George med Liemannen bakom axeln

Unik!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 27, 2010

Jag inser att mitt sjukintyg som jag har utskrivet av en läkare på infektionskliniken är unikt. Jag inser av kommentarerna att det är ett högt eftertraktat dokument av många män.
Jag inser att många män skulle ge sin högra hand och sin hund för detta näst intill heliga dokument!
Dokumentet som säger att jag för alltid SLIPPER åka till IKEA!

I förrgår nyttjade jag mitt IKEA-sjukintyg när Sara med våld tvingade in mig i bilen, att jag spelade ut alla mina kort för att slippa denna mörkaste mardröm funkade inte!
Jag spelade ut smärt-kortet!…Ajajaj vad jag har ont i kroppen och lederna….
Den enda responsen var att hon puttade in mig hårdare i bilen…
Jag spelade ut cancer-kortet,…..Ojojoj, tänk att jag har cancer och att jag är palliativt sjuk!
Icke, sa nicke, det funkade inte!
Jag vände på psykologin och sade – Men Sara, inte skall en gravid kvinna som du åka till IKEA!
Hon bara fnyste och startade bilen!

Då tog jag fram trumfkortet! Mitt sjukintyg som säger att jag för alltid i framtiden slipper IKEA!
Tjoohooo, det funkade!…..nästan….
Istället släppte hon mig på Biltema för att köpa någon sorts förvaringspåse man sög ut luften ur med en dammsugare??? På Biltema!
Att släppa en testosteronstinn man på Biltema med plånboken i högsta hugg är ju helkorkat!
Jag dreglade över verktygen och ljuddämparna, jag smekte kompressorer och multicutters…..Filarna studerades och mejslarna tummades på och …….

Därmed censurerar jag resten av  min tripp till Biltema!

Men däremot hade Sara en intressant historia från det mörksate av ställen, IKEA!
När hon till slut hamnade i kassan med alla barngrejer och skötbord hade hon förstås impulshandlat också.
Före henne var det två damer….(snällt skrivet) som strulade med kassörskan och tog en evinnerlig tid på sig!
När det väl var Saras tur att lägga upp varorna på rullbandet och betala verkade kassörskan ha noll intresse och servicekänsla för Sara.
All medvetenhet var fortfarande riktad mot damerna.
När Sara till och med bara fick kassörskans rygg vänd mot sig när Sara stod där med kortet i högsta hugg så inser Sara varför!
Tanterna försöker sno Saras varor!
Kassörskan ryter till tanterna – Det är INTE era varor!
Den ena tanten fortsätter lungt packa ner Saras varor i sin egen påse!
Kassörskan ryter igen, ännu högre – Det är INTE era varor!
ingen respons överhuvudtaget från den tanten som fortfarande plockar ner varorna i sin påse, Saras varor!
Då SKRIKER Kassörskan till Tanterna att -DET ÄR INTE ERA VAROR!
Då inser en av tanterna att det här inte kommer att fungera…hon säger till tant nummer 1 att sluta och under protester så packar tant nummer 1 åter upp Saras varor!

Tack du bästa Kassörska på IKEA Svågertorp!
Det var uppmärksamt och snällt att du hade koll på ”tanterna” (jag vill hellre använda ett ord som börjar på K och slutar med ärringar)

En annan fin sak som hände på IKEA förra veckan var att Sara som hade en lunch med en kompis på IKEA råkade ut för en kvinna som stirrade lite väl mycket när hon passerade Saras bord..
Kvinnan gick runt i en cirkel och stannade upp vid Saras bord igen, med ett vackert igenkännande leende sade hon: är det du som är …
Ni var så fina…
Hur är det med George…
Grattis till graviditeten..

Och så sträcker hon fram en skyddsängel i silver och rosa..och säger till Sara varsågod!
Hon gav en skyddsängel som hon visst sålde på IKEA till välgörande ändamål i förmån för Cancerkampen!

Den skyddsängeln skall Freya ha runt halsen i hela sitt liv!

George

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heidi said, on oktober 27, 2010 at 23:15

    Vilka jävla kärringar. Det värsta är att man aldrig upphör att förvånas. Ha det bäst! Kram Heidi

  2. ulla said, on oktober 28, 2010 at 00:22

    Du är bara för underbar med dina ”storys”, blir sååå glad när Du har uppdaterat för då får man nästan alltid ett leende på läpparna, Go on…..

    Kramar till Er alla 4 fyllda med LYCKA, Du är bäst !!!!!!!!

  3. Irene said, on oktober 28, 2010 at 08:04

    Tack för dagens första leende!

  4. evigoptimist said, on oktober 28, 2010 at 08:16

    Haha….
    Ja de är helt klart unikt… Roligt med händelserika IKEA dagar..

  5. Kristina said, on oktober 28, 2010 at 09:41

    Håller med föregående läsare – underbara berättelser du återger.

    Kram på er

  6. Mia said, on oktober 28, 2010 at 10:11

    Hej George!
    Min kommentar har inget att göra med ditt inlägg, men jag vill berätta detta.
    Lilla modiga tappra Moa Henriksson är nu en lysande klar stjärna på vårt himlavalv. En liten människa med ett stort hjärta och en familj som älskar henne. Varför får hon inte växa upp?
    JAG HATAR CANCER!!!
    Mia

  7. Sandra said, on oktober 28, 2010 at 11:12

    Hej!
    Vad gulligt med ängeln!
    En liten annan sak… Hittade detta på vårt intranät. Kanske intressant?

    ”Ett virtuellt, regionalt cancercentrum har bildats inom Region Skåne och de tre landstingen, Blekinge, Halland och Kronoberg.

    Syftet med ett cancercentrum är att stödja en samlad vårdprocess för den enskilda patienten. Arbetet leds av en projektgrupp med representanter från samtliga fyra huvudmän inom Södra sjukvårdsregionen”

    http://www.skane.se/rcc.

    • georgeschottl said, on oktober 28, 2010 at 11:35

      Tack Sandra, jttebra att du hittar detta! Jag r redan medlem i gruppen som patientrepresentant fr Lungcanceromrdet. Vi har nsta mte snart fr fortsatt regionalt arbete.

      Kram George

  8. Carina said, on oktober 28, 2010 at 13:43

    Hej!
    Det börjar dramatisk och slutar fantastiskt.
    Kram Carina

  9. Karin said, on oktober 29, 2010 at 08:06

    Dagens fniss! Du är för härlig. Vet du föresten att en killkompis hävdar att golven är mjukare på Claes Ohlsson och liknande butiker:) Det är därför han inte blir lika trött där.

  10. Emilie said, on oktober 29, 2010 at 16:23

    https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2010/10/Aven-DO-overklagar-domen-i-gravidmalet/
    kanske något ni kan ha nytta av?

  11. Charlotte said, on oktober 29, 2010 at 20:05

    Vilken fantastisk människa som kommer fram och ger er en present, fram för fler!!!!! Tack för en fantastisk blogg och ett stort lycka till från en 3-barns mamma

  12. Inkan Ligan o Trillingarna said, on oktober 30, 2010 at 09:39

    Fnissar Vad skön du är trots allt elände.
    MEgaKram

  13. deleines said, on oktober 30, 2010 at 15:36

    HAHA det där med IKEA tanterna är sådant man läser om men inte tror händer i verkligheten… Vilken grej att bara stå där och packa ner andras saker i sina egna väskor… Så otroligt vidrigt… OJ!

    Så fint av damen med ängeln, man blir juh rörd till tårar av sådana saker.

    Lycka till med graviditet och cancer.

  14. Helene Öhman said, on oktober 31, 2010 at 16:51

    Ja, du, George…Jag delar helt din uppfattning om IKEA…Ännu har vi inte besökt det nya stället i Svågertorp…Det bär liksom emot….Kanske lite för mycket Mammons tempel för en präst som jag…Men ännu mer är det individualisten i mig som skriker; Nej, jag vill inte ha likadana inredningsprylar som alla andra…! Jag vill att mitt hem ska vara lika smakrikt, unikt och outstanding som den där prästvigningsbuffen som mina vänner fortfarande talar varmt om….
    Helene Öhman, präst och maka till…you know who…


Kommentera

