George med Liemannen bakom axeln

Rosenrasande på Babyproffsen, oxtokigt rasande!

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 15, 2011

Jag skriver ytterst sällan om personliga upplevelser från våra kontakter med butiker i negativa ordalag eftersom det kan vara orättvist, den upplevelsen jag råkar ut för kanske inte är representativ för just den butiken, men Saras tårar gör mig så förbannad! Så ytterst förbannad!

För någon dag lyckades Freya riva Sara på Input-området, alltså rätt på middagsbordet, jag pratar alltså om höger bröst!
Freyas rakbladsvassa lilla fingernagel rev upp ett sår som nu har blivit irriterat efter nattens måltider.
Men frukta ej, vi var förberedda (trodde vi)!!
Vi hade i vår visdom tidigare inhandlat en bröstpump!
(när jag säger vi så känns det fortfarande fel som man att säga att vi inhandlat en bröstpump )
Det ringde lite varningssingnaler i huvudet när vi kom ihåg säljarens ord från Babyproffsen-butiken på Toftanäs, psst sade hon…:kom ihåg att spara kvittot, bröstpumparna kan strula ibland…..
I all fall, för att rädda Sara från tårar och smärta så packades bröstpumpen upp och sattes i arbete….
Och mer arbete…..och riktigt svettigt pumpande arbete…..men resultat, ack det ynkliga resultatet!!!

Vi insåg efter en tid och flera svordomar att den inte fungerade som den skulle eftersom mjölken inte hamnade i pumpen, den stannade i bröstet.
Tre eller fyra droppar i flaskan kan inte räcka att mätta en ilsken och hungrig Freya.

Jag insåg att jag hade ett uppdrag, ett uppdrag att åka iväg till Babyproffsen på Toftanäs och byta in den defekta bröstpumpen…..
Trots feber så rullade jag iväg till butiken och ställde mig snällt i kö i kassan med kvittot i ena handen och påsen med den defekta bröstpumpen i andra handen.
När det var min tur så förklarade jag problemet för killen bakom kassan att pumpen inte fungerar och att jag vill byta ut den, han nickade åt min förklaring och plockade fram ett reklamationshäfte…
Nu började  mina varningssignaler att ringa, jag tänkte att det är nog dags att förtydliga mitt ärende i butiken…
Ehhhm, började jag med: jag vill alltså byta ut pumpen, jag vill gå ut ur butiken med en fungerande pump som går att använda IDAG då den behövs användas IDAG!
….Nääääee tyvärr säger killen bakom kassan, våra tekniker som börjar jobba på måndag behöver titta på pumpen för att bestämma om den är sönder så att du kan få en ny…
eeehhhrmmmr, säger jag: Jag behöver ju pumpen idag, du kan ju sticka fingret i pumpens hål för att själv känna om den är sönder eller inte…..
Då fick jag som svar att Babyproffsen har rätten att undersöka varan för att kolla om den är sönder……
Visst tänkte jag, gör den undersökningen IDAG när vi behöver den och det kan väl inte vara så djävla svårt att märka om pumpen inte fungerar eller inte……

Då bestämde jag mig för att åka och handla en bröstpump någon annanstans för behovet av en bröstpump är ju akut IDAG.
Som avslutning innan jag stack från butiken gav jag både information om att jag åker iväg till någon annan butik för att handla en bröstpump samt så frågade jag snällt….
I och med att jag VET att pumpen är sönder, så måste jag ju handla en pump på annan butik, på måndag när ni ringer mig för att informera mig om att den inlämnade pumpen är sönder, kommer jag då få pengarna tillbaka?
det handlar alltså om 599:-
Nä, svarade killen i kassan kort, du får en fungerande pump tillbaka….

Rosenrasande ångade jag ut till bilen och körde iväg till XXXLutz i Malmö eftersom jag hört av andra föräldrar att barnavdelningen är otroligt fantastiskt bra och att servicen är väldigt effektiv, trots massor med kunder och lite personal.
Att tro att en fantastisk butik för barngrejer skulle finnas i IKEAs gamla lokaler hade jag svårt för att tro på….men…
Det slutade med en fantastisk upplevelse!
Barn & Babyavdelningen var superbra, otroligt mycket bättre än Babyproffsen samt minst 30% billigare!
Jag hann inte mer än ånga in där skäggig  och ilsk förrän det kom fram en expedit, 60 sekunder senare hade jag en bröstpump för halva priset samt en barnmatsvärmare för  en tredjedel av priset!

Så otroligt viktigt det är med kunnig och vänlig personal tänkte jag…
Jag ställde frågan till expediten hur jag skulle göra om det visade sig att denna bröstpumpen var sönder, och jag kom tillbaka under en helg…?
Svaret kom blixtsnabbt, då byter vi den direkt, maskinen skall ju fungera….

Yes, tänkte jag i mitt stilla sinne, hit till butiken med det konstiga namnet kommer vi igen!

Nu är jag hemma igen, XXXLutz lungnade ner nerverna och ilskan har jag skrivit av mig till Er, tack för att Ni idag är min ventil….
Jag behöver en ventil när sådan här ting sker!
Det kändes så onödigt att spendera två timmar på att köra omkring medan febern stiger och touchar 39-grader bara för att man inte gör rätt för sig på butiken på Toftanäs .

Jag undrade faktiskt lite grann när jag stod i kö på Babyproffsen, kunderna framför mig i kön klagade också…på att deras barnvagn hade börjat rosta sju dagar efter att de köpt den.
Det var fullt normalt menade deras expedit…..
Deras expedit jämförde med att en barnvagn rostar med en bil, en bil rostar också på vissa ställen…..(men inte efter sju dagar,tänkte jag)
Expediten menade att man skall smörja in varje skruv och metalldel med skyddande olja varje vecka….det har jag aldrig hört någon annanstans….
Vår barnvagn från  Babyjogger rostar inte ett dugg, den bara imponerar mer och mer och den fungerar perfekt i snödrivor och lera, den tar sig ram utan problem överallt.
Vi är så väldigt nöjda med vår Babyjogger City Selekt ….

George

33 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on januari 15, 2011 at 19:42

    Jajisses, det där moment22 har jag varit med om massor med gånger.
    Som när min dammsugare gick sönder med 5katter hemma.
    TRE!!? veckor senare fick jag tillbaka den.
    TRASIG
    Härligt med service.
    Skönt att ni hittade en BRA affär.¨
    Freya hade ju faktiskt kunnat vänta till måndagen med att äta kan man ju tycka.
    Eller ?!
    Kram till er alla två och fyrbenta.

  2. evigoptimist said, on januari 15, 2011 at 19:44

    Åååå var rörd man kan bli, de är kärlek… Men förstår ilskan och de var nog de knepigaste jag har hört att dom sköter på de sättet (vi har inte butiken här uppe).
    Själv var man snål och köpte den billigaste från apoteket som fungerade suveränt för mig.

    Hoppas att såret får läka ihop fint.
    Hungriga barn kan ge väldigt frustrerande och stressande effekt på föräldrar.

    Önskar er en fortsatt trevlig helg.

  3. Lena said, on januari 15, 2011 at 20:25

    Det ligger nog något svart över bröstpumpar. Den jag hade köpt när jag var i det stadiet fungerade inte heller. Jag tänkte som så att det var nog för att det var av den billigare varianten. Men billigast är ändå bäst. Och då pratar jag inte om pumpen. Jag pratar om handen. Jag fick helt enkelt ”hand mjölka” 🙂 Väldigt effektivt när man väl har fått in tekniken.

    / Lena

  4. Sara H said, on januari 15, 2011 at 20:42

    Fy vad tråkigt att detta skulle hända Er… Hoppas det läker snabbt så att ni (eller Sara då) slipper hålla på… Det finns många tips för att få såriga bröst att läka fort, ni har väl fått många antar jag men bröstmjölk är ett hett tips samt en kräm som heter A-kräm (parfymfri) som är bra mot det mesta. Finns på hälsokostaffärer och är sådär bra att ha hemma…

    BRA att du informerade om denna händelse i affären…det bemötandet vill ju INGEN få… fel person på fel ställe, för jag hoppas ju att det inte är affärens policy denna person följde !?!?!

    Jag har heller aldrig hört talas om att man måste smörja skruvar och diverse delar, har heller aldrig gjort det och har inte heller haft någon rostande vagn. Har faktiskt en vagn kvar som vi har i stugan nu och den har använts i nästan 14 år i olika omgångar..inte rostar den inte men har varit med om en hel del. Till 2 barn som ”vanlig vagn” som sen som extavagn i stugan..året om.. Det är nog 7 barn som använt den iaf.. Rost är inget man ska räkna med. En bil rostar ju inte heller utan vidare…

    Inte nog med att det krånglat, krånglet krånglade vidare med en krånglande expedit som krånglade till det alldeles i onödan kan tyckas. Nu är det färdigkrånglat för Er del!!

    Ta hand om varandra!!

    Skickar febernedsättande cyberkramar och hoppas de hjälper
    //SaraH

  5. Karlavagnen said, on januari 15, 2011 at 21:11

    Som den götteborgare jag är, konstaterar jag att du gick på pumpen hos B-proffsen.

  6. Tuvan said, on januari 15, 2011 at 21:46

    Hejsan store man

    Vill först sända mina beundrande tankar till Saras rådiga man o Freyas fina pappa… vilket hjältedåd… du utförde.

    Man slutar aldrig att förundra sig över vissa rent ut sagt korkade expediter/affärer det finns…

    Detta liknar när jag fick en väldigt hett önskad dyr pepparkvarn i present. Det visade sig att kvarnen malde tre ”pyttekorn” i minuten… tyvärr…
    Denna fina kvarn hade något väldigt bra… trodde jag… nämligen livtids garanti!

    Mannen i affären önskade se kvittot, vilket jag inte varit fräck nog att be min snälla present-vän om. han stod på sig, fast jag fått den i gåva o detta endast för någon vecka sedan…. dessutom satt lappar o all reklam kvar.
    Frågade mannen om jag verkligen skulle behöva spara detta i kanske 40 år framåt om jag nu skulle få tag i detta?
    Ja… det ska alltid vara med vid reperation eller byte, suck…. fortsatte mannen med stor envishet!
    Åkte besviket iväg med min trasiga kvarn, men fick en snilleblixt… gick in i en annan ”kvarnaffär” berättade som det var… den är inte köpt hos er, men vill veta hur reglerna är på livtids garanti?
    En stund senare… gick jag ut med en ny kvarn…FÖR: är denna kvarn sönder, så kan man byta ut den var helst jag vill, hos alla affärer i Europa som har detta märke…
    Naturligtvis var jag tvungen att passera den ”gamla” affären o berätta(läs:lära) reglerna, vänligt men bestämt…

    Hoppas ”matintaget” blivit bättre, annars är baddad citonsaft väldigt effektivt som läkning.

    Kramar till hela familjen…..

  7. Desiree said, on januari 15, 2011 at 22:18

    Hej George!
    Första gången jag skrivet till dig, har läst din blog några månader är så imponerad av ditt sätt att skriva och din livsglädje.
    Även jag har dålig erfarenhet av Babyproffsrn Toftanäs, handlade om en ganska simpel grej men man blir besviken när de inte är kundvänligt.
    Om det skulle bli akutbehov av bröstpump igen kan ni höra av er till BB vi hyr ut pumpar.
    Själv köpte jag min på Apoteket, funka toppen.
    Och ett tips till såriga brösvårtor… Fårfettet i en lila tub som gör underverk ”lansinoh”, dyrt men väldigt bra!
    Jag håller tummarna att din feber snart ger med sig, jag fortsätter följa din kamp mot cancermonstret!
    Ta väl hand om er.
    Kram Desiree

  8. Annelie said, on januari 15, 2011 at 22:47

    Vad trist det är när det blir så där. Jag kan tipsa om sidan http://www.fairshopping.se där man kan skriva ett inlägg som skickas vidare till aktuell butik. Många som hamnat i hopplösa situationer där företagen vägrar en hjälp får en lösning på situationen när det publiceras öppet. Prova det om du inte får pengarna tillbaka.
    Aloe vera är bra på sår, svidande rumpor och allt möjligt. Speciellt om man bränt sig i solen. Men det ska vara ren Aloe vera, finns både på apotek och i vanliga affärer.
    Hoppas febern ger med sig snart och att det bara är en något virus som spökar.

    Kram Annelie

  9. Åsa said, on januari 15, 2011 at 23:41

    F U B A R… Fucked Up Beyond All Recognition… Babyproffsen har skitit i det blå skåpet!
    Sånt sprider sej med blixtens hastighet bland kunder… lika gott… och jag hjälper mer än gärna till!!!
    Har fö bytt bilmärke av samma anledning… stod inte ut med personalen hos återförsäljaren!
    What comes around goes around!!!

    Stor kram med en innerlig önskan att lugnet lägrat sej i ert hem!
    Åsa

  10. Ebba said, on januari 15, 2011 at 23:45

    Jag och familjen hade tänkt åka till babyproffsen toftanäs imorgon. Men efter det bemötandet du fick blir det att vi åker till xxxlutz istället.
    Vill Sara ha ett litet tips? Jag skriver det iaf. Lufta brösten så mycket som möjligt. inga bröstinlägg eller bh det blir så instängt. Jag rullade ner rullgardinerna (bodde i lägenhet) och gick omkring med brösten i vädret hemma. då läkte mina sår jätte fort. sedan finns bephanten på apoteket och det är en kräm som du kan smörja bröstet med och sen låta bebisen amma. inget som är farligt för bebis.

  11. Ewa Larsson said, on januari 16, 2011 at 09:03

    Hej!Det vore kul och veta om expediten själv tänkte vara utan mat i tre dar samt vara beroende av mat var 4:e timma ungefär.Hur kortsiktig får de vara?Bra att de här affärerna kommer ut på webben.

  12. jenny said, on januari 16, 2011 at 09:13

    Hej!
    Det är första gången jag skriver här, men jag har läst ett tag! Efter att ha fött 2 barn vet jag vad du menar! Vi har ett Babyproffsen här oxå och den butiken har man ju bestämt sig för att ALDRIG sätta sin fot i igen! Otrevlig personal, svårt med byte/reklamation… Vänner till oss hade hittat en vagn där, den kostade strax över 8000:- de väntade på att få personalens uppmärksamhet i 30 minuter, sen gick de då båda två som arbetade valde att hjälpa en man att köpa napp….
    Krya på dig!!!!!

  13. Mia said, on januari 16, 2011 at 09:22

    Lansinohsalvan (prisbelönt) kan ni köpa via nätet, här:
    http://butik.almedo.se/
    Lycka till!

  14. saraidjurriket said, on januari 16, 2011 at 09:39

    Halkade in på din blogg av en slump, pga rubriken på startsidan på wordpress faktiskt, och kommer nog att ”halka in” här fler gånger tror jag!

    Fruktansvärt dåligt bemötande måste jag säga!! Undrar om det är så här på fler av kedjans butiker? Själv har jag inte officiellt jobbat i butik, men hjälpt till då min mor driver en -och något av det allra viktigaste att komma ihåg är att en nöjd kund sprider det ordet… men en missnöjd kund sprider ordet ännu mer!! Plus att en normalt funtad (och inte alltför styrd av kedjan/chefen) servicemänniska inte godtar att få en missnöjd kund. Man hjälper dem så gott man kan! Kunden HAR ALLTID rätt, på ett eller annat vis.

    Nu blev det en väldigt lång kommentar när jag egentligen bara ville visa lite deltagande… Men lycka till i fortsättningen, och fortsätt handla på XXXXL! 🙂

  15. Tina said, on januari 16, 2011 at 09:45

    Oj,oj så mycket energi på helt fel ställe till ingen nytta….ja i denna teknikalitetens tidsålder så är vi vana att vara beroende av maskiner tyvärr. Det går utmärkt bra att handmjölka vid akut behov….men som en liten kille sade…vet du vad??? Om man inte har pommes hemma….kan man göra egna av potatis!!!! Fiffigt va???

  16. saraidjurriket said, on januari 16, 2011 at 10:12

    Naturligtvis, men man ska ändå inte behöva få dåligt bemötande i butiken…

  17. anette said, on januari 16, 2011 at 10:48

    Ja, man saknar ord.
    Det är tur att det finns andra affärer, där personalen gör ”ens dag”.
    Jag lånade oxå en pump från BB, fungerade mycket bra.
    Hoppas den nya pumpen fungerar som den ska.

    Det här har jag funderat på när mina barn var mindre. Varför ingen berättar om dom ”tuffare” saker som händer under första året med barn då främst med den första.
    Då menar jag tiden innan man hittar rutiner, den oron man har mår han bra, är han hungrig eller har han ont.
    Anette

  18. carolina said, on januari 16, 2011 at 10:50

    Hej!

    Först å främst stort grattis till er lilla fina tjej!

    Läste om din upplevelse på Babyproffsen, jag har en liknande upplevelse där jag också blev riktigt uppläxad av deras ägare. Kände då att det absolut inte är ok att behandla människor/kunder på det sättet. Jag försökte reklamera en body som gått sönder i första tvätten, men detta fick jag absolut inte då jag inte hade något kvitto. Men kvittot hade jag inte sparat eftersom jag skulle behålla bodysarna. Gick glad i hågen in och försökte byta min trasiga body mot en hel, men fick totalnobben. Bodyn kostade typ 33:- så det var absolut inte pengarna det handlade om utan om ett katastrofalt bemötande.

    Önskar nästan att man hade kraften att knäppa dem lite på näsan, så de lär sig att behandla sina kunder med respekt och på ett service minded sätt.

    Hälsn.
    Lina

  19. Nina said, on januari 16, 2011 at 12:15

    Hej!

    Ja, ibland undrar man hur en del har fått sitt jobb. En kompis till mig fick passande nog punktering utanför en bilverkstad en gång. Hon gick in och bad om hjälp och ett nytt däck om det fanns. Men inte fick hon nån hjälp. Neej, hon hade ju inte beställt tid.
    Vi har en Babyproffsen nära oss och där är personalen alltid jättegullig och hjälpsam. Kan bli impad av att de kommer ihåg namnen på kunderna och vilken vagn eller andra saker man har köpt där och frågar om man är nöjd. Men nästa gång vi är nere i Malmö då blir det Lutz.

  20. Marie said, on januari 16, 2011 at 12:16

    amningsnapp,googla för att se bilden,strunta i pumpen
    ha det bra /Marie

  21. Sister Moonshine said, on januari 16, 2011 at 12:30

    Bra rutet!

    /Åsa

  22. Eva said, on januari 16, 2011 at 12:49

    Hej Georg såg precis att Hans gick bort i fredags den 14/1 R I P Hans du har verkligen kämpat
    Kram Eva 1177

  23. Berit said, on januari 16, 2011 at 13:11

    Glömmer aldrig när jag skulle göra min dotter en tjänst och lämna in hennes trasiga och rel. nyköpta kamera till en av de stora kedjorna där hon köpt den. Trodde jag skulle få en ny eftersom garantin gällde. Nejdå. De ville ta in och reklamera den. Vi skulle få tillbaka den lagad. Expediten upplyste mig om att om de inte hittade något fel skulle vi få betala reklamationsförfarandet. Det skulle kosta oss ca 700:-. Jag ville inte lämna ifrån mig kameran under de omständigheterna. Tog hem den ingen och berättade det hela för dottern. Det hör till saken att morsan (jag) är en grå liten kärring och dottern är vacker som en dag (fotomodell). Efter en vecka gick dottern in i samma affär och fick ett storartat och fjäskigt bemötande. Hon fick lämna in den trasiga kameran och hämta ut en ny DYRARE! Bara sådär… Lite stukad blev man allt! Verkar ju som om expediterna på en del håll får göra lite som de vill allt efter humör…

    Starkt jobbat George! 🙂

  24. Sussi said, on januari 16, 2011 at 14:29

    Ett hett tips till er från en 3-barns mor med stor pumpvana. Skit i elektriska införskaffa en handdriven. Jag skaffade ett exemplar för 24 år sedan, en enkel modell från Apoteket. Denna använda jag flitigt med alla mina tre + att den var utlånad till ex antal släktingar kompis mm som testat andra men till slut lånade min som aldrig svek utan gjorde sitt jobb utan problem. De har fortfarande samma pump i sortimentet för 115 riksdaler. Plasera bröstet i ”tratten” pumpa upp ett tryck sedan så ”svisch” porlar mjölken ur som en springbrunn. Lätt att göra ren och skulle den försvinna, vilket min gjorde efter 20 år, så är det ingen dyr historia att handla in igen. Och ytterligare ett tips. Om ni ger henne ersättning som hon blir hård i magen av så slink ner en tesked messmör så håller sig magen bra. Jag tackar min första Bvc-skötrska för det tipset vilket räddade oss från gråt och elände.

  25. Tina said, on januari 16, 2011 at 15:31

    Hans dog i fredags…

  26. Maria said, on januari 16, 2011 at 15:45

    Först… skänker en tanke till Hans… Vila i frid…

    Sedan angående bröstpumpsinlägget… Butiken verkar endast ha gått på princip och totalt glömt bort vilken vara det handlar om + att de ”på köpet” förlorar en kund (som dessutom är bra på att sprida informationen vidare). Hoppas nu att Saras sår snart läker, ett sådant sår kan göra fruktansvärt ont *ajajaj*.

  27. Berit said, on januari 16, 2011 at 17:31

    Noterade nyss att Hans har gått bort…
    Tomt och så ledsamt…

  28. Marie said, on januari 16, 2011 at 18:20

    Åh, jäkla babyproffs utan proffession! Jag har inte heller något gott att säga om babyproffsen i Toftanäs. De var inte alls intresserade av att sälja en sulky till oss när vi var där för att… handla!
    Får du tillbaka en helt ny bröstpump; sälj den då på Tradera eller nåt. Fast först måste ni försöka få tillbaka pengarna. Kontakta butikschef och koncernchef – så får det inte gå till, det säger iallafall det sunda förnuftet.
    Hoppas att Saras bröstvårtor läker snabbt, för den som inte vet kan jag berätta att det gör djurikst, djävulskt ont (fast det känns kanske lite fel att skriva till dig som vet vad smärta i kubik innebär).

    Köp ullfett, lansiloh eller nåt liknande heter det till de ömma brösten. Ofarligt för bebisen att få i sig dessutom och gör under för de ömma och såriga behagen. Apotekets creme är usel i sammanhanget.
    Finns att köpa på Jättekul i Lund. Maila mig om jag ska gå och handla till er, så kan jag skicka i ett kuvert. För ge dig inte ut med feber, din kraft behövs bättre till annat. Amninghjälpen i Lund kan säkert hjälpa er med ett litet provexemplar (jag fick det iallafall).

  29. Mari / Wimsan said, on januari 17, 2011 at 13:42

    Vill först gratulera till lilla Freya. Hon har hamnat i en mycket fin familj som verkar göra allt för henne … och grattis till er som fått en sådan liten pärla. Att få barn tillhör det finaste för väldigt många. Förstår då din stora ilska när du blir bemött på det viset. Affäsbiträdet borde gått en charmkurs eller åtminstone rensat öronen för han verkade inte lyssnat ett dugg på vad du hade att säga. Har själv jobbat som affärsbiträde i många år och, ja man kan träffa på många underliga kunder oxå, men det får man ju lösa genom att lyssna och vara hjälpsam även om det kanske ibland kan vara fel. Han skulle ju verkligen kollat och testat pumpen när du kom, men jag tror att han hade säkert inte en enda aning om hur produkten ens funkade. Därför drog han till med det som han hade fått lära in.
    Vilken tur att du har så mycket jävlar anamma i dig ( fick ju se det i programmet ”Himlen kan vänta” ) att du bara orkade ta dig vidare med feber och allt. DET är att vara en mycket god förälder.

    Som barnskötare/undersköterska jag är så hade jag ju rekommenderat citron på bröstvårtan efter varje amning. Billigt, naturligt men svider som tusan. och mycket effektivt.
    Jag önskar er lycka till i fortsättningen. Ta vara på er och lilla Freya !
    Kommer tillbaka och läser mer om era förehavanden !

  30. Madde said, on januari 17, 2011 at 15:59

    Babyprof. kedjan har jag inte mkt till övers för…. verkar( med några undantag !?) vara genomgående runt o i landet. Har själv blivit uruselt bemött av dem.

    Och var enda affär borde lära sig mottoy: för varje missnöjd kund- så tappar ni 10 till !

    Tro inte annat än att rykten sprider sig !!!

    Har varit in på Hans blogg o gett kramar till familjen- jag kommer att sakna hans underfundiga kommentarer ……. men himlen får en rolig Hans att njuta av !
    Men det förtar nu inte saknaden från alla här nere..

  31. deleines said, on januari 17, 2011 at 20:42

    Mengud vilken hemsk expedit. Jag tycker verkligen du ska skriva om sådana här saker, det är en del av livet också. Sen tror jag att du har en ganska stor läskrets vilket kan varna folk så de inte behöver gå igenom samma sak

  32. Viktoria said, on juli 27, 2011 at 08:50

    Jag blev så ilsken igår att jag startade en FB grupp,( Vi som tycker Babyproffsen i Linköping har dålig servicekänsla ), men det verkar som om problemet är landsomfattande….. Gå gärna med och dela med er av era upplevelser till oss andra.

  33. Josef said, on juli 25, 2012 at 06:27

    Josef, Kan bara hålla med alla, att den här kedjan, babyproffsen är rent ut sagt för jävliga, kraftiga överpriser på allt. Köpte i panik en barnvagn och lade en depo på 3000 men när stormen lugnat sig och vi förstod att vi inte ville handla i den butiken då vi kunde få samma vagn 30 procent billigare i en annan får vi veta att det inte finns något öppet köp, snacka om att gå på en nitlott, sitter här med en oönskad barnvagn för 7500 när man lika gärna kunde ha fått den för 5000


Kommentera

