George med Liemannen bakom axeln

Inte en endaste millimeter

Posted in survivaL by georgeschottl on december 8, 2010

Stressen släpper, lugnet infinner sig igen i både kropp och tankar….
Jag har nu suttit med lilla Freya i famnen och vi har båda stirrat in i varandras ögon, på något sätt förstår vi varandra, på något helgalet nyfött spädbarn kontra pappa…
Hon vet  att jag är lugn igen, hon vet att jag är OXTOKLYCKLIG över att röntgenbeskedet återigen gav mig den vackraste sann-drömmen, återigen gav den mig livet.

Jag vet att det kan vända, jag vet att tumörerna kan vakna till liv igen och börja växa med den där ofantligt snabba hastigheten, precis som tumörerna spred sig i min högra lunga på så ytterst kort tid, på bara 7 veckor fanns en omfamning av lungan av tre tumörer.

Men nu har tumörerna INTE vaknat till liv, låt tumörena sova i sitt prinsessetorn omgivna av rosenbuskar som INGEN kan penetrera, låt vallgravar var fyllda med monster med 50 håriga armar skydda mig från dem som vill väcka tumörerna till liv!
Låt mina tumörer vara fast i det där tornet som INGEN kan komma åt!

Jag är så tacksam, jag är så lycklig!
Sara, Freya….jag är här, och här stannar jag!

George

90 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Madde said, on december 8, 2010 at 00:21

    Jättegrattis George ! Jag är så glad för dig o din familjs skull.

    ( Tyvärr ser man ju att t ex finaLinda får sparka hårt- ja nästan med dynamit för att få bort cancermonstren…. usch )

    Vila du i Freyas ( o Saras ) ögon o Carpe Diem !

    Varmaste kramar från ett kallt Umeå -Madde

  2. Siss said, on december 8, 2010 at 00:26

    GRATTIS…har kikat in hela dagen för att ev. få reda på hur det gick!
    Kunde ju inte ha varit bättre….:))
    Mys och njut av din lilla familj!
    kram

  3. Åhus / skåne said, on december 8, 2010 at 00:28

    Grattis! Klart du skall stanna hos dina töser. Länge länge länge än!
    Du skriver fantastiskt bra, en fantastisk ordförmåga!
    Njut nu av nästkommande veckor har att erjuda…
    Sänder dig lite styrka, kraft och mod att INTE tänka på ”skiten” nu!
    //Helena

  4. Tina said, on december 8, 2010 at 00:33

    Lycka 🙂 ☆

  5. Mikael said, on december 8, 2010 at 00:59

    As i use to say; give ém hell.

  6. Carina said, on december 8, 2010 at 01:20

    Ett jätte jätte grattis till er alla för det lugnade beskedet!!

    http://mammaamiaa.blogspot.com/

  7. Linda said, on december 8, 2010 at 01:32

    Åh, vad härligt att höra!! Grattis till röntgen-resultatet! 🙂 Du ska få stanna hos din Sara och Freya läääänge till!

    Funderar dock skarpt på att skicka mina egna monster på besök i det där prinsess-tornet också. Ska söva ner dem riktigt ordentligt först så att de inte vaknar på minst 2000 år.

    Kramar från Linda

  8. Tuvan said, on december 8, 2010 at 01:50

    Store mannen………..

    Fantastiskt… lycka, glädje o kärlek önskar jag dig i 100 år till…..

    Varma, varma tankar till dig o din familj med många kramar

  9. Tina said, on december 8, 2010 at 06:13

    Stort grattis till det beskedet – helt mirakulöst och underbart!

    Torsdag är ”min” dag för undersökning, så håll gärna en liten tumme för mig då.

    Kram

  10. Nina said, on december 8, 2010 at 06:22

    Åh, vad skönt George!

    Kram Nina

  11. Johanna said, on december 8, 2010 at 07:12

    Så fantastiskt underbart! Grattis, grattis! Kram till er alla tre/ Johanna

  12. S said, on december 8, 2010 at 07:21

    Tummen upp-upp-upp-upp-upp 🙂

  13. Monica said, on december 8, 2010 at 07:22

    Åh vilket fantastiskt besked! Jag är så glad för Din och familjens skull! kram Monica

  14. nina.j said, on december 8, 2010 at 07:25

    ÅHHHH,så glad jag blir!!! Har aldrig skrivit förut,men läst din blogg då och då.
    Kände bara att jag vill tala om vilken fantastisk person du är,och det känns som under ju faktist kan ske!
    Vilken underbar liten flicka ni fått,Hoppas att du och din fina familj får en skön jul tillsammans!!
    STOR STOR KRAM/nina.j

  15. Ulrika said, on december 8, 2010 at 07:27

    Underbart att läsa! Ta hand om er alla tre, och njut av dagarna med varandra.
    Ulrika

  16. eva said, on december 8, 2010 at 07:27

    underbart

  17. ulla said, on december 8, 2010 at 07:39

    Har följt dig sedan TV serien. Du är så stark och modig. Jag önskar dig och din familj många många lyckliga år

  18. christina said, on december 8, 2010 at 08:13

    Kloka, generösa, fina Du. Du blir vid dina töser länge, ”allt kommer att bli bra”. Ch

  19. Bittan said, on december 8, 2010 at 08:27

    Å ett Stort Grattis ha de så gott alla tre

  20. Margit said, on december 8, 2010 at 08:33

    Vi, din fanklubb, är också så lyckliga och glada för er skull!

  21. Anna Vörös Lindén said, on december 8, 2010 at 08:43

    Hej!
    Det låter underbart! Stanna du i kärleksfamnen!
    Varma hälsningar,
    Anna

  22. Sofia said, on december 8, 2010 at 08:49

    Vilka underbara nyheter!!! George! Du får mina ögon att tåras. Så ljuvligt att läsa om friden, lugnet och kärleken! Du är värd allt och lite till!! Njut nu av familjen och av livet och din lilla Freya.

    Vänliga hälsningar,
    Sofia

  23. Karlavagnen said, on december 8, 2010 at 08:58

    Amen! å stort grattis!!!

  24. Majsan said, on december 8, 2010 at 09:00

    Glädjetåriga ögon läser ditt underbara besked!
    Grattis!!

  25. Åsa Nordgren said, on december 8, 2010 at 09:04

    Vad glad jag blir! TACK för att du delar med dig!

  26. Trådlösa bekännelser said, on december 8, 2010 at 09:10

    Ah George! Vilken härlig nyhet! Är så glad för din och din familjs skull. Stor julekram!

  27. Caroline said, on december 8, 2010 at 09:11

    HÄRLIGT!!! :))

  28. milo said, on december 8, 2010 at 09:44

    underbart skönt att höra!!

  29. Åsa said, on december 8, 2010 at 09:49

    UNDERBART GEORGE!!!

  30. anonym said, on december 8, 2010 at 10:08

    Lycka, jag ryser av LYCKA!

  31. Lisbet Lindell said, on december 8, 2010 at 10:13

    GRATTIS!! Helt underbart!

    Kram Lisbet

  32. Anna said, on december 8, 2010 at 10:35

    Helt underbart att höra, kikade oroligt in här i går, fast jag nog visste vad svaret skulle bli… Fortsätt att möta Freyas blick, de där spädbarnsögonen är klokare än 1000 år, de vet allt redan av det som är viktigt att veta – att finnas till i en annans blick! Kram!

  33. Camilla said, on december 8, 2010 at 11:04

    Så himla underbart!!!!!! Njut nu av din underbara lilla dotter!! Kram till er

  34. Birgitta Larsson said, on december 8, 2010 at 11:08

    Blir så glad så glad att höra! Tjohoo Fan vad du e bra =)
    Massor med hälsningar till dig i din fina familj

  35. Jessica said, on december 8, 2010 at 11:26

    Så härligt. Njut av tiden som nybliven pappa när allt är så fantastiskt nytt och underbart. Barnen är det bästa vi har och er dotter är så vacker.

  36. Mar said, on december 8, 2010 at 11:28

    Jösse va härligt!! Man blir så lycklig så man vill gråta för er skull!!
    Kram och den Godaste Julen till er!

  37. Jos said, on december 8, 2010 at 11:58

    Grattis George!
    Jag har följt dig länge. Först på TV, när jag själv (trodde att jag) var frisk, sedan på bloggen när jag fick återfall av leukemi efter 12 år. Nyligen hamnade vi i samma inspelningsstudio för 1177, dock inte samtidigt. Därefter berättade en gemensam bekant mer om dig på ett redigeringsmöte, när vi kikade på filmerna med dig. Jag har tänkt mycket på dig, hoppats, hållit tummarna hårt och är nu så glad för er skull. Njut av lyckan! Det finns inget större.
    Allt gott!
    /Josefin, överlevare och mamma till två små mirakel

  38. Birgitta said, on december 8, 2010 at 11:59

    Helt underbart att höra!! Njut av dina fina tlejer!! KRAM

  39. Ingegerd Kostet said, on december 8, 2010 at 12:48

    GRATTIS! Glad för din skull! Jag väntar oroligt på mitt röntgensvar…

  40. Carola L said, on december 8, 2010 at 12:52

    Det gör mig så glad att höra att någon gång på gång lyckas överlista cancern och döden ytterligare!

    Grattis till den lilla dottern också!

    Hittade hit genom Lindas blogg och följer nu även din – för glädjande besked när det gäller cancer hittar man inte överallt!

    Cancer är bajs som mina barn brukar säga!

  41. Erik said, on december 8, 2010 at 12:53

    Puh! och grattis!

  42. Carina Jönsson said, on december 8, 2010 at 12:59

    Helt underbara nyheter, ett stort Grattis! Andreas fick också ett bra besked igår hos onkologläkaren i Umeå, allt är bra. Såå tacksam och lycklig. Visst är det väl den högsta vinsten – livet!!!
    Stor kram till dig och din familj
    Carina, mamma till Andreas och Emelie

  43. Lilette said, on december 8, 2010 at 13:07

    Jag är så vansinnigt glad för er skull både för det fina beskedet du fått ang tumörerna och över er fina flicka.
    Vet hur härligt livet kan vara trots att man lever med cancer som i mitt fall hjärnmetastaser.

    Kram, kram och kram igen till er

  44. Evalena said, on december 8, 2010 at 13:10

    Fantastiska nyheter! Nu får du gå tillbaka in i bebisbubblan och det är ni bara så värda i er lilla familj!

  45. Kerstin Johansson said, on december 8, 2010 at 13:24

    Så skönt, njut nu av lilla Freja och familjen och ha det så bra det bara går, kram Kerstin

  46. Kumlaanna said, on december 8, 2010 at 14:09

    Blir tårögd, detta är ren glädje George. Grattis!! Nu väntar en härlig juletid tillsammans med din nya lilla familj i vetskap att monstren inte förökar sig. Tjohooooo :-))

  47. Eva said, on december 8, 2010 at 14:17

    Hej Georg vad sa jag jag sa ju det. Lycka till Njut av det njut av varje sekund
    Kram (Eva 1177)

  48. Singelmamman said, on december 8, 2010 at 14:45

    ÅH! Fantastiskt bra kämpat. Grattis och må tumördjävlarna (ursäkta franskan) slumrat för gott.

  49. Åsa said, on december 8, 2010 at 15:25

    Bra jobbat George! Det finns ingen som kämpar som du! Det beror nog på att du har så mycket att kämpa för. Fortsätt med det och lev i kärlek med din fina familj!

  50. berit said, on december 8, 2010 at 15:51

    Härligt!! 🙂

  51. S said, on december 8, 2010 at 17:26

    åååh GRATTIS!! Jag får tårar i ögonen – glädjetårar – för er skull! 😀 Skickar lite gödning till rosenbuskarna! Kan skicka några monster också – men du, släng ner cancermonstren i vallgraven vetja där de hör hemma. Där kan de leva med sina 50 armar och hålla sig på replängds avstånd (ja helst längre såklart, men bara de håller sig borta)!

  52. Ingela said, on december 8, 2010 at 17:28

    Fantastiskt!
    Kram Busan

  53. annika said, on december 8, 2010 at 17:51

    Underbara nyheter!! kram

  54. elisa said, on december 8, 2010 at 18:17

    Underbart besked! Det är du värd.
    /Elisa

  55. Maria A said, on december 8, 2010 at 18:42

    Stort GRATTIS George. Freya och röntgenbeskedet måste vara världens bästa julklappar.
    Många kramar Maria A

  56. Helen said, on december 8, 2010 at 18:55

    Hej!
    Åhh, vad härligt! Stort grattis till ett härligt röntgenbesked!!
    Lycka till även i fortsättningen.
    En riktigt god jul och ett gott nytt år
    önskar jag dig och din familj!
    Kram Helen

  57. sara wikström said, on december 8, 2010 at 19:01

    UNDERBART!!! Blir mycket glad av detta!! Kärlek till er.

  58. Lena said, on december 8, 2010 at 19:05

    Grattis George!

    Håller alla tummar att det ska vara lugnt för er nu. Njuuut av lilla Freya. Hoppas ni får en underbar jul alla tre ❤

  59. anneli said, on december 8, 2010 at 19:18

    Hej George med familjen 🙂

    Är så lycklig för er skull. Nu jäklar håller dom sig i chack för gott, sanna mina ord. Envis som du är, så kommer du vinna över den här hemska sjukdomen. Freya ska ha sin pappa kvar!!!!!

    Kram anneli

  60. Annika said, on december 8, 2010 at 19:44

    Me like a lot :):):) Underbara nyheter.
    Kramar Annika

  61. margreth fransson said, on december 8, 2010 at 19:58

    Hurrrraaaaaaaaaaaaaa va jag blir glad av att höra att du mår bra o att monstren håller sig i schack.

    kramar stora från maggan i götet

  62. Maria said, on december 8, 2010 at 20:15

    Underbara nyheter, nu lägger sig julefriden 🙂 Vad härligt för er!!!

  63. Gunilla said, on december 8, 2010 at 20:30

    Underbart besked. Njut med Sara o lilla Freya.
    Kramar på er!

  64. Anette said, on december 8, 2010 at 21:22

    Härliga nyheter!
    Jag skickar tusen nycklar så att cancern håller sig stilla i nåt slott långt bort!!

  65. Elisabeth said, on december 8, 2010 at 21:27

    GRATTIS TILL LIVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Njut med din familj och sniffa ordentligt på Freya. Den bästa doft som finns, bebisdoften.
    KRAM, Elisabeth (3barns mamman med spridd cancer)

  66. Therése said, on december 8, 2010 at 21:36

    Ett stort grattis tillsammans med en önskan om ett underbart slut på 2010.
    ❤ ❤ ❤

  67. Sara H said, on december 8, 2010 at 21:37

    KANON!!!

    //SaraH

  68. Louise said, on december 8, 2010 at 21:44

    Ohh, så glad jag blir för din och naturligtvis för Saras och Freyas skull! 😀 Har kikat in här hela dagen efter uppdateringar, har tänkt på dig! Vilken lycka! Nu hoppas jag att hela din vecka blir fortsatt lika bra! Många kramar!

  69. Inkan o Ligan said, on december 8, 2010 at 21:49

    Blir så glad för din skull. För Freyas skull. För Saras skull.
    Skickar massor med styrkekramar till er alla tre, men mest till dig och svär åt tumörerna och skriker så dom blir skrämda och gömmer sig.
    Kram i massor från mig och Ligan

  70. Sus said, on december 8, 2010 at 22:25

    WOW jag älskar såna nyheter!!!!! G R A T T I S……….

    Kram till er alla

  71. Elin i Malmö said, on december 8, 2010 at 22:34

    JIPPIKAAAYEEEY MOTHER FU**ER!! (tumörerna alltså 😉 )
    Jag är såå glad för din och Sara skull, riktigt lycklig över människor jag aldrig träffat! Och lyllo Freya som ska få växa upp med en sån supergo pappa…Hon kan skatta sig lycklig! 🙂

    Btw…en riktig sötnöt, henne har du definitivt inte fått för dina synder skull!! 😀

  72. ulla said, on december 8, 2010 at 22:36

    Blir såååå glad över ditt besked, det är en HÄRLIG känsla, jag vet….Njut nu av Din underbara lilla familj, Lyckönskan från Sthlm

  73. Annica said, on december 8, 2010 at 22:40

    70 kommentarer!? Så underbart att du vill dela med dig till oss frågande, undrande, vanliga canceranhöriga!!

  74. Karin said, on december 8, 2010 at 22:44

    Är så glad för er skull. En härlig julklapp till er alla tre. /Karin

  75. Mia Borginger said, on december 8, 2010 at 23:05

    Hej på er hela lyckliga familjen!!

    Så fantastiskt att ni fått er lilla tös!!
    Stort grattis från grabbarna ” med alla barnen” på näckrosvägen.

  76. Mia Borginger said, on december 8, 2010 at 23:06

    grannarna skulle det så klart vara…..

  77. eva said, on december 8, 2010 at 23:18

    Härliga rader George,är såå glad för dig och din familjs skull. Kämpa på och njut!!

  78. Jenny said, on december 8, 2010 at 23:23

    Får rysningar på armarna när jag läser om ditt positiva besked…grattis!
    Livet är Härligt…

    kram,
    Jenny

  79. Henrik said, on december 8, 2010 at 23:27

    Skönt besked George! Nästan bara kvinnor som kommenterar. Vad beror det på?

  80. mimi said, on december 8, 2010 at 23:42

    Gråt noen gledestårer for dere alle 3 🙂

  81. Sanna said, on december 9, 2010 at 00:28

    Grattis George! Det är ju helt fantastiskt alltihop. Ett mirakel – eller flera! :))

  82. Angela said, on december 9, 2010 at 00:53

    Så underbart ❤

  83. Lena said, on december 9, 2010 at 09:39

    Skönt o höra att ni har det bra. Du har en fantastisk förmåga att förmedla känslan på din blogg!

  84. Ella said, on december 9, 2010 at 11:17

    UNDERBART besked! Njut på i alla dina dagar och dom blir måååånga!! kram/Ella

  85. Nicole said, on december 9, 2010 at 12:50

    Var så nervös när jag skulle gå in och titta om det stod något om röntgen-resultatet. Vilken glädje att dom står stilla! Jag hoppas innerligt att dom gör det tills det finns ett botemedel.
    Ta hand om dig och din familj!

  86. Ingegärd said, on december 9, 2010 at 13:06

    Härligt att höra att det var ett lugnande besked du fick!
    Gott också o veta att du är hemma hos din familj igen!

  87. Eva said, on december 9, 2010 at 16:13

    Så härligt George. Jag gläds med dig o din familj. Kramar!

  88. Maria Harrysson said, on december 9, 2010 at 18:54

    Vad skönt!
    Är så glad för din skull 🙂

  89. Misse said, on december 9, 2010 at 21:03

    Återigen gråter jag glädjetårar när jag läser här 🙂
    Grattis till ett bra besked,och grattis till er lilla flicka.

  90. Carina said, on december 9, 2010 at 22:38

    Varje positiva CT-svar är som att vinna på lotto!! Varmt grattis till ER.


Kommentera

