George med Liemannen bakom axeln

Det kanske händer något nu??

Posted in survivaL by georgeschottl on november 25, 2010

Sara med lilla Freya i massen närmar sig nu två veckor över utsatt tid.
På söndag når vi det datumet.
Fram tills nu har inte funnits en endaste värk, inte en endaste tillstymmelse till värk.

Nu börjar återigen Freya att visa mindre rörelser och ibland blir man orolig över avsaknaden av rörelser.
Så idag blir det testdags, tester för att förbereda en ”igångsättning”.
Jag förstår lite nu hur det är att vara anhörig, jag har alltid sagt att det är mycket svårare för de anhöriga än det är för patienten själv.
Jag har ju alltid själv varit den som blickat ut från patientperspektivet…
Nu är jag den som är anhörig…som tur är så är det en förlossning det handlar om.!
Men det är ju inte bara mitt livs kärlek som skall ligga på förlossningsbordet!
Det är BÅDA mina livs kärlekar,  Sara och Freya det handlar om.

Faan vad jag är orolig för deras skull!

Måtte detta gå bra nu!

George

49 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. erica said, on november 25, 2010 at 10:48

    All lycka till er! Må allt gå precis hur bra som helst och att lilla fröken behagar titta ut innan det här dygnet gått över till en ny dag! Tänker på er och ber för er!

    Stora, nyfikna och påhejjande kramar från västkusten!

  2. Åsa said, on november 25, 2010 at 10:53

    Alla tummar håller jag och ser fram emot att höra om Freyas ankomst!

  3. Yvonne said, on november 25, 2010 at 10:57

    Det går bra!

    All lycka till er alla!

  4. Lisa said, on november 25, 2010 at 10:57

    Håller tummarna och ser framemot att höra om hennes ankomst. Lycka till nu med allt

  5. evigoptimist said, on november 25, 2010 at 11:10

    De kommer att gå jätte bra… Glöm inte att andas ;-), gäller er båda..

  6. Ingegärd said, on november 25, 2010 at 11:17

    Det kommer att gå bra George… Kramar till er båda!!

  7. Jeanette said, on november 25, 2010 at 11:18

    Hej George! Första gången jag tittar in här på din ”blogg”!

    Först vill jag tacka för att du, tillsammans med dom andra underbara människorna, delade med dej av dej själv och din familj och sjukdom i serien ”Himlen kan vänta”. Det var bland det bästa jag sett. Ledsamt var det, självklart, men det lämnade kvar hopp och stor tillförsikt och framförallt kärlek i mitt hjärta. Har ingen i min närmaste familj som drabbats av cancer. Det är självklart svårt att föreställa sej hur det i själva verket är, att drabbas av och leva med cancer, men jag kan tänka tanken i alla fall hur jag skulle reagera om någon av mina kära, eller jag själv skulle drabbas…

    Sedan ser man alltså då ett program som ”Himlen kan vänta” som vänder upp och ner lite på ens tankar och känslor när det gäller cancer. Att man som ni, kan visa att man är deppad och ledsen, men samtidigt att man hoppas på att bli frisk. att visa att man är bräcklig men stark och att man framförallt orkar dela med sej av detta till oss. Det är så strongt!

    Min son var 9 år när han, eller vi rättare sagt, drabbades av diabetes-typ1 och det är en djävulsk sjukdom i sej själv, tycker jag då, som sett hur min son fått ta ett stort ansvar för sin sjukdom och sticka sönder sina små fingrar och ta insulinsprutor varje dag. Vi har blivit starka tillsammans, men självklart vill man utrota både cancer och diabetes och jag ska springa ett varv runt jorden när man kommer på ett botemedel för dessa ”skitsjukdomar” rent ut sagt.

    Nu är min son 21 och det funkar väl bra, men sen tänker man på följdsjukdomarna som kommer att dyka upp som ett ”brev på posten” om ca 20 år. Nervtrådar som är förstörda, ögon som får blödningar m m. Svårt att prata om och väldigt svårt att tänka på… Därför försöker man leva i nuet, trots allt… Hade jag som mamma kunnat ”ta över” sjukdomen, hade jag mer än gärna gjort det.

    Oj oj, det var inte meningen att detta skulle bli ett så långt inlägg. Egentligen ville jag bara säga att det är underbart att läsa dina inlägg och nu stundar ju nya tider i ert liv 🙂 Verkligen härligt! Ha det superbra George. Kram till er alla! /Från Jeanette i Falkenberg

  8. Pia said, on november 25, 2010 at 11:21

    Håller tummarna att allt går bra! Massor av kramar till Er!

  9. Åsa Nordgren said, on november 25, 2010 at 11:25

    Massor med lyckönsningar. Snart, snart är ni tre.
    När vi fick vårt ”igångsättningsdatum” då satte allt igång av sig själv 🙂 Hoppas samma händer er.

    Kram tiil er alla

  10. Lena said, on november 25, 2010 at 11:29

    All lycka till er, skickar helande tankar

  11. Anette said, on november 25, 2010 at 11:32

    Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för er!!!!
    Kram

  12. Mona andersson said, on november 25, 2010 at 11:48

    kram till er båda…
    det är klart att kommer att gå bra, om jag känner Sara rätt så skrattar hon ut Freya…
    Tänker på er.
    Hälsa frun…..

  13. Sofie said, on november 25, 2010 at 12:05

    Håller tummar, tår, ben o armar! All lycka till er! Heja heja heja!

  14. Margit said, on november 25, 2010 at 12:16

    Kan inte göra någonting nyttigt den närmaste tiden – måste hålla alla tummar och tår!

  15. Eva said, on november 25, 2010 at 12:22

    Hej Georg du ska inte oroa dig det kommer att gå bra, kanske hon finns hos er om bara ett par timmar eller någon dag. Du är värd all lycka du kan få och denna lilla varelse kommer ut för att ge dig många fina stunder av lycka. Njut av varje sekund istället det kommer att bli fantastiskt Kram och mycket kärlek till er alla. Vi är många som tänker på er och tankarna är positiva och ger energi, glöm det negativa för en stund och bara njut

  16. Petra said, on november 25, 2010 at 13:16

    George! förstår din oro men det kommer gå så bra! Jag håller alla tummar för dina två största kärlekar i livet! 🙂 Hoppas på att få se en bild på underverket 🙂

    Kram till er!

  17. Lilette said, on november 25, 2010 at 13:22

    Håller som alla andra alla tummar, tår som jag kan för att allt ska gå så bra det bara kan.
    Jättekram!!!!

  18. Tuvan said, on november 25, 2010 at 13:37

    Store man……

    Sänder mina varmaste, starkaste tankar…. förstår hur du känner, man vill bara att allt ska bli det bästa o perfekta för sina kärlekar…………
    Denna vackra vinter-tid blir perfekt för Freya att komma ut till.
    Här på Österlen är det så vitt, kallt, friskt o vackert.
    Ska gå ut o göra tre lycko-snö-änglar till er 🙂

    Bamse-stora-lycka-till-föräldrar-kramar… från Tuvan

  19. Marie said, on november 25, 2010 at 14:38

    Sänder många styrkekramar till Er och önskar er all lycka!

  20. Nina said, on november 25, 2010 at 14:46

    Underbart att det är så nära nu! Allt kommer att gå toppen, det måste det bara göra för så underbara människor som ni verkar vara! Jag håller tummarna stenhårt för att lillan ska få komma ut ur Sara i detta härliga vinterväder vi har i Skåne nu ❤ All lycka och välgång till er! KRAM

  21. Ingrid S said, on november 25, 2010 at 14:46

    Önskar er lycka till !

  22. Lisbet Lindell said, on november 25, 2010 at 14:51

    Klart det ska gå bra, det finns inget annat!

    Kram Lisbet

  23. berit said, on november 25, 2010 at 14:54

    Det måste gå bra! Det bara måste!! Det gör det säkert också. All välgång och värme till underbara er!

  24. allice said, on november 25, 2010 at 15:37

    Klart att lillan väntar med att komma till Advent som så vackert betyder Ankomst. Försök att lägga oron åt sidan och bara ha glädje omkring er. Själva är vi på sjukhus med vår lilla(5år) och vill bara hem till Advent. KRAM KRAM KRAM

  25. Anne S. said, on november 25, 2010 at 15:46

    Hej till George och alla som skriver kommentarer!

    Önskar lycka till med allt.

    Hälsning Anne!

  26. Catha said, on november 25, 2010 at 16:09

    Håller alla tummar och tår!
    Lycka till!!!

  27. Mia said, on november 25, 2010 at 16:20

    Håller tummarna att ni snart har en liten freya hos er.

  28. Ligans Talesman said, on november 25, 2010 at 16:30

    Det kommer gå superbra !!!
    Hejar på er och ser fram mot att få se lilla Freya vad det lider.
    VILKEN julklapp.
    Kram

  29. Heidi said, on november 25, 2010 at 16:59

    Håller tummarna för att allt ska gå bra. Kramar till er alla tre.

  30. Johan said, on november 25, 2010 at 17:53

    Du skall se att allt kommer att gå bra George!

  31. Sussie said, on november 25, 2010 at 18:11

    Åhhh George!!
    Du behöver inte var orolig.. Det kommer gå jätte bra.. Åh du kommer få uppleva något underbart.. Har själv 3 barn, åh det är en himmelsk upplevelse..

    Kram,Sussie

  32. Ingela said, on november 25, 2010 at 18:41

    Tummar och tår hålles här! Och en extra styrkekram kommer genom cyberrymden till dig som inte kan göra annat än att stå vid sidan om och följa utvecklingen. Du får trösta dig med att det ju faktiskt gäller alla blivande fäder.
    Kram Busan

  33. Carina Jönsson said, on november 25, 2010 at 18:45

    Håller alla tummar och tår att allt skall gå bra, och att färden till sjukhus också givetvis går bra, nu med snöoväder och allt i Skåne.
    Var beredda på er livs händelse – att bli föräldrar. Det största av allt i livet. Jag är såå glad för er skull.
    Stor, stor varm kram i snöovädret från
    Carina, mamma till Andreas och Emelie

  34. Nina said, on november 25, 2010 at 19:04

    Håller tummarna hårt för att det ska gå bra och att lilla Freya behagar att komma ut utan igångsättning.

    Kram Nina

  35. Syrran said, on november 25, 2010 at 19:10

    Var på dem som hökar om igångsättning – de drar gärna ut på tiden o då kan saker hända tyvärr.
    Nu är det redan torsdag och de sätter sällan igång på fredagar eller helger i Lund. Å andra sidan väntar de tre veckor i Malmö vilket är vansinnigt…
    Stå på er !
    Snart får ni träffa er lilla tjej ❤
    Ni är bäst !!!!

    • Eva said, on november 25, 2010 at 21:41

      Håller med vet hur de gör i Malmö bara sätt igång henne vad väntar dem på gillar inte det alls. Har själv jobbat i Malmö så av egen erfarenhet vet jag att de ibland väntar de för länge KRam

  36. Ebba said, on november 25, 2010 at 19:29

    Lycka till alla tre! Håller alla tummar & tår för att det ska gå bra och att ni snart får se och hålla er lilla Tös. Tack George för alla dina inlägg i bloggen, de är ett stort stöd för oss som också slåss mot olika former av enveten cancer. Ditt mod och din livsglädje hjälper mycket just nu. Jag tänder ett ljus i adventsmörkret och tänker på er!

    Kram

  37. malin said, on november 25, 2010 at 20:34

    Vi håller tummarna för er alla. Vi tänker på er.
    Malin och Rickard.

  38. Angela said, on november 25, 2010 at 21:59

    Inga underverk är så märkvärdiga som ett nyfött barn! ❤ Ska hålla tummar och tår att allt går finnemangen. Så spännande!

  39. Mia said, on november 25, 2010 at 22:17

    Jag kände det som jag gick över som en elefant!! Min son skulle födas den 10 /12 men kom den 29/12 !!! Stå på er det är inte bra för mor eller barn när det tar så lång tid! Längtar tills jag får läsa om er nya familjemedlem i Bloggen!! KRAM å lycka till…Från en CyberLäsare

  40. eva said, on november 25, 2010 at 22:23

    KLART att det går bra!
    Stötta dina töser och LYCKA TILL!!!!!
    Kram, eva

  41. Maria said, on november 25, 2010 at 22:23

    Min underbara väninna Anna Jansson kom hem till mig dagen innan min förlossning och gav mig ett doftljus att ha med på förlossningen. Tänkte dela med mig av det tipset. Den sak jag aldrig skulle förlösas utan är läppbalsam (läpparna blir så torra under förlossningen)

    Önskar er all lycka i er nya familj. Ni kommer aldrig att känna er så förenade som under förlossningen. Det är helt magiskt.

    Njut!

    Maria

  42. Maria (Miz) said, on november 25, 2010 at 22:26

    Åh, det är klart att det går bra!

    Liiiite avis är jag – ni har världens, världens, världens i särklass häftigaste händelse framför er!!!! Dels förlossningen, men framför allt första mötet med det lilla miraklet – det är så obeskrivligt fantastiskt! Även om det känns som en evighet just nu och att ni tvivlar på att det ens finns nåt litet troll därinne (det tvivlade jag på till slut) så sitter ni helt plötsligt där med er lilla sessa i famnen 🙂

    Stort varmt och innerligt lycka till!

    Kramar Maria (Miz)

  43. Johanna said, on november 25, 2010 at 22:35

    Åh, vad spännande! Allt kommer säkert gå jättebra! Snart är ni mamma o pappa, bättre titel kan man aldrig få!! Kram, Johanna

  44. BisperQ said, on november 25, 2010 at 22:46

    Som någon annan skrev här ovan, se till att inte ge med er angående igångsättning.. eftersom det redan varit en incident och att Freya verkar röra sig mindre..

    Snart har ni en ny solstråle i familjen!!

    Måste erkänna att jag är lite avis. Min man säger att jag får lov att skaffa mig en annan karl om jag vill ha fler bebbar. Och honom vill jag inte byta ut.. 😉

  45. Helen said, on november 25, 2010 at 23:01

    Klart det kommer att gå bra! 😀
    Gick själv över tiden i två veckor med min minsta (år nu). Kommer ihåg att det var tungt i slutet.
    Ring in vid minsta oro eller tveksamhet, dom finns ju där för att hjälpa er! Alla förlossningar är olika och jag tror att Sara känner sin kropp bäst själv. Lyssna in kroppens signaler och försök att ta det lugnt!

    Ps! När jag fick min minsting gick fostervattnet som första tecken. Inga floder som alla berättar om utan ett litet sipprande. Vet att jag, som ändå fått två innan, var lite tveksam till om det var vattnet som gick eller inte, men kunde på lukten anta att det var så (luktar faktiskt som nyfödd bebis). Ringde in och blev ombedd att komma med en gång.
    Vet inte om det hjälper nåt men det gör väl ingen skada i alla fall.

    Jag kommer att hålla alla tummar och tår och hoppas på att Freya kommer under helgen!
    Kramar till er!

  46. Johanna said, on november 26, 2010 at 12:57

    yey, va kul! Lycka till å njut av upplevelsen, tack för att vi får följa er!!!
    kramar

  47. Petronella said, on november 26, 2010 at 13:19

    Tänk vad snopna ni skulle bli om det var en liten kille som kom fram 🙂
    Håller tummarna!


Kommentera

