George med Liemannen bakom axeln

Mår OK….kanske? men söker en okänd person …..

Posted in survivaL by georgeschottl on december 29, 2010

Hej på Er alla.
Jag mår ok, jag ligger och touchar 39-strecket i feber hela tiden trots febernedsättande medicin dygnet runt.
Helst vill jag undvika antibiotika men har inte febern gett med sig under fredagen får jag ta och bita i det sura äpplet och börja med en liten antibiotikakur…även om det inte är klart om det är virus eller bakterie det handlar om.
Jag är inte andningspåverkad eller förvirrad av febern så jag har inte fått sepsis denna gången tack och lov, jag har inga kraftiga feberfrossor utan bara små skakningar när febern går upp i topp.

Det känns bara så onödigt att ge sig på ytterligare en antibiotikakur bara utifall att….

Skit i mig, nu över till något viktigare….något mycket viktigare!
Jag söker en kvinna, åtminstone helst en kvinna men kan även vara en man! Personen vi inom Lungcancerförbundet Stödet och SUS Lund söker skall vara boende i Lund eller Malmö med omnejd, alltså i själva sydvästra Skåne.
Varför vi söker en person är för att det  handlar om en Lungpatient som idag börjar sin behandling, hon är född tidigt på 60-talet och behöver någon person att prata med som har erfarenheten av att behandlas och genomleva den period av otrygghet en lungcancersjukdom kan vara.
Internetkontakt är inte ett alternativ, bara det personliga mötet är aktuellt.
Kvinnan har två barn mellan 10 upp till 20-års åldern och kan svenska och talar sedan barnsben även arabiska.
Hon vill helst ha den personliga kontakten för att kunna prata ansikte mot ansikte

Vet ni med Er en patient eller en anhörig kvinna  (även man) som har erfarenhet av Lungcancer och som kan tänka sig vara samtalspartner med denna nyblivna patient ber jag Er alla ta kontakt genom ett inlägg här på bloggen eller skicka ett mail till info@stodet.se

Skriv namn och telefonnummer samt vilken erfarenhet ni har av lungcancer, en kort beskrivning av dig själv och varför ni vill hjälpa denna kvinnan i mailet så tar vi kontakt med dig under veckan.

Kom ihåg, Vi är till för att hjälpa varandra, vi ger den stöttande handen när det är svårt…….

Nu återgår jag till sängen, termometern och min kopp med te!
George

30 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pernilla said, on december 29, 2010 at 10:56

    Krya på dig George!

    Kram från Västkusten

  2. Maria said, on december 29, 2010 at 11:01

    Har mejlat dig ett tips på hur denna person kan hittas!

    Krya nu på dig, hoppas febern snart går ned.

  3. Margit said, on december 29, 2010 at 11:21

    Du är ju fantastisk, där ligger du med alla dina egna bekymmer och det du gör är att ägna dig åt att hjälpa andra!

    • Birgitta Larsson said, on december 29, 2010 at 13:04

      Håller HELT med! Så fantastisk är vår fina underbara bloggare =)
      Som alla skulle vara kan man önska
      Kram

  4. Lisbet Lindell said, on december 29, 2010 at 11:40

    Du är verkligen fantastik!

    Krya på dig,

    Kram Lisbet

  5. agge65 said, on december 29, 2010 at 13:30

    Kan bara hålla med föregående kommentarer. Du är otroligt fantastisk. Krya på dig.

  6. Bitte said, on december 29, 2010 at 13:32

    Instämmer till fullo, du är helt fantastisk, ”o-ego” som vi skulle ha sagt uppe i Norrbotten. Krya på dig!

  7. Lena said, on december 29, 2010 at 14:54

    Fina George
    Kan bara instämma med vad som tidigare skrivits i bloggen. Du är väldigt sjuk men orkar bry dig om andra. Det finns inte många av din kaliber i universum. Freya har fått världens bästa pappa. Önskar att din feber ger med sig så att du kan vara hemma och njuta av fru och barn.

    Många styrkekramar
    Lena <3<3<3

  8. Inkan o Ligan said, on december 29, 2010 at 16:09

    Krya på dig och hoppas febern går över snabbt och av sig själv.
    Kram Inkan o Ligan

  9. Ewa Larsson said, on december 29, 2010 at 17:28

    Skönt att se dig här igen.Då vet jag att du är på väg åt rätt håll igen.Jag blir så orolig varje gång du blir sjuk.Önskar dig ett snabbt tillfrisknande.kram Ewa

  10. Gunilla said, on december 29, 2010 at 20:21

    Du är fantastisk! jag önskar dig o din familj Ett Gott Nytt År! Kram

  11. Ingela said, on december 30, 2010 at 00:48

    Kunde inte skrivet det bättre själv än vad Eva Larsson skrev: Skönt att se dig här igen….blir lika rädd som alla andra när du skriver att du är på väg tills sjukhuset….stor kram till dig och familjen….med hopp om bättring utan pencillin…kramar i massor och ett gott nytt år…Ingela i Ystad

  12. Birgitta said, on december 30, 2010 at 00:52

    Håller tummarna för dig, du omtänksamma människa!!

  13. Therése said, on december 30, 2010 at 11:00

    Hej George!

    Jag önskar innerligt att du ska tillfriskna och få komma hem till din lilla familj över nyårshelgen. Du har så mycket positiv energi att dela med dig av och det är lätt att ryckas med och tycka om dig/er alla.
    Hoppas att det löser sig för den här kvinnan du skriver om, själv har jag inte någon sådan lämplig kontakt att tipsa om.

    Kram och vänliga hälsningar från mig till dig, Sara och lilla Freya.

  14. Åsa said, on december 30, 2010 at 11:31

    Nämen George, vad håller du på med? Skynda dig nu att tillfriskna så du kan fira in 2011!

  15. Karin said, on december 30, 2010 at 14:24

    Krya på dig. En stor kram tilll dig och familjen inför det nya året.

  16. Berit said, on december 30, 2010 at 21:38

    Krya på dej! All värme till dej och din familj.

  17. BisperQ said, on december 30, 2010 at 23:23

    Krya nu på dig ordentligt!!!

    Kramar till hela er familj..

  18. Mikael said, on december 31, 2010 at 12:43

    Krya på dig,och Gott Nytt År!

  19. Elizabeth said, on december 31, 2010 at 17:04

    Hej!
    Här kommer en liten men varm krya-på-dig-hälsning från andra sidan klotet – Colombia närmare bestämt! Önskar dig och din familj det bästa för 2011 – håller tummarna att allt du siktar mot slår in!

  20. Maria A said, on december 31, 2010 at 17:23

    GOTT NYTT ÅR till dig och de dina. Hoppas att du mår bättre nu.
    Kramar Maria A

  21. eva said, on december 31, 2010 at 19:42

    Gott Nytt År George med familj. Sparka skiten du har i kroppen nu en gång för alla, uppsagd helt enkelt. Du behövs här på jorden ska du veta.

    Eva Karlskoga.

  22. Tina said, on januari 1, 2011 at 04:06

    Skönt att du är hemma igen – trots att allt inte är helt hundra, så fick du fira det nya året 2011 med din nya lilla familj nära , nära 🙂 Det är guld värt att få känna närheten och kärleken från de man älskar när man mår dåligt.

    Hoppas du hittar en bra person där nere, som kan agera stödperson till den här kvinnan. Håller tummarna!

    Önskar dig, Sara, Freya och vovvsen ett helt fantastiskt nytt 2011 med många lyckliga ögonblick och fantastiska upplevelser!

    Sryrkekramar och hoppas febern ger sig
    Tina

  23. Kin@ said, on januari 1, 2011 at 09:37

    Gott Nytt År!
    Ni är i mina tankar…
    Mvh Kin@

  24. Madde said, on januari 1, 2011 at 19:17

    Så har du hamnat i sjukdom igen,hoppas verkligen nu att du blir kvitt feber och elände snart,så att du kan få vara fullt ut med din familj igen.
    Vet hur d känns när man inte kan eller orkar vara den man vill.
    Jag ska äntligen få träffa mina 2 små söner igen imorgon efter 2 veckor och efter några dars inläggning på sjukhus,åkte in för svimning vilket resulterade i skador på varenda nerv i armen jag landade på,har så blivit enhänt ett tag,men på något vis måste jag fixa d här.
    Med vetskapen om hur du får kämpa för vardagen och allt du slåss för,klarar jag mig i enhandslivet de månader det tar att få tillbaka min arm.
    Krya på dej fort nu så du får tillbaks de krafter som behövs.

  25. Ida said, on januari 1, 2011 at 22:52

    Gott Nytt… & God fortsättning!
    En Ida

  26. Ayla said, on januari 2, 2011 at 01:25

    KRYA på dig och God Fortsättning önska jag dig och din familj!!
    //A i Stockholm

  27. Mia said, on januari 2, 2011 at 19:08

    Hoppas att febern har gått ner och att du har det ok! Kram!

  28. Catharina said, on januari 2, 2011 at 19:08

    Önskar hela familjen ett riktigt Gott Nytt År och krya på dig fort så ni kan återförenas hemma igen!
    Kramar genom cyberrymden


Kommentera

