George med Liemannen bakom axeln

Att utbyta tankar….

Posted in survivaL by georgeschottl on december 3, 2010

Linda kom med en idé, hon ligger inlagd med både sin otrevliga cancer såsom lite busebakterier/virus som hennes kropp har svårt för att hantera.
Linda och jag utbytte några mail med tankar och önskningar on bättring av kropparna våra och då kläckte Linda en idé!
Hon tyckte att man skulle lura ut cancerceller och bakterier ut i det skånska vintervädret med deras stormiga fykande drivor, då kanske tumörceller och bakterier skulle åka vilse…??
De kanske till och med skulle bli insnöade eller åka ner i diket!

Att Man/Kvinna fortfarande kan använda sig av skrattet är oerhört viktigt, sjukdomen får ALDRIG ta över vårt humör trots att sjukdomen tar över våra kroppar.
Det som är så viktigt är den ack så bräckliga kampviljan, den så otroligt viktiga kampviljan som låter oss behålla glädjen i livet.
Vi klarar att gå ner på knä när cancern och behandlingarna härjar i våra kroppar, så länge kampviljan får upp oss på fötter igen.
Kampviljan kan aldrig bli så stark att den räddar liv, men den kan rädda  det värdiga lyckliga livet!
Men kampviljan kan definitivt förlänga livet!

Linda är ett strålande exempel på denna vilja, en lysande fyr i cancerns stormiga vatten som hjälper oss cancersjuka men även de friska!
Tro inte att vi sjuka inte har mörka tankar ibland, att våra tårar inte kan sluta strömma, men till slut tar kampviljan över, till slut kommer glädjen igen, för kärleken, för barnen, för vädret…..för det man älskar!

Så Linda,  jag önskar att dina cancerceller lämnar din kropp och åker vilse i den skånska snöstormen! Låt de snöa in!

George

16 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. jenny said, on december 3, 2010 at 04:38

    Ett stort grattis till din lilla tjej! Vad duktig Sara har varit! Ge dina usla baciller en stor käftsmäll från mig! Du behövs hemma. Linda; det som förvånar mig är skrattet trots att hon aldrig verkar bli bra smärtlindrad. Kram från Jenny med en snarkande bebis på bröstet

  2. Malin said, on december 3, 2010 at 09:02

    Ja lInda har verkligen humöret kvar. Man blir så glad när man pratar med henne att hon skrattar o är så glad. Då känner man att hon verkligen inte kommer ge upp i första taget!
    Malin. En vän till Linda

  3. Linda said, on december 3, 2010 at 09:04

    Haha du är för härlig du! Även det småländska vädret verkar vilja hjälpa oss på traven. Snön vräker ner i Jönköping. Jag ska lura mina monster idag att vi ska bygga snökoja. 😉 En koja utan utgång!

    Ja att ha skrattet och humor och kunna se det roliga i tillvaron är viktigt, hur illa den där tillvaron egentligen är. Men det finns alltid NÅGOT som är bra! Och det går oftast skoja om eländet också.

    Hoppas du mår bättre idag. Jag har lite minnesluckor från gårdagen och lika bra är nog det, för såna dagar finns ingen anledning att försöka lägga på minnet. Idag är grund-smärtlindringen ökad rejält. Får hoppas att det funkar och gör att jag får en så smärtfri dag som möjligt.

    Kramar i massor!!

  4. Majsan said, on december 3, 2010 at 10:03

    Du är underbar George som kan sprida så mycket glädje och styrka till alla! Hoppas du får komma hem till tjejerna snart.

  5. Siss said, on december 3, 2010 at 10:16

    Jag håller med alla andra….både du och Linda har förmågan att se det positiva i tillvaron, trots era sjukdomar! Det är otroligt att ni kan sprida så mkt värme och glädje, även till oss som följer era bloggar.
    Tycker ide’n om att förfrysa alla ”monster” låter jättebra….:)
    Kramar

  6. Camilla said, on december 3, 2010 at 10:19

    Det har slagit mig också, att både Linda och du har humorn och skrattet i ”behåll”, fast ni har så kämpigt. Härligt och fantastiskt! Jag önskar jag kunde vara lite positivare, men just nu är livet lite upp och ner. Min son är under cancerbehandling och cancern är tack och lov borta, vet bara inte hur jag ska få min gnagande oro att släppa… Ska försöka ta till mig eran positiva kämparanda! ( Men självklart förstår jag att ni har mörka stunder också.) Och stort grattis till din lilla flicka! Hoppas du får komma hem till dina tjejer snart. Styrkekramar.

  7. Petra said, on december 3, 2010 at 10:24

    Ni kan väldigt gärna skicka alla dumma celler och bakterier till Stockholm också, ert busväder har nått hit också 🙂 Jag ska sen ta hjälp av alla jag känner att banka vett i dem och be dem fara och flyga och lämna er två fina människor ifred! Om de ändå inte lyder så mular vi dem tills de ligger platt på marken och ber om att få fly!
    Passar på att säga grattis till att du nu är pappa, det är helt fantastiskt ju att ni efter den kamp ni fick föra för att få så det lilla bebis-fröet äntligen har er Freya här.
    Många kramar från ännu en okänd bloggläsare /Petra

  8. Lisbet Lindell said, on december 3, 2010 at 10:35

    Åh vad glad jag blev för ditt inlägg, så mycket humor i svårt drabbade cancerkroppar, det gillar jag.

    STOR KRAM och hoppas du snabbt blir bättre så du får komma hem till Freya och Sara

  9. Mikael said, on december 3, 2010 at 11:41

    Hur har du det nu ? när kan du träffa Freya igen?

    P.s har blivit av med din mail.

  10. milo said, on december 3, 2010 at 12:53

    hej george! trogen bloggläsare önskar kontakta dig via mail. en akut ”cancer” situation där patient i fråga inte får den behandling som krävs, ´kanske du kan hjälpa oss med att förstå vem vi ska kontaktA?!
    skicka gärna din e-mail adress…
    mvh

    • georgeschottl said, on december 3, 2010 at 13:43

      Hej akut cancersituation. Jag har skickat min mailadress till din egenmailadress, skriv ner vad som r problemet, skriv ocks ner ditt telefonnummer fr skerhets skull. George

  11. Tuvan said, on december 3, 2010 at 13:40

    Store man o även fina Linda (detta skriver jag även i Lindas blogg)

    Ha ha vad ni är härliga, med er kämparglöd, vilket jag personligen tror är halva läkningen när man drabbas av elaka bakterier…………

    Med tanke på vädret stormer o snömängd, här hos mig ute i vichan på Österlen… önskar jag er välkomna att testa eran ide’….

    Här ute skulle vara perfekt testområde…..
    Kan se er stå ute i snön på åkern, sen springer jag ut till er, med varm choklad o ostsmörgåsar….. 🙂

    Varma-krya-på-snö-kyla-kramar/Tuvan-Pia på Österlen (centrum av kung Bore)

  12. Mia said, on december 3, 2010 at 18:17

    Ni är ju för härliga ni två.
    Ni har verkligen gett kämparvilja och jag önskar att ni båda kunde lura ut era monster i snön och bygga in dom.

    kram!

  13. Åsa said, on december 3, 2010 at 18:22

    Jag gillar din beskrivning av Linda: ”en lysande fyr i cancerns stormiga vatten”. I så fall är väl du en klippa på en ö i samma hav.

    Din blogg är intressant och tänkvärd.

    Ha en skön advent. Jag hoppas du får tillbringa den med din lilla familj.

  14. Grodan said, on december 4, 2010 at 00:03

    Vilken fantastiskt bra ide av Linda! Du, Linda och ”Enklalivet Sara” är mina förebilder och inspiritationskällor. Ni gör underverk med era ord. När man är längst ner i sitt svarta hål och läser era ord och känner er kämparglöd och viljan att leva, då inser man att skitsjukdomen kan kanske ta min kropp men f…n (ursäkta) inte mitt psyke! Här ska levas! Nu har ju jag turen att ha en mkt bättre prognos (<10% risk för återfall) än nån av er, men det tär på psyket ändå. ..Cancern är en lurig jäkel….

    Förresten; Vilket fantastiskt underverk du och Sara har fått!!! Grät faktiskt en liten skvätt.
    Livet är verkligen här och nu. Inte då och inte sen. Utan nu.

    Kram från Grodan

  15. mariadata55 said, on december 4, 2010 at 07:51

    Har läst inlägget om det positiva synen på hennes sjukdom ,tänk om alla kunde tänka så då skulle världen se annorlunda ut.


Kommentera

