George med Liemannen bakom axeln

Fortfarande 38,8 samt en ny skamkänsla

Posted in survivaL by georgeschottl on januari 8, 2011

Ja, precis som titeln säger så ligger febern fortfarande och gosar sig gott:
Mmmmmm, tänker febern, här har vi en härligt mullig och malligt maskulin kropp som vi små virus och bakterier kan gosa ner oss i rejält……
Med andra ord så börjar jag reta mig massivt på febern, det är nu 13 dagar med feber i 39-klassen, nu får det fanemig räcka med trötthet, ont i huden, huvudvärk och ont i magen….
Jag har ”tagit det lugnt” nu i två veckor och jag börjar klättra på väggarna här hemma….
Ja alltså inte bokstavligt talat klättra på väggarna som spindelmannen, mer bildligt talat att jag fått ”lappsjuka” här hemma.

Därför måste jag nu förklara det här med skamkänslan som nämns i titeln……
Jag klättrar alltså på väggarna hemma (NEJ, INTE som spindelmannen) så det blev ett resolut beslut, Sara och jag packade in Freya i sin björndräkt samt bilbarnstol, Ewok i sin brandgula rock samt febrige mig bakom ratten och Sara som en vakande hök över Freya och mig i baksätet.

Vi körde en tur och Sara tog en liten snabb kort promenad med Ewok på Revingefältets bokskog.
På väg därifrån hemmåt så tyckte Sara att det var dags att hyra lite filmer så vi skulle svänga förbi butiken Hemmakväll i Lund ….
Just det…..
På väg till Lund från Revingeheds fält är den bästa vägen att köra via Södra Sandby….
Vilket vi självklart gjorde!
Vägen var fin, inga rådjur eller andra djur på vägarna, sikten var fin och det snövita ljuset i skymningen var vackert!
Precis när vi kört igenom S:ö Sandby på väg mot lund så ser jag en påbylsada man gå på trottoaren, jag tänker inte mer på denna gående trafikant utan kör glatt vidare mot filmbutiken….
Precis som Tjuren Ferdinand inte tittar var han sätter sig under korkeken (för de som inte vet så sätter han sig raaaakt på en humla(som dock ser ut som en ilsken geting)) och precis som för Tjuren Ferdinand så går det lite galet…..
Precis när jag passerar denna påbyltade person, denna vinterklädda stackars gång-trafikant så ser jag att det är lite vatten på vägen…
Det ser ut att vara väldigt lite vatten….men nej!
Ack vad jag bedrog mig med vattenbedömningen!
Ack vad jag skäms!
Jag trodde att det kom mer vatten på den där påbylsade personen än vad Titanic råkade ut för!
Jag vet faktiskt inte riktigt säkert om vi träffade personen med stänkvatten för  det var sådan otroliga mängder vatten som skvätte upp…
Jösses vad jag skämdes..
När jag tittade tillbaka i backspegeln så vandrade personen vidare utan att stanna så jag gissar att jag missade honom/henne.
Hade denna stackars person stannat och hytt med näven hade jag stannat och betalat hennes/hans kemtvätt men då det inte blev en reaktion så antar jag att det var en ”near-miss”, att jag nästan träffade….

I alla fall, om Ni får höra om en stackars person som blev dränkt av en förbipasserande bil på lördagen i Södra Sandby så ber jag om ursäkt…..
Att en sådan liten vattenpöl kunde innehålla så mycket vatten var osannolikt!

Nu återgår jag till min feber och min ångest över att jag försökte dränka en helt okänd person med hjälp av en vattenpöl!

George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on januari 9, 2011 at 09:16

    Men George då ?! Inte får man dränka sina medmänniskor bara för att du har lappsjuka liksom. *ler*
    Hoppas filmen var bra iallafall.
    Mitt ex bor i Södra Sandby för övrigt.
    Intressant va ?
    eller inte
    *skratt*
    Kram

  2. evigoptimist said, on januari 9, 2011 at 10:36

    Ja du missade antagligen personen. Jag hade nog stannat till och höjt handen rejält om de varit jag. Så hoppas att personen i fråga hade gjort samma sak.
    Du kan nog andas ut och sluta skämmas.. Kan hända vem som helst.

  3. Eva said, on januari 9, 2011 at 14:13

    Min gamle arbetskamrat bor i Södra Sandby hihihi, hade du gjort det med mig,hade jag plockat upp en sten ,snöboll eller träpinne och slängt efter din bil, kollat bilnumret och trakasserat dig hela dagen, så du inte kunde se filmen och ev satt in en insändare i Sydsvenskan. Kram Eva (1177)

  4. annika sandberg said, on januari 9, 2011 at 14:19

    Ja du, alltid fel personer som får skamkänslor, de som verkligen bryr sig om sina medmänniskor! Jag har blivit nedstänkt av bilist som bara passerade, fast jag förstod att det inte var avsiktligt och skulle ju hem, värre på väg till jobbet men det skulle jag också löst!
    ” Du är väl inte gjord av vatten?” som fd kollega brukade säga till barn som klagade då det började stänka ute ( annars gillar barn vatten och stora pölar!).

    Nu skall jag ta bilen eller halka som Bambi till Sibbarps kallbadhus/ saltsjölbad för välgörande bastu & bad!

    Beundrar dig och Sara enormt!

    Ni ” äger” som unga säger!

    Grattis till Freya, så roligt 😉

    Arbetat på förskola i 33 år kan tilläggas, bor ” på ” Limhamn.

  5. annika sandberg said, on januari 9, 2011 at 14:21

    ” Du är väl inte gjord av SOCKER” skulle det stå! Du får redigera min text!

  6. Berit said, on januari 9, 2011 at 19:59

    Glad att du är igång och att du har så mycket ork att den t.o.m. räcker till att duscha ner medtrafikanter. 🙂 Skulle tro att din ursäkt godtas mer än väl om den når fram.

  7. Petronella said, on januari 9, 2011 at 20:09

    Har inte Sara körkort? Olämpligt att köra bil när man har feber och känner sig sjuk!!

  8. Sara H said, on januari 9, 2011 at 22:26

    Har du funderat på att skriva en bok??!! Du bara måste göra det och den kan ju handla om precis vad som helst igentligen. Du skriver då alldeles för härligt, kan få till det med dina texter så…jaaa sååååå BRA alltså!!! (vilket jag inte kan..haha)

    Hade du stänkt ner denna person så skulle det ha märkts, någon slags reaktion skulle nog vem som helst göra om man fått Niagara-fallet över sig. Var inte orolig över det!! Men kul att läsa var det…hihi…. inte att du kanske stänkt ner nån och är orolig över det utan _H_U_R_ du skriver det.. 🙂

    Dags för febern att gå ner nu tycker jag!

    Kram till Er, hoppas filmen var bra förresten. (Själv somnar jag nästan alltid när jag tittar på film så det blir inte så många)

    //SaraH

  9. anette said, on januari 10, 2011 at 09:40

    Ja, du milde gud vad du skriver roligt, man får lika många skratt som tårar.
    Tror nog att personen på vägen var mindre road förstås.
    Hoppas febern ger med sig snart. Det är rätt konstigt att du och linda”linda med bröstcancer” fått en envis feber ungefär samtidigt.
    Anette


Kommentera

