!
    ….
    Jaaa och visst är livet härligt!!!

    Kram till Er från Norrland

    //SaraH

  9. Helen said, on januari 27, 2011 at 22:31

    Hej!
    Vad skönt att febern ger med sig! Måste hålla med om Betapred, vilka piller!
    Härligt att höra att det finns lite serviceinriktat folk kvar i vårt avlånga land.
    Skrev ett långt inlägg på ditt andra inlägg, om Hans och fiilmen men lyckades radera allt. 😦 Så tröttsamt när man är så klantig!
    Men kontentan i det hela var, se filmen. Annars kommer du bara ångra dig. Tror att Hans kommer finnas med dig när du ser den.
    Och angående att du inte kan närvara fysiskt på Hans begravning vill jag bara berätta att när jag hade minnesstund för min Kenth kunde inte alla som ville komma. Men att dom hörde av sig och talade om det betydde precis lika mycket. För även om de inte var där fysiskt så visste jag att deras tankar var hos oss den dagen. Och det betydde minst lika mycket.
    Att veta att man under deras livstid gjort det man kunnat och kan finna ro i det betyder mycket och jag tror att du kan bära med dig det i din förlust av din goda vän.
    Hoppas resten av din vecka blir fin.
    Kramar till dig och familjen
    Helen

  10. nina.j said, on januari 27, 2011 at 22:31

    OOH,så glad jag blir att febern går åt rätt håll!
    Brukar läsa din blogg,men aldrig skrivit tidigare.
    Du är ju helt fantastisk! önskar dig och din fina familj allt gott.
    Ni har verkligen haft er beskärda del med råge!
    Så bra när företag begriper att sevice är tokviktigt!
    Hoppas att helgen får bli lugn o skön,kram/nina.j

  11. Inkan o Ligan said, on januari 27, 2011 at 22:59

    Undrar om inte SJ kunde lära sig nåt ?!
    Skönt att febern börjar gå ner trots att det kanske är med andra biverkningar.
    usch, önsakr ju att du ska må bra och lägga ut underbara bilder på dig coh Lillan.
    Kram

  12. Miss Christine said, on januari 28, 2011 at 00:01

    Jösses! Hur du kan uttrycka dej! Har inte kommenterat här,men läst vad du skriver. Jag är så,vet inte,”imponerad”Nää,inte rätt ord. SÅÅÅÅ GLAD ATT DET FINNS SÅNA MÄNNISKOR SOM DU;OCH DIN LILLA SAMBO:ELLER FRU;OCH ERAN FREJA!!! Skulle ge miin högerarm för att ni ska få leva ett långt liv med varandra!!!Jag blir så lycklig när jag läser vad du skriver! Varför ska världen berövas på fina människor? Har ofta undrat detta,varför alla elaka får gå på denna jord? Jag förstår om du inte vill ha med detta på din blogg… Men jag tänker på dej,Freja och Frejas mamma,vet inte vad hon heter. Kram. Lisbeth.

  13. Mona said, on januari 31, 2011 at 10:18

    Hejsan…
    Skönt att höra att din feber är på neråt…..
    Du, tror faktiskt att du får lite mer service eftersom du är en kändis…..dock en otroligt trevlig sådan…..
    Hälsa dina töser…

  14. Annica said, on januari 31, 2011 at 21:49

    Söt, sötare och sötast! Åtminstone vad jag har sett på det senaste!

  15. Jessika said, on februari 3, 2011 at 15:07

    Betapred, och kortison i stort, är lika delar en livräddare som ett läkemedel från helvetet.
    betapred är ungefär tio gånger starkare som ”vanligt” kortison och därför blir effekterna, läs biverkningarna också tydliga. Det syns tydligt på mig att det har blivit rejält med kortison genom åren (vikt någon?) men sett till hur det kunde ha varit utan så får det vara värt det.


Kommentera

