George med Liemannen bakom axeln

På ”ut-fronten” intet nytt

Posted in survivaL by georgeschottl on november 18, 2010

Precis som titeln händer det inte mycket.
Vi undrar
Vi väntar
Vi avvaktar
Vi asgarvar!
Vi undrar varför hon stannar där inne?
Det är ju dags att komma ut och ta en rejäl titt på Mamma och Pappa o lilla Ewok!
Lille Ewok ligger med huvudet på Saras mage och lyssnar på hjärtljuden från Freya, de verkar redan vara vänner!

George

17 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ett stenkast från Fyndet said, on november 18, 2010 at 23:01

    Inget är som väntans tider! Förstår att ni längtar!! Hon kommer helt klart när hon är redo med den varma ombonade tillvaron..

  2. Tuvan said, on november 18, 2010 at 23:15

    Stora familjen
    Ha ha ha… ja det undrar jag med, jag hade oxå varit nyfiken på er (o vagnen hi hi)…..
    Spännande-puffande-busiga varma kramar

  3. Ulrika said, on november 18, 2010 at 23:20

    Ja, man undrar ju varför de stannar där inne när det finns två föräldrar här ute som bara väntar på att skämma bort dem 🙂

    Hoppas att hon kommer snart så ni får stillat er nyfikenhet!

  4. Maria Nyberg said, on november 19, 2010 at 06:40

    Ridgebacks är underbara barnvakter!!

  5. Tina said, on november 19, 2010 at 06:42

    Hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra och att den lilla bestämmer sig för att komma ut nu och få hälsat på sin goa familj!

    Änglakramar till er

  6. Åsa Nordgren said, on november 19, 2010 at 08:26

    Det är ju varmt och gosigt därinne. Hon fatttar bara inte att det kommer vara mångfalt mycket mer kärlek på utsidan.
    Massor med lyckönskningar till dig, Sara och Freya.
    Hoppas ni snart får träffa henne – det är fantastiskt att träffa sitt barn för första gången. Vilken förälskelse!
    Kram.

    PS Hoppas att nästa gång jag kikar in här så har hon ”ploppat” ut DS

  7. Carina Jönsson said, on november 19, 2010 at 09:02

    Inget är som väntans tider, men det vet ni väl, det som väntar på något gott….
    Håller alla tummar och tår att allt kommer att gå bra, önskar er ett stort, stort Lycka Till och ha en skön helg. Just nu snöar det, bor mellan Landskrona och Lund och det är vitt på gräsmattan. Lite mysigt är det allt.
    Stor kram till er
    Carina Jönsson (mamma till Andreas och Emelie)

    P.S. Pratade igår med Andreas i Umeå, där finns det tre decimeter snö…

  8. Maria said, on november 19, 2010 at 10:23

    Det är ett konstigt vakum man lever i, i väntan på detta stora ögonblick… Hoppas att hon snart finns hos er, utanför mammas mage! Underbar beskrivning att Ewok också är med och lyssnar och finns i hennes närhet. 🙂

  9. Helena said, on november 19, 2010 at 11:48

    Planerar Sara att amma? I så fall är ett tips att hon pumpar en daglig liten dos bröstmjölk till dig också. Ett ämne i bröstmjölk dödar nämligen cancerceller. Kroppens naturliga cellgift helt enkelt! Fast det ger sig inte på friska celler. Du kan googla det (eller mejla mig). Det bedrivs seriös forskning på detta!

    Jag pumpade bröstmjölk för min mamma och hon gjorde en smoothie av det varje dag, med bär och yoghurt. Låter lite knäppt kanske, men vad gör man inte för att bli frisk?

  10. Magdalena Marklund said, on november 19, 2010 at 23:04

    åhh, detta är det bästa tiden…allt framför…nyfikenheten, förväntningarna, glädjen i magen….väntan och vetskapen om att ha ett nytt liv och allt som man inte vet vad det är framför sig…
    Minns själv denna sista väntans tid som de bästa dagarna i mitt liv. Måste medge att jag är lite avundsjuk på er som får mysa i den just nu… men som jag unnar er den!
    Kramar en mass till er båda och hundskrället!
    /M

  11. anonym said, on november 20, 2010 at 01:05

    Snart ska ni se! hon vill att ni skall förbereda er ordentligt , o riktigt förstå vilket mirakel som snart kommer att landa hos er. Kom i håg det blir inte mycket sömn på minst 3månader passa på o sooooov. Det tänkte jag alltid , tyvärr för sent, sov allt ni kan. Puss o Kram.

  12. Cattas liv och tankar said, on november 20, 2010 at 09:08

    Spännande!! Kanske, kanske det är klart nu? O det ligger en liten prinsessa i era armar!

  13. Karin said, on november 20, 2010 at 10:18

    Min yngsta tjej vill inte heller ut! Jag gick 13 dagar över tiden, efter 14 skulle jag sättas igång. Hon visste redan då vad hon gjorde. Är idag den mest bestämda och envisa unge man kan tänka sig, full av åsikter om allt. Men hon är min och hon är superhärlig. Jag ville faktiskt att hon skulle heta Freja, men tyvärr blev det inte så…

  14. Inkan o Ligan said, on november 20, 2010 at 11:08

    Jag har tappat bort datumet men när ska/skulle den lilla komma ?
    Kramar o massor

  15. Victoria said, on november 20, 2010 at 14:59

    Det var en envis liten bebis som inte vill titta ut…. Vi vill ju att den ska komma nu ju! Förstår att Sara har det tufft nu innan och vill ha det överstökat. Kommer ihåg att jag sov sittande sista veckan.

  16. Karin said, on november 20, 2010 at 19:41

    OJOJ nu har du inte skrivit på två dagar!!! hoppas ni fått träffa ert mirakel 🙂 och att allt gått bra kram på er och lycka till, nu börjar ert nya, rikare liv 🙂

  17. Renée said, on november 21, 2010 at 00:52

    Såklart att hunden har koll, om det är någon som vet så är det vår närmsta vän………
    Ewok & Freja kommer att vara ett! Så härligt och så naturligt. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.


Kommentera

