George med Liemannen bakom axeln

Skriv en energihälsning

Posted in survivaL by georgeschottl on november 13, 2010

Ert otroliga stöd har fått mig att tänka.
Vilket är en ren bedrift!
((Att tänka är ju en klar bedrift för oss män i runt 40 år enligt en del personer jag träffat) Hej Syrran))
Men åter till tänkandet, inte svårigheterna med att att tänka.
Era ord och hälsningar under det dygn då vi var oroliga för Freyas liv & hälsa var oerhört stärkande, era ord gav kraft och styrka, era ord gav vilja och mod, era ord gav lugn och trygghet!

Så jag hoppas att jag kan övertala Er att klicka på dessa fyra länkar och bara skriva ett par ord där, precis som Ni gjorde för mig!
De orden Ni skriver till dessa fyra personer är otroligt mycket viktigare än Ni kan ana!

Vi börjar med Annette & Dragan, Annette väntar på mer besked och ett par ord från er kanske gör väntan lindrigare.

Nästa person är Hans Malmberg vars cancer fortsatta spridande placerat honom i en rullstol, han trotsar sjukdomen, han vägrar ge sig och går (rullar) på rundor i Skrylle-skogen med hans älskade Anita.

Ratty har så ont att morfinet inte räcker till alltid, ge ett snällt ord till honom.

Linda är precis som alla ovanstående en obändig kraft och en stark vilja, nu åter från ”Americat” behöver hon en svensk välkomsthälsning.

Bara ge 1 minut till att skriva ett vänligt ord till dessa fyra så blir jag ännu gladare!
George

20 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anne S. said, on november 13, 2010 at 15:03

    Hej!

    Nu har jag sänt hälsningar och fått nya sidor att följa och dela erfarenheter med. Att du trots din situation orkar och vill stödja och värna om andra är beundransvärt! Inbegripet din kloka käresta så klart som också är med i mina tankar.

    Önskar dig och familjen en god helg!

    Anne S.

  2. Siss said, on november 13, 2010 at 15:59

    Ja, jag ska gå in och skriva en rad till dema alla..men först ett par ord till dig oxå….:)
    Jag är otroligt imponerad av dig, som trots din egen sjukdom, orkar stödja andra och tänka på dem !
    Nu ser vi alla fram emot att ni ska få glädja er åt att träffa lilla bebisen….vi väntar vi oxå,
    fast vi inte känner er personligen….ja, inte jag iaf…:)
    Sköt om er och ha det bra….kram

  3. Madde said, on november 13, 2010 at 16:18

    Har sänt kramar o hälsningasr till dem alla- men Anettes svars feedback är avstängd !!

    Klart jag blir orolig för henne ( följer hennes blogg sedan länge)!

    Och till sist : ännu en omgång kramar till dig o Sara samt minischottl…….

    Kram Madde-Umeå

  4. Nina said, on november 13, 2010 at 16:21

    Tack George för att du orkar uppmärksamma alla som har en svår tid just nu! Du är bäst!

    Kram Nina

  5. Lisbet Lindell said, on november 13, 2010 at 16:34

    Det går inte att skriva till Annette & Dragan 😦

    Men dom andra ska få sig en hälsning precis som du:)

    Hoppas ni får en fin kväll!

    Kram Lisbet

  6. Nina said, on november 13, 2010 at 16:49

    DU är en fantastisk människa George!
    Jag beundrar dig och ditt engagemang i andra människor.
    Ska skriva en hälsning till de andra som har det svårt.
    Jag håller alla tummar för Dig, Sara och lilla Freya.
    Kramar Nina

  7. Helena said, on november 13, 2010 at 17:05

    Vilken uuuuuuuunderbar idé George – givetvis har jag gjort just detta. Linda är min vän sedan 11 år tillbaka, så henne peppar och stöttar jag mem konstant, men nu har alla de andra fått sig en energihälsning. Utom just Anette, då det inte funkade, som övriga här skrivit om. får väl fundera över hur man kan lösa det helt enkelt… 🙂

    Njut av livet:
    Tiden är NU, platsen är HÄR!
    Kramar/Helena

  8. Linda said, on november 13, 2010 at 17:30

    Men vad gullig du är!!

    Skönt att höra att det inte är någon fara med er lilla bebis. Hoppas att resten av graviditeten fortsätter lugnt nu tills det är dags för henne att kika ut. Kan tänka mig att ni längtar jättemycket!

    Massor med kramar till dig!

  9. Maria A said, on november 13, 2010 at 17:49

    Hej George
    Det är verkligen beundransvärt att du orkar tänka på andra med tanke på vad du själv går igenom. Jag har varit inne och kommenterat hos alla utom hos Anette för kommentarsfunktionen är avstängd på hennes blogg. Jag har följt hennes blogg under ett år och är naturligtvis orolig eftersom hon inte skrivit på över en vecka.
    Hoppas att du får en skön helg och att Freya kommer snart, kanske redan imorgon på farsdag.

    Många kramar till dig och Sara
    Maria A i GBG

  10. sissi said, on november 13, 2010 at 17:58

    Du är fantastisk George, som orkar engagera dig i andra med tanke på vad du och Sara har gått/går igenom. Önskar er all LYCKA!
    Annettes kommentatorsportal är stängd för ytterligare kommentarer. Tror det beror på att det uppkom en ytterst osmaklig debatt bland kommentatorerna om Annettes möjligheter att bli frisk. Ser att hon har tagi bort dessa kommentarer. Om du läser det här Annette, vill jag bara säga: Lycka till!

  11. Catarina said, on november 13, 2010 at 18:55

    Har Du läst http://www.enklalivet.blogg.se?
    En ung kvinna som kämpar och som har ordets gåva. Jag blir berörd-Du också.
    Mina varmaste hälsningar till Dig, Sara och alla voffsingar.

  12. Inkan o Ligan said, on november 13, 2010 at 21:39

    Flåt att jag inte tittat in. 😦
    Oerhört glad att allt verkar bra nu.
    Ska kika in på dom andra bloggarna också.
    Massor med styrkeKramar till er alla !

  13. Linnea said, on november 13, 2010 at 22:16

    Nu har jag skrivit på alla ställen där det går. Att människor kämpar för sina liv berör.

    Att du jagar upp dig över att Sara fått spendera en stund på sjukhus är svårare att förstå. INGEN graviditet i Sverige idag får förlöpa utan att man misstänker komplikationer. Det beror nog mer på att sjukvården är rädd för att bli anmäld i tid och otid än att det egentligen är några problem.

    Listan över inbillade problem kan göras lång: Barnet ligger felvänt, pulsen är för låg eller för hög, mamman väger för mycket eller för lite, kanske har hon graviditetsdiabetes, missfall hotar, hon har för högt blodtryck, CTG-kurvan är stel, tempen stiger, barnet rör sig för lite, havandeskapsförgiftning hotar, oligohydramnios är ett problem, motsatsen (polyhydramnios) likaså. Sammandragningar – hjälp! Inga sammandragningar – hjälp!

    Moderkakan kanske ligger fel. Moderkakkan har kanske slutat fungera! Mamman kan inte sova på grund av förvärkar. Mamman sover nästan dygnet runt – hon är trött! Mamman samlar vätska och går upp i vikt. Mamman kräks genom hela graviditeten och går inte upp i vikt. Mamman får klåda. Mamman får svamp i underlivet. Mamman har blödningar.

    Det finns kvinnor som genomlev ALLT detta under en och samma graviditet. Vad menar du är en NORMAL sådan?

  14. Kerstin said, on november 14, 2010 at 03:43

    Ska hälsa till alla de andra, men först till er:

    Förstår såväl er oro när nåt inte stämmer under en graviditet.
    Hoppas att allt är bra nu fram tills förlossningen.

    Kram

  15. Maria said, on november 14, 2010 at 04:07

    Har hälsat till dom andra, men Annettes blogg var stängd… Blev en smula orolig där, men jag får helt enkelt sända goda tankar hennes väg.

    Skönt att höra att allt är bra med Sara och Freya.

    All lycka och styrka till Er!

    Kram

  16. Lisa said, on november 14, 2010 at 11:28

    Vilken fantastisk människa du är! Nu har jag lämnat kommentarer till de andra. Jag hoppas Freya får din kämpaglöd och välvilja, med det kommer man långt!

  17. Lina said, on november 14, 2010 at 14:09

    Förlåt George, vill inte skapa en otrevlig stämning här, men jag måste bara fråga denne Linnea som skrivit här ovan; menar du alltså att du inte förstår George och Saras oro över att Freya legat uan fostervatten? Egentligen är väl orsaken till varför Sara lades in inte viktig i just det här sammanhanget, något var inte som det skulle och G och S blev (såklart) oroliga. Uppenbarligen fanns det goda skäl till deras oro eftersom hon faktiskt lades in också. Eller menar du att du sitter inne med någon kunskap som de själva, och vården, inte har? Du har ingen förståelse för detta? Sorgligt…

    Förlåt, jag var bara tvungen att kommentera det där okänsliga inlägget!

    Kramar till er tre!

  18. Carina Jönsson said, on november 14, 2010 at 20:10

    Oj, här har det hänt saker, har varit lite ”off” ett tag. Förstår er oro till 110%, barnen – det bästa som finns i livet. Hoppas att allt är bra med er allihop. Sänder er massor av styrkekramar och varma, varma tankar genom cyberspacen.
    Carina Jönsson, Andreas och Emelies mamma

  19. Annette Axmacher said, on november 14, 2010 at 23:05

    Puss & Kram på er underbara!

    Annette & Dragan

  20. Helen said, on november 14, 2010 at 23:25

    Hej ni fantastiska!

    Här är man borta nån dag och jisses vad det händer saker. Fast får nog säga att det var lika skönt det för jag hade inte kunnat sova pga av oro för er när jag läser vad ni gått igenom.
    Vad skönt att det ordnade sig för flickorna!
    Tveka nu inte på att åka in igen om det känns det minsta konstigt. Hellre en gång för mycket än en för lite, tro mig!
    Du är en enastående man George som finner det i din själ och i ditt hjärta att tänka på och finnas för andra som har det svårt, respekterar dig!

    Massa värmande höstkramar till dig och dina flickor ❤
    Helen


Kommentera

