George med Liemannen bakom axeln

Oron är påtaglig, har cancern vaknat igen?

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 13, 2011

Nu är det 18 dagar med feber som går från 38,7 till 37,5……denna feber hade jag som en livskamrat den tiden innan och efter min diagnos.

I ett helt år innan jag fick min diagnos var min kroppstemperatur  förhöjd och låg och touchade 38 grader hela tiden.
I ett helt år rann svetten på grund av febern.
Ett helt år var jag varm innan jag fick diagnosen Malignt Mesoteliom 2006-10.
Ett symptom på just Mesoteliom är feber, den till och med kallas Mesoteliomfeber enligt min första läkare på dåvarande MAS.
Jag tror dock att all cancer ger feber eftersom immunförsvaret går upp i maximal styrka och vapenarsenal, så att det är unikt för Mesoteliom tror jag inte….

Men det lindrar inte min oro…
Har studie-medicinen slutat fungera?
Tankarna virvlar runt i skallen hela tiden..
Har cancern vaknat igen?
Att få dessa år från att jag började äta forskningsmedicinen med stilla tumörer är ett mirakel, att ha levt med Mesoteliomet som spred sina tumörer till och med under tiden jag cellgiftsbehandlades gjorde att jag trodde det var felmätningar när jag väl började inta  forskningsmedicinen.
Trots att jag gick på riktigt stora och tuffa doser av Alimta och Sisplatin växte och frodades tumörerna och jag hade fått tre nya tumörer efter avslutad kemo-behandling.
Därför var det så otroligt svårt att tro på orden som kom ur min läkare Öhmans mun, ”det står stilla”….att gå från en omöjlig situation, att VETA, att ha KUNSKAPEN som jag fått av alla mina läkare och mina egna studier på medicin-siter så fanns det inga chanser, det fanns inga mediciner som kunde hindra Mesoteliomets framfart…därför kunde jag inte tro på orden ” det står stilla”
Samtidigt som mina tumörer slutade växa försvann även febern.
Jag gick ner till en normal kroppstemperatur på 37 grader ….

Nu är min feber en signal på att något är fel i min kropp….jag hoppas bara innerligt att det inte är min hatade fiende som vaknat och sticker upp sitt fula tryne.
Är det min fiende som vaknat skall jag krossa den, jag skall hata den och jag skall återigen segra med hjälp av forskningen!
Jag skall hata min fiende, jag skall bränna den, krossa den och besegra den!
INGET får ner mig på knä!
INGET!
INGET skall hindra mig från att se min dotter växa upp!

George

38 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kerstin said, on januari 13, 2011 at 21:15

    Skickar en massa styrkekramar till dig!! Segern över fienden ska gå till dig!

  2. Tinna said, on januari 13, 2011 at 21:22

    Med den inställningen och forskning kommer man LÅNGT men ÖNSKAR verkligen att det är ett helt vanligt virus som bråkar och att du slipper fightas mer än du redan gör! (som ”frisk” tror jag att jag skulle gnälla en hel del om jag bytte en av dina bra dagar mot en av min, vi är lyckligt ovetande….) medan du njuter av att se lilla Freya bli stora damen!

    Hoppfulla hälsningar från Tinna ”smygläsare” av bloggen

  3. Madde said, on januari 13, 2011 at 21:53

    Din inställning borde skrämma slag på vilken sjukdom som helst !!!!
    Hoppas att det bara är ngn infektion.

    Det är inte så att läkarna börjar grunna på varför febern inte ”flyttar hemifrån dig ” ?

    Kan man göra en röntgen tidigare än de sagda 12 veckorna, så att du får lite konkret fakta och ngn utgångspunkt ?

    Och som jag säger :
    det finns inte på världskartan George ; du kommer att få se din dotter växa upp. Första orden, första stegen osv osv…. Du har precis alla vapen du behöver- och kan vetenskapen bidra med ngt mer, så borde du stå som nr 1 där !

    Krya på dig och MASSOR med kramar till er alla i familjen !
    Madde- Umeå

  4. Marie Lundqvist said, on januari 13, 2011 at 21:57

    ❤ Åh jag hoppas så att febern ger sig och att dina farhågor inte stämmer. /kram ❤

  5. Nicole said, on januari 13, 2011 at 21:58

    Jag hoppas så innerligt att det inte har något med cancern att göra och att det försvinner snart! Jag skickar all styrka till dig och din familj. Kramar

  6. Madde said, on januari 13, 2011 at 22:00

    Hej,förstår att din oro ploppar upp igen,va kämpigt med feber i så många dagar.
    Har du nån möjlighet att få kolla upp kroppen innan nästa ”vanliga” koll?skulle ju göra dig lugnare med ett svar i hand.
    Kämpa på så mycke du orkar,du får njuta av familjen och därigenom få kraft.
    Du är en riktig kämpe me allt du fått genomlida så kämpa,kämpa så får du en kämpekram med.
    Mvh Madde

  7. Inkan o Ligan said, on januari 13, 2011 at 22:13

    Jag sänder även en mängd styrkeKramar till DIG genom cyber från mig och mina 4-fota vänner. Till Sara och en puss till lillskruttan.
    Kram i massor

  8. Pär said, on januari 13, 2011 at 22:30

    Håller tummarna för att allt är bra ändå. Jag tänker på dig!

  9. eva said, on januari 13, 2011 at 22:35

    1000 styrkekramar

  10. Mia said, on januari 13, 2011 at 23:34

    Jag förstår din oro, men du ska se att det finns en annan förklaring till febern!
    Vad säger läkarna? När har du nästa kontroll?
    Bamsekramar
    Mia

  11. Johanna said, on januari 14, 2011 at 01:29

    Skickar all min styrka till dig!!! Jag hoppas och tror att febern snart ger med sig!

    Kramar till dig, Sara & lilla Freya!

  12. Mari said, on januari 14, 2011 at 06:02

    Du är verkligen min största idol George!
    Beundransvärd!

  13. Kajsa said, on januari 14, 2011 at 08:56

    Hoppas verkligen att det bara är ett skitvirus. Annars vet jag att du tar fajten och slåss som en slugger. Jag hjälper till genom att hata skitcancern allt jag kan, och genom att skicka all styrka till dig.

    Kramar till dig och familjen!

  14. Helen said, on januari 14, 2011 at 09:27

    Förstår att det är mycket som snurrar i huvudet på dig nu.
    Ring och prata med dina sköterskor, kanske kan dom se till att du får ta lite prover och se om det är nåt annat än cancern. Du kan ju ha nån infektion i kroppen eller nåt virus. Du kanske behöver lite ”vanlig” medicin.
    Skickar massa kramar till dig och familjen. Och ett gäng feta smällar till din fiende.
    Kram Helen

  15. BisperQ said, on januari 14, 2011 at 10:02

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att din oro är obefogad. Hoppas din oro kan stillas tidigare än om ett par månader. Tycker mig minnas att det är ca en månad sen du fick det senaste ”stillaståndsbeskedet” ang markörerna.

    Nu ger vi cancerjäveln en riktig jävla helveteskänga där det smärtar som mest!!

    Jag hoppas innerligt för hela er fina familj!!

    Varma kramar till er!

    /Kerstin

  16. Gitte said, on januari 14, 2011 at 10:09

    Vi,alla runt om dig ställer oss som en skyddande mur omkring dig och med tankekraft ska vi förgöra den fienden som finns i din kropp. Massor av av tankar och styrka till dig.

  17. Sister Moonshine said, on januari 14, 2011 at 10:37

    Du är stark och förbannad! Du vinner den här matchen också!

    Kram

    /Åsa

  18. Catharina said, on januari 14, 2011 at 11:15

    Du är en fantastisk person och med din vilja och kraft finns det inte en chans i världen att cancern kan rå på dig!!! Beundrar dig enormt och önskar att du snart slipper febern och kan må bättre snart!!
    Kram

  19. Birgitta said, on januari 14, 2011 at 11:53

    Kan du inte få gjort en extra koll så du inte behöver oroa dig i onödan? Tänker på dig o din familj, cancern ska fortsätta sova, så det så!! Kramar i massor!!

  20. Cecilia said, on januari 14, 2011 at 12:16

    Så ska det låta! HEJA HEJA! Du är så fantastisk. Du kommer att vinna. Kram!

  21. Kerstin said, on januari 14, 2011 at 12:50

    Skickar massor med styrkekramar till dig och din fina familj din inställning för dig långt du klarar det här med !!!!!!

  22. Berit said, on januari 14, 2011 at 12:53

    Håller verkligen tummarma för att det är ngt ofarligt som feberspökar!
    All värme till dej och familjen!

  23. lettan said, on januari 14, 2011 at 13:22

    Jag hjälper dig att sparka och slåss och slå ut den j….la cancern. Håller stenhårt på dig.

  24. annika said, on januari 14, 2011 at 13:55

    Du fixar detta också!! Du är en äkta fighter och med den kämparglöden kommer man långt!! Heja Dig!!!!

  25. eija said, on januari 14, 2011 at 14:19

    Nej du lär inte gå ner på knä i första taget. tänker jag på orden tuff fighter så tänker jag på dig.

  26. Åsa said, on januari 14, 2011 at 14:56

    Heja George!!!!
    Vi är med och slåss, du har en hel armé på din sida!
    Fan ta det onda!

    Megakram från Åsa

  27. Lena said, on januari 14, 2011 at 15:44

    Fina George, jag hoppas innerligt att du även klarar denna kris.
    Många styrkekramar / Lena

  28. Susanne said, on januari 14, 2011 at 16:03

    Hej!
    Skickar en stor, stor styrkekram och hoppas att din feber snart ger med sig!
    Har en liten fråga som du kanske kan hjälpa mig med. Har du hört, läst eller sett att extremt höga intag av c-vitamin, modifierat pectin, kan förhindra bildandet av nya tumörer och hålla befintliga stilla eller tillbakagående? Finns det någon studie som forskar kring det? Jag förstår att all din kraft går till att bli bättre och ta hand om din lilla familj! Men skulle du finna tid att svara är jag evigt tacksam. Min pappa har fått lungcancer med tumörer i lever, en kota i ryggen och två i lymfkörtlarna mellan lungorna och blir behandlad med Alimta o Cisplatin. Han är en kämpe precis som du och vägrar låta cancern vinna över sig, han är absolut inte färdig med sitt liv! Envis som en åsna är han : ) Jag och mamma peppar honom när han ibland ramlar ner i en svacka. Här gäller en för allla, alla för en! Cancern ska bekämpas med näbbar och klor så
    man griper efter varje halmstrå………
    Med varma hälsningar,
    Susanne

  29. kominken said, on januari 14, 2011 at 18:08

    Jag hoppas så innerligt att febern beror på något annat. Typ förkylning. Men kan du inte få en extra koll för säkerhetsskull?
    Klart att du ska vara med och se när Freya växer upp! Något annat är uteslutet!

    Stor kram från en komink

  30. anneli said, on januari 14, 2011 at 18:19

    Heja George!

    Ger dej så mycket styrka jag kan genom min tankekraft!!!!Kämpa på,tänker på er ofta.
    Kram/anneli

  31. utansvar said, on januari 14, 2011 at 19:15

    Sänder er många tankar och styrkekramar // Gabriella & Ulf

  32. Therése said, on januari 14, 2011 at 19:24

    Hej George!

    Jag hoppas att febern blir utredd och att det visar sig vara ett virus eller någonting annat mer enkelt problem som går att göra någonting åt. Självklart vill vi alla att du ska få fortsatt goda resultat av din forskningsmedicin. Kram och hoppas att du snart mår bättre igen!

  33. Eva said, on januari 14, 2011 at 21:06

    Hej Georg det kan ju vara någon form av biverkning av någon medicin du tar? Tar du inte cortison? Kanske du skulle ha lite cortison också? Det kanske hade hjälpt om du har någon aktivitet någonstans, då kanske febern hade lagt sig. Immunförsvaret jobbar kanske på av någon anledning då din kropp kanske har svårare att bryta ner det. Svårt att säga? Ring din doktor på måndag och fråga honom vad mer man kan göra i detta läget. Kram tänker på dig Eva 1177

  34. malin said, on januari 14, 2011 at 21:58

    Jag hoppas verkligen inte att det e dessa hemska elaka monster som iaktar i din kropp igen.. vilken förebild du är för andra människor, som kämpar så som du gör. Du är helt otrolig!! // Malin Hejdenberg

  35. Monica said, on januari 14, 2011 at 22:28

    Go George!!! Hoppas att cancernmonstrena håller sig borta! Tänker på dig! Stora styrkekramar från Monica

  36. Sara Högman said, on januari 14, 2011 at 22:41

    HEJA George…jag håller på Dig!!!
    Kram SaraH

  37. Åsa said, on januari 15, 2011 at 17:41

    Massor av styrkekramar till er! Med din inställning kan du försätta berg och naturligtvis cancertrollen. Skickar goda tankar till dig!!!

  38. Desiree said, on januari 16, 2011 at 09:49

    Hej George!
    Blir ledsen över dina symtom o håller tummen att det inte är din fiende som vaknat till liv, klart du ska se Freja växa upp!
    Stor kram


Kommentera

