George med Liemannen bakom axeln

Under behandling och Freya mår bra

Posted in survivaL by georgeschottl on december 1, 2010

Jag är nu flyttad från akutvårdsavdelning till en övervakningsavdelning.
Jag kom in under behandling precis i rätt tid och grevens tid, jag har alltså både lunginflammation samt sepsis.
Så jag hade tur igen att hamna under behandling av komptetent och kunnigt folk på SUS Lund.
Ni sköterskor och läkare på Akuten och Mava har min eviga tacksamhet.
Det har även varit en hel del leenden och klappar på axeln när folk känner igen mig, utav de 1,2 miljoner tittare som följde Himlen kan Vänta så verkar en majoritet tillhört vården.
Ett sådant stöd jag får från alla inom vården är en underbar känsla!

Jag måste faktiskt också återigen poängtera att jag även denna gång ringde 1177, sjukvårdsrådgivningen. Som alltid lyssnade de på mina symptom och problem (samt ett konstant slemmigt flåsande i luren) och gav bra och tydliga råd!
Jag gillar verkligen 1177 skarpt, som vanligt är det tydligt att 1177 är en bra och effektiv samhällsfunktion!

Att gå in i denna muren av besvikelse över att hamna på sjukhus istället för att pussa Freya på panna och fötter har gått över. Visst är saknade stor men även insikten att jag som smittbärare INTE skall pussa, titta eller ens befinna mig i samma hus som mina två ljus i livet!
Hade jag kunnat trygga deras friskhet hade jag kunnat bo i Jukkasjärvi över vintern enbart klädd i kalsonger!
Att inte få tillbringa tid med mina två älskade är rent frustrerande eftersom det känns som om jag brister i mitt ansvar som förälder. Även om jag inser att jag är sjuk och måste behandlas så svider det att inte kunna vara i deras närhet för att ge trygghet, hjälp och assistans till dem båda!

Nu vill jag bara bli bättre så att jag kan gå igen utan stöd (jag svimmar annars) och att komma hem till den sköna bubblan som nyblivna föräldrar.

George.

Trots att jag inte får ha mobilen igång har jag smugit iväg några telefonsamtal till Sara för att bara höra hennes röst när hon berättar vad Freya gjort och inte gjort, att en rapport om input och output samt konsistensen på bajset i blöjan kan fascinera och trollbinda två vuxna människor som Sara och mig är ju heltokigt!
Att doften på blöjinnehållet är lika intressant är ännu knäppare!
Men underbart!

34 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva said, on december 1, 2010 at 19:28

    Hej så glad jag blir att du är nöjd med oss och att vi sköter oss och att du mår bättre. Du får säkert snart komma hem igen till den familj och då blir lyckan ännu större och du får njuta av henne ännu mer. Kram från Eva (1177)

  2. Katarina said, on december 1, 2010 at 19:32

    Hoppas du kryar på dig snabbt och får tillbaka dina krafter! Jag är säker på att dina töser längtar lika mycket efter dig som du längtar efter dem!
    Lycka till alla tre!
    Många ”styrkekramar”!!!
    Katarina

  3. Syrran said, on december 1, 2010 at 19:37

    Det där med mobilen behöver du knappast ha dåligt samvete för. Läkarna springer ju runt med sina överallt!

    Grattis till underverket – ni är bäst!! O krya på dig – du är förhoppningsvis ute fortare än kvickt.

  4. Karlavagnen said, on december 1, 2010 at 19:47

    Krya på dig nu så du får åka hem och njuta av din familj igen!

  5. Sandra said, on december 1, 2010 at 20:00

    Önskar dig god bättring snarast så du får komma hem till dina flickor.

  6. Marcus Anderson said, on december 1, 2010 at 20:01

    George!
    Grattis till den lille, hoppas du får komma hem till henne och frun din snart…
    Har läst här lite från och till nu ett tag. Stay strong George..

    Marcus Anderson
    (kockajäveln från bland annat tre lingon och patienthotellet)

  7. Elin A said, on december 1, 2010 at 20:19

    Åh vad trist att du fått lunginflammation! Hoppas du snart är bättre och kan komma hem till dina tjejer:) Får man förresten se bild på underverket snart?
    Ja med tanke på hur små dom liven är så ska man ju vara försiktig med smittor och förkylda människor. Vår ena son fick RS virus som 5 veckors bebis och var väldigt sjuk. Nu är nog inte RS säsongen igång riktigt än så det är ju skönt.
    Tänker på er. Kram Elin

  8. Elisabeth said, on december 1, 2010 at 20:26

    Skönt att ”höra” från dej! Ta nu hand om dej så att du fort kommer hem till dina töser där hemma!
    Kram!

  9. Benita i Finland said, on december 1, 2010 at 20:32

    Jag har läst din blogg länge, men aldrig kommenterat. Hur kan en människa som ändå är så allvarligt sjuk som du vara så stark och så positiv. Man får styrka från din blogg, när man själv sitter här och gnäller om så triviala saker som vädret. Förstår att du längtar hem. men så envis och stark som du är , så är du nog snart där hos dina flickor. Bebisar är underbara. Blev själv mormor i september. Styrkekramar till dej!

  10. Inkan o Ligan said, on december 1, 2010 at 20:39

    haha Ja, det är ju så det är.
    Snabba på att krya på dig nu.
    Kramar i massor från mig och Ligan

  11. Jessie said, on december 1, 2010 at 20:44

    Du är en helt otrolig människa!!! När jag får problem så tänker jag på hur du tacklar dina som är betydligt värre än mina små.
    Helt underbart att ni fått er lilla dotter. Kämpa på! Du ska veta vilken inspirationskälla du är.

    Krya på dig!!

    Kramar Jessie

  12. Paula said, on december 1, 2010 at 21:25

    Visset att behöva åka ifrån dina ljus i livet!!Men får du några dagar och hämta krafter så är du snart hemma igen ..Inte skynda på, för kroppen måste få läka i sin takt..
    Lycka och välgång med familjen önskar jag dig..Kram Paula

  13. Sara H said, on december 1, 2010 at 21:33

    Se nu till att krya på dig snart så att du får komma hem och pussa på din familj igen.
    Kram SaraH

  14. finaste said, on december 1, 2010 at 21:56

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS till din ‘nya’ familj!!!!

  15. kristin said, on december 1, 2010 at 23:33

    Grattis till Freja! och tack för att du är du. Jag hoppas du snabbt får komma hem och ”bubbla”.
    -Kristin

  16. Ida said, on december 1, 2010 at 23:59

    Ett stort tårfyllt grattis till underverket
    från
    en Ida

  17. gunilla said, on december 2, 2010 at 00:56

    Var rädd om dig ,försök att vila- det är underbart att varaförälder

  18. agge65 said, on december 2, 2010 at 07:55

    Himla otur att bli sjuk nu när Freya kommit hem. Krya på dig. Kram

  19. Linda said, on december 2, 2010 at 08:51

    Förstår precis din känsla över att inte kunna vara med dina älskade där hemma. Och visst känns det som att man brister i sitt ansvar som förälder. Och extra jobbigt är det att du måste bli inlagd nu när du skulle befinna dig i den rosaskimrande bubblan av bebislycka där hemma!

    Men snart är du frisk igen och får komma hem!! Längtar hem jag också. Över en vecka har gått nu sen jag hamnade i den här sjukhussängen. Hoppas på att snart kunna lämna den, men så känns det som ett bakslag när jag fått be om en extra spruta både i natt och nu på morgonen pga smärta. 😦

    Nä, bort med alla sjukdomar nu!! Kan inte alla baciller frysa bort?! Eller gå vilse i snön?!!

    Kram Linda

    • georgeschottl said, on december 2, 2010 at 09:08

      Det tycker jag r en strlande id och en perfekt behandlingsmetod! Lt baciller och tumrer sna in eller till och med g vilse i snstormen! Jag skall minsann omedelbart skriva till lkememedelsverket och frsl denna nya vettiga behandling!

      Kram George

  20. Monica said, on december 2, 2010 at 08:53

    Åh vad skönt att höra att du är på bättringsväg!
    Förnuftig, positiv och full av kärlek till livet och de Dina!
    Krya på dig!
    Otroligt snöööööiga hälsningar
    Monica

  21. Anette said, on december 2, 2010 at 09:13

    Verkligen supertrist att du åkt på både pneumoni och sepsis 😦

    Men vilken tur att du inte missade när lilla livet kom till världen 🙂

    Krya på dig!

  22. S said, on december 2, 2010 at 09:48

    Men åh George du är ju helt makalös (att det fortfarande förvånar mig är ju konstigt men… ;-)) Mitt i allt elände får du mig att skratta till vid tanken på dig i bara kalsonger Jukkasjärvi läntandes efter bajsblöjor… ja du, kan bara än en gång önska dig snabb bättring och insnöade baciller och tumörer. Heja!!

  23. eija said, on december 2, 2010 at 10:56

    Skönt att höra att du mår bättre. Hälsa töserna.

  24. Åsa said, on december 2, 2010 at 11:03

    Krya på dig, George, och skynda tillbaka till input och output och andra trevliga saker som väntar!

  25. Monica said, on december 2, 2010 at 11:45

    Eftersom du sannolikt är infektionskänslig, är det kanske på sin plats att erinra om att spädbarn har en benägenhet att bli sjuka stup i kvarten. Förkylningar, magsjukor och annat suger de åt sig som svampar bara man passerar genom ett köpcentrum. Därför kanske det är klokt att fundera ut en strategi i förväg. Hur gör du om Freya blir sjuk? Hur gör ni om någon av de vuxna blir sjuk?

    Givetvis förstår jag att man inte kan leva i ständig oro för snuva och man kan inte sluta ha närkontakt med sin baby, men du, George, är ju faktiskt särskilt utsatt när det gäller infektioner, och det bör man ta med i beräkningen.

    Själv var jag sjuk som attan ungefär var sjätte månad fram till mitt första barn var fem och ett halvt år. Elva penicillinkurer under den tiden, och det var inte kul. Öroninflammation, lunginflammation, halsfluss – jag hade ALLT. Det vore ju fint om du slapp det, tänker jag.

    Hälsningar

    Monica

  26. Carina said, on december 2, 2010 at 11:54

    Krya på dig och be Sara pussa lilla underverket. Grattis♥
    Kram
    Carina (Jespers mamma)

  27. Lilette said, on december 2, 2010 at 13:14

    Vad glad jag blev när jag såg att du var på bättringsvägen. Förstår att du tjuvringer hem till Sara, det skulle nog vem som helst göra om de var i din situation.

    Skickar många styrkekramar till dig och de dina.

  28. Anette said, on december 2, 2010 at 14:25

    Ang. spädbarn och infektioner. Gissningsvis hänger nog inte du G på köpcentrum mer än nödvändigt med tanke på din egen infektionskänslighet (kanske har du även en släng av manlig affärsfobi 😉 ) och det är ju bra även för lilla F. Storhetstiden för barn och infektioner kommer ofta efter dagisdebuten. Så länge de är mest hemma och kanske dessutom ammas brukar de hålla sig rätt friska.

  29. Tuvan said, on december 2, 2010 at 15:01

    Store man

    usch… sepsis !!!!! inget att leka med, särskilt inte i kombination med lunginflammation. Tråkigt att du skulle ”finna” dessa baciller precis nu, då du bara skulle njuta 😦
    Skönt du nu är på bättringsvägen 🙂

    Krya på dig o tillåt dig vara trött efter denna pärs.

    Snöstormskramar från Tuvan

  30. Maria said, on december 2, 2010 at 15:32

    Krya på dig nu, skönt att du sökte sjukvård i tid!!!

  31. Eva said, on december 2, 2010 at 16:52

    Hej George.
    Du är fin du!
    Men varför får man inte använda mobiltelefoner på ”ditt” sjukhus, det får man ju på de flesta sjukhus numera…
    Kram och krya på dig./E

  32. Sandra said, on december 2, 2010 at 18:01

    Piss o mög med lunginflammationen! Stort gapskratt åt din beskrivning av det intressanta med babybajs! Att vara nybliven förälder slår ALLT!
    Bli frisk snart!
    Hem o pussa på Sara och Freya!!

  33. Mikael said, on december 3, 2010 at 12:10

    När man längtar efter babybajs har det nog gått långt….

    Hoppas du snart blir bättre, så du får komma hem till familjen igen.


Kommentera

