George med Liemannen bakom axeln

Spännande och trött…..

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 21, 2011

Jag ber alla om ursäkt för att jag inte skriver inlägg så ofta som jag brukar, men febern tar ut sitt pris.
Febern gör att jag blir trött, både utav själva febern men även utav inaktiviteten, att vila och försöka få ner febern.
Tyvärr ger vilan inte någon större sänkning av febern, den håller sig stadigt på sina tappra 38,8…

Dagen har varit spännande, jag har varit gäst-talare för en PR-byrå vid från Stockholm…
Det var fruktansvärt spännande 1 och en ½ timme eftersom den här PR-byrån är inriktad på just….Medicin och Hälsa!
Att göra en sådan här sak ideellt tror jag är jätteviktigt för oss patienter.
PR-byråer påverkar både beslutshavare och näringslivet, dessa två påverkar ju oss patienter!
Jag tror att ju mer information, ju mer kommunikation det finns mellan olika aktörer som gör sitt bästa för oss patienter dest smidigare och snabbare ser vi också resultat.
Jag vill tacka Mix Public Relations för att de vill lära sig så mycket som möjligt om oss och att de är så engagerade och effektiva att söka vägar som underlättar för oss patienter.

Jag har fått bara bra nyheter idag, med andra ord så har det varit en förbannat bra fredag och jag ser fram emot fler bra fredagar i framtiden!

Snart är det World Cancer Day…Den 4:e Februari på Berns
Då skall jag åka till Stockholm och vara gäst i panelen tillsammans med tre andra personer som jag beundrar och respekterar enormt. Lotta Grey, Annette Axmacher och Henrik Gustafsson!
Men det blir också första dagarna utan Freya…..och Sara….
Jag kommer att ha ganska tråkigt eftersom det är lite bestyr för mig att resa, själva tågresan tar musten ur mig så jag måste planera in vila och pauser både innan och efter jag gör saker.
Med andra ord, en bra bok måste medtas till hotellsängen men eftersom jag ändå somnar efter tre sidor så blir det inte mycket läsande…..
Men jag kan ge mig XXXXX på att om jag INTE tar med mig boken så somnar jag inte….
Telefonen är redan laddad med massor av bilder på Freya i Saras famn så där är jag förberedd….

Nu skall jag vila min lekamen och mina trötta tankar, mitt konstanta leende får fortsätta i sömnens värld!

George

30 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anette said, on januari 21, 2011 at 22:52

    Hoppas du snart blir bättre.
    Skickar, kraft, styrka och friskhet i mängder. Stor kram till hela familjen!

  2. Monica said, on januari 21, 2011 at 23:00

    Men någon måste ju snart åta sig att reda ut VARFÖR du har feber !!!

    /Monica

  3. Linda Ohlsson said, on januari 21, 2011 at 23:34

    Jag blir sååå varm inombords när jag ser hur du bryr dej om eran lilla tös! Ni tre ska bara ha ett underbart liv!!! Fjärran från skit och elände. Det är ni sannerligen värda!!! Eller,älskade hunden också… Jag fullkomligt älskar mina hundar, absolut icke att förglömma!!!

  4. Ida said, on januari 22, 2011 at 01:25

    HALLÅ…
    Finns det ingen som ska köra mellan skåne och Sthlm med en
    härligt rymlig bil en dag som passar? I så fall, fiska upp en underbar kille och kör
    honom till hotellet eller Berns. Jag lovar att det blir en trevlig resa.

    Kram från Arboga
    en Ida

  5. Anette said, on januari 22, 2011 at 08:50

    Härligt med människor som dig!! Tur att dina tjejer lånar ut dig till såna viktiga saker! Önskar jag hade en uns av din kraft och hjältemod!!!
    Kram
    /Anette

  6. Sister Moonshine said, on januari 22, 2011 at 10:11

    Meeen, så fin bild! Det är ingen tvekan om den kärlek som finns er emellan. En eloge till dig som engagerar dig så mycket för cancersjuka när du egentligen behöver all energi och ork och lust till att umgås med Freya och Sara. Det är såna som du som gör skillnad.

    Kram

    /Åsa

  7. Majsan said, on januari 22, 2011 at 10:33

    Du behöver inte be om ursäkt men det är klart…man blir lite orolig när du inte skriver. Desto gladare blir jag när här finns ett nytt inlägg.

  8. Eva said, on januari 22, 2011 at 10:37

    Du är en mycket vacker människa! Min idol. Kram/E

  9. Therése said, on januari 22, 2011 at 12:18

    Hej George!

    Det är underbara bilder som du lägger ut på bloggen, de lyser av kärlek! Jag vill önska dig lycka till med projektet i Stockholm och jag hoppas att din feber snart ger med sig. Varma kramar till dig, din kära hustru och din söta lilla dotter.

  10. Gunilla said, on januari 22, 2011 at 12:42

    Underbar bild på dig o llilla tösen. Jag önskar dig en bra resa och vistelse i STO.
    Kram till dig o din familj

  11. Berit said, on januari 22, 2011 at 12:45

    Mycket kärlek i den bilden! Blir varm i hjärtat av att se den.

  12. Pysslan (Heidi) said, on januari 22, 2011 at 15:06

    Det är en så mysig bild på stora dig och lilla Freya :). //Heidi

  13. Lotta said, on januari 22, 2011 at 15:16

    Största rikedomen eller hur ?

  14. anette said, on januari 22, 2011 at 15:18

    Mysig blid på dig o Freya, vilken sötnos

    Anette

  15. anette said, on januari 22, 2011 at 16:38

    Åh så fina ni är du och Freya.Kram Anette

  16. Ingrid said, on januari 22, 2011 at 17:24

    DEt finns bara ett ord om denna bild
    FADERSKÄRLEK

  17. Sophie said, on januari 22, 2011 at 19:15

    Beundrar dig o dinlilla förtjusande familj. Varma kramar

  18. Inkan o Ligan said, on januari 22, 2011 at 20:37

    Gud villken ljuvlig bild.
    Alla mina hår reser sig på min kropp och jag ryser.
    Älskade vän i cyber, jag ber till nån att du ska få leva länge länge än och att allt du får ska hjälpa dig.
    MegaKram Inkan Ligan och Eddie 🙂

  19. anette said, on januari 22, 2011 at 22:44

    Skev just på min blogg om hur livet ter sig.Anser mig som frisk trots att det är fem år dit.så slår det till igen ett återfall och vips så söker jag mig till cancerbloggar igen,inte så att jag glömt er,nej då men jag trodde o ville höra till den friska sidan.Ville läsa om glädje,hopp,tro och friskhet.Varför jag läser vanliga bloggar vet ja inte undviker allas sjukdommar.Flyktförsök? Jo kanske,jag vill vara vanlig,frisk,kry.så är det inte mer än i min fantasi.Fast o andra sidan kommer man långt med att förtränga och att låtsas vara vanlig .Mysko,jo jag vet.Kram Anette

  20. Linda said, on januari 23, 2011 at 01:09

    Så fin bild på er!!! Tack för att du delar med dig av dem.

    Hoppas febern snart försvinner. Min gör inte det och det är jobbigt som bara den att ständigt få denna påminnelse om sjukdomen som härjar i kroppen. Men jag försöker så gott som går att trycka ner den med olika sorters febernedsättande.

    Hoppas du får det bra i Stockholm i början av februari. Hälsa gärna Lotta så mycket från mig. Ni båda är två fina och omtänksamma personer jag respekterar väldigt mycket.

    Kramar!!

  21. Erik said, on januari 23, 2011 at 01:10

    Är DU medveten om hur coool du är? En av min största idoler. Du behöver aldrig be om ursäkt för någonting. Fortstätt som du gör! Du kommer då överleva mig..hoppas på en bra vistelse i sthlm.
    /
    Mvh Erik /också konstnär.

  22. deleines said, on januari 23, 2011 at 09:24

    Åh då får Sara en lugn stund 😉 Du ska nog se att det går bra och kom ihåg boken för den verkar vara viktig!

  23. gunillanorman said, on januari 23, 2011 at 11:47

    Så lite jag kan tillföa men sänder ändå en hälsning, en tanke, en bön att ditt liv ska ge dig stor mening och många innehållsrika dagar. Kram //Gunilla

  24. Ada said, on januari 23, 2011 at 11:49

    Vilken fin bild av far och dotter! Men allvarligt George, jag tycker inte du ska flänga iväg på ansträngande resor förrän febern har försvunnit. Kroppen har nog med att bekämpa febern just nu. Jag vet att arbetet mot cancer är viktigt men denna gång tycker jag att du ska överlåta åt de andra att ta ansvar. Det är ännu viktigare att du blir av med febern och att allt blir normalt igen. Stressa inte kroppen nu utan tänk på dig själv.
    Stor kram
    Ada

  25. Maria said, on januari 23, 2011 at 14:07

    Det är fantastiskt att du forsätter blogga, när du har haft feber så länge… Hoppas febern snart förstår att den inte ska härja runt i din kropp längre!

    Supermysig bild på dig och Freya 🙂

  26. Therése said, on januari 23, 2011 at 18:54

    Ett stort grattis på er kära dotter Freya´s namnsdag. ❤ ❤ ❤

  27. Kerstin said, on januari 23, 2011 at 20:48

    Vacker bild! Hoppas febern ger sig snart. Kram

  28. Eva said, on januari 23, 2011 at 23:10

    Hej Idag har Freya namnsdag den 23/1 Kram Eva 1177

  29. Emilie said, on januari 24, 2011 at 00:07

    Du är sanneligen en kämpe och förebild!
    Hur går det med svaren om febern? Kan det vara CMV?

  30. Kajsa said, on januari 24, 2011 at 10:20

    Blir det tid eller ork över, så vet du att vi GÄRNA träffas! Hoppas febern ger med sig någon gång!

    kram
    Kajsa


Kommentera

