George med Liemannen bakom axeln

Hjältar finns!

Posted in survivaL by georgeschottl on december 20, 2010

Eftersom jag skrev om besöket av hjälten Hans igår så känns det fel av mig att inte nämna några av de personer som finns på min hjältelista…..
Det finns en värld av hjältar, Marv från Sin City, Green Lantern, Batman i fantasins värld, men verklighetens hjältar överträffar fantasins med råge.
Dessa personer inte bara smackar ner på busar men de är även inspiration, de är fyrbåkar av livsglädje, de är helt enkelt det vi önskar vara för andra, nämligen föredömen.
Självklart så snurrar tankarna på Annette Axmacher när jag tänker på en av hjältarna.
Det finns så många hjältar, Linda, Henrik Gustafsson och Lotta Grey bara för att nämna några…. men för att fortsätta med en riktig hjälte som är en masiv inspiration för oss alla, inte bara oss sjuka, men även för friska människor så vill jag bara peka vidare på Annette och hennes Dragan.
Läs och förstå, läs och inspireras, läs och respektera dessa värderingar och mentala val i livet.
En mening hörs i min skalle från tiden när ”Himlen kan Vänta” spelades in…det handlar om livet!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan C said, on december 20, 2010 at 23:52

    George jag tror bestämt att du glömde nån.
    Tycker gott att du kan lägga till Den här personen också. 🙂 😉

  2. deleines said, on december 21, 2010 at 08:05

    Håller med föregående talare du glömde dig själv. Men också din alldeles egna Sara, du ska bara veta hur många människor som helt magiskt tappar kärleken när det blåser runt öronen. Och även om det är du som brottas med liemannen får hon också kämpa hårt för att hålla honom borta.

  3. annika said, on december 21, 2010 at 09:17

    Du är en av dessa hjältar George! Jag har börjat omvärdera livet i mångt och mycket sen jag började läsa era bloggar. Tar till vara på små glädjeämnen och njuter av livet trots min egen cancerdiagnos. Tack för att ni delar med Er av era liv till oss andra! kram

  4. Ingegärd said, on december 21, 2010 at 17:20

    Hej!
    Vill önska dig Georg och hela din lilla familj en Riktigt God Jul och Allt Gott i det Nya Året!
    kramar till er alla tre!!

  5. Maya said, on december 21, 2010 at 17:22

    Instämmer i det du skriver och håller även med föregående kommentarssvar! Du och Sara är riktiga hjältar och tänk att ni nu har er lilla mirakeltjej, fantastiskt!
    //Maya

  6. anette said, on december 21, 2010 at 19:28

    Enligt mig är alla som drabbats av sjukdom hjältar som klarar att leva och kämpa.Även anhöriga är för mig hjältar.
    Ingen nämnd ingen glömd,det finns ett överflöd av hjältar i vårat avlånga land.
    Jag önskar dig och din familj och så även alla andra hjältar en riktigt God Jul Kram


Kommentera

