George med Liemannen bakom axeln

Världen är vacker

Posted in survivaL by georgeschottl on december 10, 2010

Det är bara att inse, en del av kommentarerna som kommit de senaste dagarna från grannar här i Flyingebygdens Gårdstånga är helt underbara.
S & B från bara några hus härifrån kom över med jättefina kläder till Freya, jättetack till Er, det är så tacksamt att bo här i det så vänliga och snälla Gårdstånga.
Det skottas, plogas, hälsas, tjoas, hjälps till och till och med gräsmattan har blivit klippt….med andra ord ett perfekt ställe att bo på!
Det finns en B Stjernfeldt där ute också som också besökte för att gratulera till det nya tillskottet i familjen med väldoftande lila tulpaner och jättefina kläder, jättetack till Er G & B!

Det känns som om vissa av mina upplevelser i livet har skett av en mening, att jag blivit så engagerad i Lungcancerfrågor så pass mycket att jag till och med blivit involverad i det nya RCC-projektet (Regionala Cancer Center) hjälper mig nu på ett personligt plan.
En av mina absolut närmaste vänner är just nu inne för utredning av att man sett ”förtätningar” på hans röntgenbilder.
 Nästa steg är att ta en närmare titt på dessa förtätningar med hjälp av en CT-röntgen.
Jag bevakar min väns väg inom vården och ser att han faktiskt får den absolut bästa och helt korrekta hanteringen, tider och förlopp i undersökningen går väldigt snabbt och jag hoppas att min vän får ett besked efter röntgen på att förtätningarna inte är det vi fruktar.
Om det är fienden som stuckit upp sitt fula tryne så är jag beredd med hela mitt nätverk och all min kontaktyta att slänga in honom i det som är Sveriges bästa cancervård!
Men jag är orolig!

En mening bland kommentarerna som dyker upp ofta är ” Du är så stark”…
Jag är inte stark, inte jämfört med Linda och hennes Lars.
Den styrkan och logiken som styr hur deras liv fortsätter är tusenfalt mer imponerande.
Här kan vi verkligen prata om starka människor som lever i en mardröm.
Här finns inget störtande ned i misären tack vare deras styrka.
Här pratar vi om Riktiga hjältar som vi alla kan lära oss mycket av och som är lysande fyrbåkar i livets värld!
Linda och Lars, Ni har min eviga respekt och finns det den minsta sak jag kan göra för Er säg bara till!

George

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva said, on december 10, 2010 at 12:13

    Du kan komma och prata kanske med oss på 1177 och berätta vad vi kan göra för att hjälpa till, vi hade gärna lyssnat på dig? Vi har föreläsningar varje vecka av doktor kanske du hade kunnat hoppa in en timme och berättat för oss. Ta gärna kontakt med oss och du har ju min epostadress skriv till mig så får du mitt nummer. Mvh Eva 1177

  2. Eva said, on december 10, 2010 at 12:18

    Detsamma som jag sa till Hans idag på hans blogg säger jag till dig Idag är det Nobel jag ska visualisera er där uppe bland pristagarna för ni är värda och sitta där i främsta ledet bland pristtagarna för ni har gett så mycket av er själva till andra på era bloggar och ni strävar och fortsätter varje dag att kämpa på. Nobel till ert minne idag istället Kram Eva 1177

  3. Susanne, himlen kan vänta said, on december 10, 2010 at 13:26

    Hej!

    Här kommer hälsningar ifrån soliga Thailand.

    Längtar jätte mycket efter att få träffa ert lilla tillskott i familjen. Hoppas att du mår bättre George. Vi kommer hem på fredag den 17/12. Hör av mig, så vi kanske kan träffas innan jul.

    Många kramar Susanne med familj

  4. Tuvan said, on december 10, 2010 at 14:00

    Store mannen

    MEN du allt en riktigt stor man i mina o andras hjärtan o det är väl en slags styrka om något?
    Din medmänsklighet vet inga gränser, så din styrka inspirerar o värmer många…..

    Österlenstora-varma-kramar till dig o töserna (Ewok är väl oxå tös)

  5. Eva said, on december 10, 2010 at 20:33

    George! Som man är blir man bemött. Du är en fantastisk människa och det är därför dina grannar är så fantastiska tillbaka!
    Håller för övrigt med dig om att Linda och hennes familj har det för jävligt. Alla goda tankar till dem!

  6. Ingela said, on december 11, 2010 at 15:32

    Hej!
    Måste bara skriva..Vi följde alltid Himlen kan vänta. Ett helt underbart program, blev lite besviken att de inte gjorde nån uppföljning. Har tänkt så mycket hur det gick för dig. Därför blev jag så glad när jag av en slump hittade din blogg! Du inte bara levde utan oxå blivit pappa till en underbar liten dotter!! Blev så otroligt glad för din skull och din frus ( som för övrigt verkar helt underbar:) )
    Du inspirerar och berör många människor.
    All kärlek o lycka till er alla tre

    önskar

    En tjej m jobbig kronisk sjukdom ( som inte ska klaga ett dugg så länge jag slipper cancer..)

  7. Yvonna said, on december 11, 2010 at 22:02

    Igår fick en nära anhörig diagnosen bukspottkörtel canser och hela vår värld rasade ,,,man vet inte hur man ska kunna fungera och den smärtan både fysiskt men mest psykiskt för den drabbade det blir ingen rolig jul iår här ,,,,,läser din blogg ofta och förundras över hur stark du är ,,många kramar till dig och din familj ,,,Yvonna

  8. Inkan o Ligan said, on december 12, 2010 at 09:26

    Härligt med så många som tänker på en och gör saker.
    Tazz och Kram


Kommentera

