George med Liemannen bakom axeln

Röntgen återigen

Posted in survivaL by georgeschottl on december 6, 2010

Nu skall jag återigen möta min fiende, nu på Tisdag morgon är det åter dags för att möta det som är min totala skräck, jag skall möta min cancer.
Det är dags för min 12-veckors röntgen igen.
Tisdag morgon rullar den jättelika cirkeln igång, mitt i maskinen ligger jag och låter min kropp inspekteras av strålarna som går igenom min kropp.

Fast något är annorlunda denna gången, denna gången gör jag min CT som pappa, som stolt pappa!
Denna gången är vill jag ta en rejäl titt på mina fiender som invaderat min kropp, jag vill speciellt ta en titt på de tre tumörerna i min högra lunga och låta dem känna mitt hat.
Hatet mot min cancer har så oerhört mycket bränsle, så oerhört mycket energi.
Hatet har fått kraft av min kärleken från familj, hatet har fått kraft av Saras kärlek och nu har jag ännu mer kraft, nu har jag kärleken till Freya också som ökat intensiteten av mitt kraftfulla cancerhat!
Hatet har fått bränsle av min skadade kropp, hatet har fått bränsle av hur cancern begränsar min rörlighet, hatet gentemot cancern har fått bränsle för varje smärttimme jag har.
Mitt hat gentemot Mesoteliomet brinner med en oanad intensitet!

Imorgon skall jag åter stå stark inför min fiende!

George

43 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. berit said, on december 6, 2010 at 14:01

    Kärleken och hatet är båda urkrafter. När dessa båda urkrafter brakar samman i en välriktad urexplosion så lär det skaka om de förbannade cancercellerna. Eller hur! På dom bara!!

  2. eva said, on december 6, 2010 at 14:03

    Pu dom bara!!!

  3. Elin said, on december 6, 2010 at 14:12

    Hej George!

    Idag såg vi ”Himlen kan vänta – ett år efter” i skolan. Går andra året på sjuksköterskeutbildningen och önskar att du visste hur mycket alla beundrade dig och alla ni som var med i programmet! Nu ska vi skriva en uppsats utifrån filmen och jag vet precis vad jag ska skriva om… Tycker att ditt mod och din livsglädje är helt fantastisk fast du har din sjukdom och jag blev så GLAD när jag såg att du fått en dotter! Tusen tack för att jag fick se berättelsen om dig idag, jag önskar dig all lycka och hoppas att du kämpar vidare mot cancern…

    Mvh Elin

  4. Åhus / skåne said, on december 6, 2010 at 14:23

    Visst 17 kan din urkraft tom spela helvetet ett spratt!
    Att bli förälder är fantastisk omstart i livet!

  5. Kristina said, on december 6, 2010 at 14:29

    Du kommer att finnas i mina tankar.
    Sänder över lite av mitt egna hat också, fast det behövs inte för du har så det räcker och blir över.

  6. Ingegärd said, on december 6, 2010 at 14:35

    Tänker på dig o pekar finger åt cancercellerna!!!

  7. Eva said, on december 6, 2010 at 15:41

    Hej Georg Det är som de säger på engelska Love will conquer all och så är det i detta fallet också. Kärleken kommer att besegra allt. Det kommer säkert att bli bra så du får en frist igen/Håller alla tummarna som finns i hela världen./Kram Eva (1177)

  8. Anne S. said, on december 6, 2010 at 16:09

    ÄR så glad att höra om er lilla dotter och att du skriver. Tänker på dig och familjen imorgon.

    Du måste vara en av de mest kraftfulla människor som finns.

    Varmaste hälsning från Anne S.

  9. Nonna said, on december 6, 2010 at 16:12

    Lycka till imorron George – pang på dem bara! Vilket underbart vackert litet barn ni har förstår att dina tjejer ger dig krafter!
    Kram Nonna

  10. Jenny said, on december 6, 2010 at 18:40

    GRATTIS till underverket!!
    Är sååå glad för er skull. Har följt din blogg länge & jag beundrar din styrka & din livsglädje. Ska hålla tummarna hårt imorgon & jag önskar dig det bästa.

    Många många styrkekramar från Jenny i Umeå.

  11. Annelie said, on december 6, 2010 at 18:42

    Lycka till! Ge den vad den tål och lite till…

  12. Maria said, on december 6, 2010 at 19:06

    Tänker på dig och din familj imorgon, hoppas på bra resultat!

    Min mamma fick förra veckan ett bra besked efter röntgen av sin obotliga cancer. Nu hoppas jag att du får lika bra besked, så att vi alla kan få lite julefrid! 🙂

    Lycka till!!!

  13. Carina Jönsson said, on december 6, 2010 at 19:10

    Go Gerorge Go!! Håller alla tummar och tår att du får ett bra besked från röntgen. Imorgon skall Andreas också på kontroll, han skall för första gången träffa en onkologläkare i Umeå, det blir i Umeå eftersom han pluggar där. Givetvis är mamma lite orolig (som vanligt vid dessa kontroller).
    Njut av din underbara familj, känn kraften…….
    Kram från
    Carina, mamma till Andreas och Emelie

  14. Camilla said, on december 6, 2010 at 19:16

    Bara skrik ut hatet George!!!! Håller alla tummar för dig och hoppas du kan njuta fullt ut av din papparoll!!!
    Kramis.

  15. Åsa said, on december 6, 2010 at 19:35

    Det verkar vara ”kontrolltid” Vi är många som får genomlysas, sitta med hjärtat i halsgropen och vänta på besked. Vissa får ett tråkigt meddelande och får ta nya tag i kampen mot cancermontret. Andra – jag hoppas att du är en av dem – får klartecken för ännu en tid. Din nya roll som pappa stärker dig och jag tror att du kommer att lägga i en ännu högre växel, om du behöver. Mina tankar finns hos dig, idag och framöver.

  16. Elisabeth Svensson said, on december 6, 2010 at 19:45

    Tänker på Er imorgon och hjälper till att peka finger åt cancern! Gameface on! På dem bara!! Stora styrkekramar till Er!

  17. anneli said, on december 6, 2010 at 20:08

    Hej George 🙂

    Keep up that fightingspirit, så länge du slåss kommer du att vinna!!!
    Tänker på er imorgon, må den stora guden vara er nådig!

    ALL STYRKA/anneli

  18. Margareta said, on december 6, 2010 at 20:12

    Känner så igen mig i hatet du skriver om. Jag har gång på gång skrivit hur jag hatar als som tagit över min kropp. Men vi ska hata bort dessa sjukdomar som vill stjäla vårt liv, vi ska kämpa för livet för att få vara kvar hos dem vi älskar! Sänder styrkekramar i massor till dig, kämpa för de du älskar!

  19. Therése said, on december 6, 2010 at 20:14

    Hej George!
    Du är en kämpe av omätliga mått och din livskraft lyser starkt i de ord du förmedlar via bloggen. Du och din familj är väl värda en lugn, stämningsfull och alldeles underbar jul och naturligtvis varenda dag framöver.

    Jag kommer att ha dig/er allla lite extra mycket i tankarna imorgon och jag håller båda mina tummar för att du än en gång ska få de där efterlängtade och ack så viktiga positiva beskeden.

    Lycka till!

    Varma hälsningar från Therése.

  20. Kerstin said, on december 6, 2010 at 20:47

    Heja George!! Kämpa på, ge dem ett rejält motstånd!
    All styrka du får av din familj golvar vad som helst som kommer i vägen!

    Lycka till i morgon! Håller alla tummar och tår!

  21. L-A said, on december 6, 2010 at 21:34

    Du kommer att vinna över skiten! Du får gärna låna av mitt hat till skit-cancern som tog min pappa ifrån mig alldeles för tidigt!
    Heja George!!!
    PS Väldans söt dotter ni har:-)DS

  22. Johanna said, on december 6, 2010 at 21:43

    Håller tummarna för dig imorrn!! Kram!

  23. Dora said, on december 6, 2010 at 21:45

    På dom bara!! Jag antar att du får superkrafter från dina tjejer! Tänker på er!!!

  24. Sara H said, on december 6, 2010 at 21:48

    Tänker på Dig och Er!!
    Håller alla tummar och tår imorgon….
    //SaraH

  25. Kristina Birkesten said, on december 6, 2010 at 22:47

    George!
    Jag vill också hjälpa till att med mina tankar och böner golva din cancer! Beundrar din enorma styrka!
    Kram från Kristina

  26. Helen said, on december 6, 2010 at 23:06

    På den j.veln bara! Sparka där det känns som mest!

    Ni kommer att finnas i mina tankar imorgon och jag ska sända allt mitt hat mot cancern (som tog min man) och rikta det mot din cancerfiende.

    Lycka till och glöm inte att andas ❤

  27. Angela said, on december 6, 2010 at 23:31

    Håller tummar och tår att du skrämt upp monstrens. Tänk om de vore lika lätt som i böckernas värld. Tänker på Alfons Åberg~ Stick du stygga spöke (monstren) för ni finns inte. Lycko spark kommer här * Poooff*

  28. Inkan o Ligan said, on december 6, 2010 at 23:36

    Jag ska tänka på dig imorrn.
    Hela Ligan håller alla Tassar Klor och andra Vassa saker.
    Kram

  29. Tuvan said, on december 7, 2010 at 02:36

    Store mannen……… store pappan……

    Hjälper dig att hata…………. intensivt, grrrrrrrrrrrrrr……..
    Ska tänka på dig o din familj hela dagen….
    Sänder goda vibbar, från österlen……

    Positiva-varma-stora-kramar till dig o töserna/Tuvan-Pia

  30. mimi said, on december 7, 2010 at 02:45

    Go George! Lykke til i morgen!

  31. Sara said, on december 7, 2010 at 07:57

    Jag skickar lite kick ass. Lycka till!

  32. Linda said, on december 7, 2010 at 10:25

    Jag tänker på dig/er och hoppas cancermonstret håller sig undan *boxar, sparkar och räcker fingret åt cancerdjävulen*

    Kram kram kram kram Linda
    (grattis till Freya, hon är bedårande. Jag väntar en Liten i början av april och har följt er graviditet hela tiden med spänning!)

  33. S said, on december 7, 2010 at 10:48

    Tänker på dig idag och skickar ner hat att döda cancercellerna. Hoppas kylan har krymt dem – eller åtminstone attd e fortfarande står stilla. Tänk om kärlek kunde krossa cancer helt… Lycka till George!

  34. Ingegerd Kostet said, on december 7, 2010 at 11:22

    Lycka till! Vet hur det känns…

  35. Ewa Larsson said, on december 7, 2010 at 11:58

    Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande så att du helt ut får njuta av papparollen.
    Så mycket som du hatar cancern vill den inte föröka sig,den krymper snarare ihop för den blir så rädd.Det går säkert lika bra som förra gången.Allt gott till dig och din familj

  36. Margit said, on december 7, 2010 at 13:57

    Jag hoppas att du får lite styrka av var och en av alla oss som i dag sitter och håller tummarna för dig och tänker på Sara och Freya också! Kämpa på!

  37. Erik said, on december 7, 2010 at 14:59

    Håller alla tummarna i världen för dig i dag.

    Du är en av mina idoler, och jag har verkligen inte många idoler.

    Allt gott,
    Erik

  38. Kajsa said, on december 7, 2010 at 17:05

    Kick-Ass! Go kick some cancer ass! Om någon kan, kan du! Vi hatar cancern kollektivt, du får sköta om pungsparken ”bara”. Kramar från oss alla i Stockholm.

  39. margreth fransson said, on december 7, 2010 at 18:41

    Jag önskar dig all lycka i världen tillsammans med din underbara familj. Imorgon sänder jag styrke tankar till dej, och hoppas på det bästa lycka till george.

    kramar o pussar till er tre o naturligtvis vovven

    maggan/från götet

  40. Maria Harrysson said, on december 7, 2010 at 19:25

    Hoppas det har gått bra!

  41. Den hemska tvillingen said, on december 7, 2010 at 23:13

    Lycka till, ge dom jävlarna mer och mycket mer än de tål!

  42. Linda said, on december 7, 2010 at 23:47

    Hoppas att det har gått bra idag! Håller tummarna för bra röntgenresultat!

    Själv känner jag mig tyvärr ganska nere efter de senaste undersökningarna som jag har gjort medan jag legat inlagd. Ja, vad ska man säga?! Det går åt skogen det här! Metastaserna i skelettet blir bara fler och större. Får hela tiden nya som gör ont och det finns nog snart inte ett ben i kroppen som är cancer-fri. Dessvärre händer samma sak med metastaserna i levern och så gott som hela är angripen nu. Det är bara en tidsfråga när min kropp inte klarar det här längre.

    Önskar att vi som är småbarnsföräldrar kunde förskonas från sånt här. Vi ska väl inte behöva oroa oss för att dö, eller hur?! Men cancermonstren tar tyvärr ingen större hänsyn. Hemska och otäcka är de och hatet mot cancern är stor även här!

    Kramar!!
    /Linda

  43. anonym said, on december 9, 2010 at 22:01

    Det verkar på nåt sätt som att det är dom finaste som blir sjuka i skitcancer.
    Hoppas att det blir många år i livet, med dina nära.
    Kramar


Kommentera

