George med Liemannen bakom axeln

Massor nytt och inget nytt…

Posted in survivaL by georgeschottl on november 17, 2010

Det har inte hänt ett smack med Freya, hon står på huvud i Saras mage, huvudet fixerat stadigt men ger både mamma och pappa fingret!
Förgrömmade unge!

Hon sparkar vilt, ibland ser Saras mage helt deformerad ut med en tydlig fot som sticker ut ca 4 cm på höger sida!
Starka ben, envis vilja, precis som båda föräldrarna!

Idag har Annette opererats, så intensivt jag hoppas att skadorna är minimala, jag hoppas intensivt att Annette också kan ge ett tydligt finger med vänstra handen när hon vaknar upp!

Hans Malmberg hälsar, efter rejäla närkontakter med hallgolvet och tillhörande blåmärken var han idag på Höganäs Keramiks Butik för att inhandla snygga kärl….
Rullades i sin rullstol har han blivit lastad med den ena porslin & keramikattiraljen efter den andra!
Jag kan verkligen se hur han ”försvinner” bakom ett berg av keramik

Jag och en kompis,  Martin W har idag pratat om vikten och betydelsen av folk som säger sin åsikt och mening, hur viktigt det är med människor som säger den obekväma sanningen hur ickepolitisk den än är.
Jag saknar själv mina kolleger från tiden när jag drev firman, hur Magnus A och Lena N alltid förde driften framåt genom att se verkligheten och berätta sanningen utan omsvep eller försköning.

Både Martin & jag  kom båda fram till att vi gillar den typen av medarbetare (Maria Ulv…….vi pratade om dig..)

George

Kommentera

