George med Liemannen bakom axeln

Ny stjärna på Himlen

Posted in survivaL by georgeschottl on november 23, 2010

En klart lysande, en starkt lysande, en stjärna som tryggt visar vägen lyser nu starkt på himlen!
En man som visat hur man skall leva livet, hur man skall klara de svåra stunderna och som visat hur hur man skall leva livet med cancer som den oönskade följeslagaren, han är nu en av de klarast lysande stjärnorna på vår himmel!
För oss som lever med cancer som följeslagare är Johan en lysande existens, ett föredöme och en kraft som gett tusentals stöd och lugn!
Tack Johan och Nina för allt som Ni har lärt oss, allt det viktiga vi har fått ta del av!
Tack för att Ni genom Era ord gör våra liv mer värdiga och mer lyckliga!

Johan, fortsätt lysa för oss på vägen, fortsätt att ge tryggheten!

Nu kan Ni vila, nu har ni lugnet framför Er.

George

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria A said, on november 23, 2010 at 17:52

    Hej George
    Du har verkligen förmågan att beskriva något oerhört sorgligt på ett fint och vackert sätt.
    Jag har också följt Johans blogg och man får sig verkligen en tankeställare om vad som är viktigt i livet.
    Kram Maria A

  2. Henrik said, on november 23, 2010 at 18:54

    Jag har också följt Ratty och instämmer. Fantastiskt fint skrivet George!

  3. Annelie said, on november 23, 2010 at 20:39

    Jag kom hem efter en något kaotisk resa efter min cellgiftsbehandling i går och såg en stakt lysande ensam stjärna på himmlen. Går sedan in på hans blogg och läser att han dött. Vet inte om jag såg i syne, men nog är han en stjärna där uppe. Något annat kan jag inte tro.
    Trodde dock också att Freya skulle komma på min födelsedag den 18:e november men tji fick jag. Vilket datum var hon beräknad att komma? Förstår att ni väntar otåligt nu.
    Ha det gott!
    Annelie

  4. agge65 said, on november 23, 2010 at 21:36

    Vackra ord. Så sorgligt att Johan inte finns med oss längre men som sagt, en ny stjärna på himlen, att lysa upp vägen.

  5. Nina said, on november 23, 2010 at 22:04

    Tack George! Jättefint skrivet!

    Stor kram
    Nina

    P.S. Hoppas lilla Freya behagar att komma ut snart.

  6. Anita T said, on november 24, 2010 at 09:36

    George, du har verkligen förmågan att skriva direkt från hjärtat. Har redan tidigare i mina
    svåraste stunder i livet tackat dej för att du finns och att du kan ge tröst med dina ord och
    tankar.
    Många kramar!!!
    Anita T

  7. Inkan o Ligan said, on november 24, 2010 at 21:13

    Har varit inne och skrivit en kort not bara.
    Det är så svårt att läsa och ta in att någon ska behöva lämna med två små barn så.
    Läkarens ord fastnade dock hos mig.
    Tänkte på en annan blogg där jag läste hur svårt det var och att den personen velat få lite mer handfasta råd.
    Kram


Kommentera

