George med Liemannen bakom axeln

Tack! Tack till Er alla!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 21, 2010

Till Er som hade kraft att skriva de stöttande, hjälpande och upplyftande kommentarer till Hans som verkligen uppskattade dem, ett äkta tack från djupet av min själ till Er. Tack!
Att få stöd av Er, att få hjälp av Er är en ynnest så är få förunnat!
Jag är så tacksam för allt Er stöd och Era ord.

Trots att Sara och jag är fattiga som kyrkråttor och nu kommer få det ännu mer knapert på grund utav ett avslag från försäkringskassan, de 7 nätter som Sara var sjukskriven för kommer nu att sänka Saras föräldrapenning med 25% i 480 dagar.
Ja trots detta har vi införskaffat en Rolls Royce!
En äkta, rullande och fyrhjulig motsvarighet till Barnvagnarnas Rolls Royce!

Vi har blivit stolta ägare till en Babyjogger City Select! Tjohhoooooo!!!
Precis som att en Iphone har allt som behövs, förpackat på ett funktionellt och logiskt sett är det samma sak med City Select!
Vi har testat Brio och Emmaljungabarnvagnar till förbannelse, vi har jämfört, snurrat, rullat och vänt!
Vi har demonterat, läst, pluggat, testat, lastat och luktat, vi har gjort alla möjliga tester och jämförelser det finns i våra skruvade hjärnor! Och våra hjärnor är i ett sorts Frankenstein-testläge, här skall det testas barnvagnar!
Slutresultatet är att Barnvagnens motsvarighet till Iphone och Rolls Royce samt Ferrari är City Select, Babyjogger!
Vi behöver inte köpa en sittvagn i framtiden, vi behöver inte luta oss in i bilen och bry oss om bilbälten i barnstolen, vi behöver inte flytta lilla älskade framtida Freya från bilstolen till liggdelen i barnvagnen!
Allt är samma system, man bara klickar på olika delar på barnvagnens stabila system, liggdel, bilstol eller sittdel.
Fästanordningen sitter i bilen permanent och inget bökande eller stökande!
Som man och snart som pappa och som tokig teknikbög har jag med andra ord bytt ut en del av mitt teknikintresse till att köpa barnvagn, och teknikbögen inom mig är nöjd med köpet!
Och alla inställningar, Sara och jag kommer att slåss med knivar och machetes om vilka inställningar det skall vara på vagnen…..let the war begin!
Den enda biten som är konstig är att jag är nöjd med priset, man får betala för kvalitet, trots att det är en högkvalitativ barnvagn så betalar man nu nästan priset för en begagnad (billig) bil! Och ändå är jag nöjd! Helgalet!
Detta var årets köp, detta var årets näst bästa julklapp, Freya kommer att bli den bästa och vackraste julklappen någonsin! Freya är värd det bästa!

George.
Här kommer bilder på alla olika kombinationer man kan ha med en City Select!


20 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Petra said, on oktober 21, 2010 at 19:42

    Fint namn ni valt åt er dotter! Min heter också Freja 🙂 Fast annan stavning! 🙂 mycket vackert! Är så glad att ni fått chansen att bli föräldrar. Hoppas att sjukdomen förblir avstannad så du får njuta av ert mästerverk! 🙂

    Kram Petra

  2. Lisbet Lindell said, on oktober 21, 2010 at 20:38

    Tycker det var helt rätt att nu köpte den vagnen, NI är värda det bästa!

    Hälsningar Lisbet

  3. Malin said, on oktober 21, 2010 at 21:20

    Vilken härlig vagn! En sån jag önskar att jag haft när mina barn varit små. Jag har fyra stycken och den minste är ”vagnfri” sedan ett par år tillbaka. Jag har konkat otympliga vagnar fram och tillbaka, vikt mig dubbel för att placera bilstolen i bilen, trots en rygg med (nära nog) ständigt ryggskott.
    En bra barnvagn är ett måste, och det verkar som att ni hittat en idealisk vagn för Freyas alla åldrar.
    Stort lycka till till hela familjen! Det är underbart att vara förälder, det mest ansvarsfulla ”jobb” man kan ha. Efter vad jag läst här i bloggen är ni perfekt lämpade för det jobbet.

    Kram Malin

  4. Monica said, on oktober 21, 2010 at 22:39

    Men ni måste ha missat den RIKTIGA Rolls Roycen när det gäller barnvagnar – Silver Cross.

    Själv har jag haft Silver Cross, modell Tenby till båda mina barn. Den står nu väl förpackad och väntar på nästa generation. Det fina är att man kan köpa reservdelar till den: färg, ny suflett, nya hjul osv. I värsta fall kan man lacka om den på en Ford-verkstad.

    Så här ser den ut: http://2.bp.blogspot.com/__3mu5GwN8HM/RgFawrowULI/AAAAAAAAAZY/6yFuQt15riQ/s400/silvercrossPRAM.jpg

    DET är en barnvagn.

    Hälsar

    Monica

  5. Magda said, on oktober 21, 2010 at 23:22

    skitsnygg! Hon resa som en drottning – lilla fin-Freya. Roll on! /magda

  6. mimi said, on oktober 22, 2010 at 03:02

    City Select seems to bring joy and happiness 🙂 Grattis med ny barnvagn och en underbar beskrivning av det hela 🙂

  7. Jojjo said, on oktober 22, 2010 at 08:27

    Har stor beundran för din intelligens, men det finns inget intelligent i att köpa en NY barnvagn när man inte har pengar. När man pratar om att få lämna huset, när man säger sig vara fattiga som kyrkråttor. Det finns en glädje i att kunna unna sitt barn ”det bästa” men den glädjen ska inte stoppa den korta stund i livet som barnet tillbringar i barnvagn, resten av vardagen ska också kunna flyta på med ”det bästa” för barnet.
    Sen ett tips är att bakhjulen ser ut som en mardröm om man tex vill ut och gå i tex Skrylle 😉 som jag antar att ni kan besöka. Denna vagn är ju för asfalt (city) – tänk på det. Jag hade köpt nått mer allround. Ni vill ju säkert ta med hunden och gå ut i naturen med barnvagnen också, eller?

  8. Sussi said, on oktober 22, 2010 at 10:13

    Hej!Det är väl klart lill tösen ska ha det bästa:).Kram på er.

  9. eija said, on oktober 22, 2010 at 10:29

    Du är sjukt kul! fortsätt på den inslagna vägen. klart bebben ska ha det bästa. jag håller i egenskap av fyrabarnsmamma med ett inlägg som tvivlar på hjulens kapacitet i skrylle-leran men strunt i det. du kan väl köpa en riktigt ful begagnad präktig vagn för skogspromenader. ful och gammal. heja heja

  10. Ingalil said, on oktober 22, 2010 at 11:23

    Häftig kärra! Vilket vackert namn Ni valt till Er dotter, klart att lillhjärtat ❤ skall ha det bästa. Kram på Er!

  11. Jessica said, on oktober 22, 2010 at 14:41

    Vagnen ser ut att vara en bra vagn. Den ska vara lätt att fälla ihop och inte så tung. Jag har haft 4 olika märken på vagnar. Nu har jag en buga boo bee till min 3 mån bebis. Dyr, lätt att fälla ihop och jag kan inte klämma mina fingrar, lätt att lyfta. Värdelös att gå med på grus, snö. Tycker kärran ni valt ser bra ut och skulle kunna tänka mig att köra en sådan.
    Det bästa till eran lilla prinsessa.
    kram

  12. Eva Andersson said, on oktober 22, 2010 at 16:12

    Tjenixen på er, ni är bara bäst
    Kolla bara så det inte är plasthjul, jag blev farmor för ett ex antal månader sen, och dom kunde inte köra vagnen för det blev rena radiobilarna och massa med otrevligt skump för bebisen i vagnen för att dom sandar och flisar trottoarerna och vice versa
    Den var inte alls mysigt
    Trevlig helg
    Eva

  13. karre said, on oktober 22, 2010 at 18:53

    Helt klart de bästa till dottern:)
    Har en kanske konstig fråga….
    säger man jårtsch eller jeorg till dig? =)

    • georgeschottl said, on oktober 22, 2010 at 20:12

      Jag r van vid att min familj kallde mig fr [jrtsch] och inte jeeoorj, att jag inte har ett e i slutet av namnet r en ”olycka” vid dopet s ett e fll bort nr namnet skrevs in. Dock vande jag mig en tid vid jeeoorj nr jag gick i grundskolan d mina klasskamrater kallade mig fr grrootcscsh i stllet, jojje blev mitt smeknamn…. George

  14. Helena said, on oktober 22, 2010 at 22:25

    Åh! Lucky you! Vi dräglade också på BabyJogger! Särskilt jag! Tyvärr var inte tvillingvagnen alls lika smidig och bra som singelvagnen, eftersom man inte kunde vända liggdelarna och kombinera så bra som du beskriver.. Istället har vi köpt en stridsvagn! En bulldozer! En.. en tvillingvagn helt enkelt! 😉 Men den är iallafall fin i rött och svart! Alltid något.. Luke och Leia kommer att få åka pansarbandvagn, medan er lilla Freya glider runt i en Rolls.. Olika falla ödets lotter! 🙂

    Kram på er alla!

    /H

  15. Susanne said, on oktober 23, 2010 at 10:51

    Hej!
    Tänker på ert problem med föräldrapenningen. Går det inte att byta semesterdagarna till tjänstledigt istället? På det viset skulle föräldrapenningen inte ändras. Bara en tanke.
    Vänliga hälsningar,
    Susanne

    • georgeschottl said, on oktober 23, 2010 at 11:23

      Tyvärr går inte det att göra, det är en bra tanke och fråga som jag också funderat över, men eftersom ärendet är uppe kan man inte ”ångra” sig. Det är ju inte VI som skrivit sjukintyget utan läkaren som var orolig för fostret.
      Så ur den synvinkeln är sara sjuk och inte arbetsför och därför får hon sänkt ersättning framöver istället. Jag vet att det låter konstigt och det ÄR konstigt men vi har lärt oss att acceptera att skit händer, att vi drabbas är vi vana vid, vi klarar oss på något sätt!
      George
      ”hur man än gör så har man ändan bak”

  16. Inkan Ligan o Trillingarna said, on oktober 24, 2010 at 11:11

    Vet du en sak…………….. Jag är sååååååå glad att jag hade små barn på 1800talet.
    *skratt* Det var såå mycket enklare då.
    Kram

  17. Annette Axmacher said, on oktober 24, 2010 at 23:31

    Grattis till vrålåket. Helt underbart!

    Kram,
    A&D

  18. sissi said, on oktober 25, 2010 at 11:54

    Tjusigt åk! Lite måste man väl få ”stajla”.

    Tänkte på din ring. Hmmm, själv hade jag (trodde jag) förlorat en gammal fin guldring för några år sedan. Hur jag än letade kunde jag inte hitta den. Så… en dag när jag skulle städa ovanpå köksskåpen – vad låg där… jo ringen, troligen sedan den tidigare gången jag torkat där. (Säger ju en del om hur ofta jag städar, men litet damma skyddar trät, är min devis). Det jag vill säga är att det är hur lätt som helst att lägga ifrån sig saker utan att tänka på det. Kanske du stoppade den i någon ficka, la´den på någon hylla utan att tänka på det. Trädgårdshandskar?

    Nu något helt annat – och allvarligare – om du ursäktar. Du har ju tidigare uppmärksammat personer som behöver stöd. Någon som verkligen behöver stöd nu, är Ratty”Rattys blogg om livet, Johan om sin pancreascancer”
    som är med på din blogglista till höger. Så alla ni som läser detta, gå in och skicka så mycket stöd och uppmuntran ni kan. Hoppas du ursäktar George att jag använder din blogg, men har ingen egen.

    Önskar jag dig och din fina Sara ett stort lycka till nu och i framtiden!


Kommentera

