George med Liemannen bakom axeln

Scarlet Pimpernell och en INBJUDAN!

Posted in survivaL by georgeschottl on oktober 20, 2010

Min vigselring beter sig precis som ”The Scarlet Pimpernell”
They seek him here, they seek him there.
They seek him in heaven, they seek him in hell
They seek him everywhere, that darned Scarlet Pimpernell!
Nu har vi med hjälp av Metalldetektor och frusna kalla händer sökt igenom 39 st krukor!
Ja Ni läser rätt, 39 st krukor med rötter från kraftfulla tomatplantor har mosats, krossats, genomsökts som av den värsta kommunistiska tortyledaren, resultat blev oväntat, ingen vigselring!
Det betyder att vigselringen ligger någonstans i komposthögen eller i gräsmattan på väg till eller från komposthögen!

Jag blev ju av med ringen när jag satte alla tomatplantorna, jord hämtade jag i säckar som låg vid komposthögen….
Min gigantiska titan och guldring, we seek you everywhere!
Ringen är verkligen ”elusive” precis som The Scarlet Pimpernell!

Här kommer en inbjudan till Er alla!
Ni som kan och har ork är välkomna till den årliga Lungcancergalan i Stockholm den 2:e November!
Alexandra Charles är moderator och det finns massor med inntressanta föreläsare!
Så bara anmäl Er efter bästa förmåga, inträde är gratis ocg kaffe likaså.
Kom dit och ta ett snack med mig eftersom jag också kommer att vara på plats som Ni ser på programmet!
Anmälan gör ni via mailen: monica.sandstrom@stodet.se

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kristina said, on oktober 20, 2010 at 22:16

    Hej George,
    Tråkigt att ni inte hittar din vigselring, förstår att det ligger mycket symbolik i ringen.
    Det hade varit väldigt tevligt att få träffa dig i Stockholm, men tyvärr, jag befinner mig 40 mil därifrån. Men jag sparar det till en annan gång.
    kram till er båda

  2. Sara said, on oktober 21, 2010 at 11:29

    Hoppas ni hittar ringen! Hur blev det med tomatskörden? Nyfiken eftersom jag själv för första året försökt mig på att driva upp några tomatplantor från frö.
    Det låter intressant med lungcancergalan, tyvärr för långt bort bara. Meddela gärna om det är något som kommer framöver i Skåne, skulle gärna delta. Ha en skön höstdag!

  3. Tuvan said, on oktober 21, 2010 at 13:43

    Hejsan store man…..

    Undrade faktiskt hur det gått med ringen…. o vips så skrev du om detta…
    Trist vad den är envis, där den ligger o gäckar er….
    Nu ska jag (kanske) röra till det ytterligare, men du skriver titan/guld-ring? Reagerar en metalldetektor på dessa metaller?
    Vet/tror, bara att att det finns olika detektorer, som är olika ”känsliga” för metaller?
    Ja..ja.. det var kanske ett ”långskott”… men det skulle väcka lite positivt hopp om krukorna?
    Sen är jag väldigt orolig för er, när det gäller försäkringskassan, håller de er på sträckbänken ännu, med sina besked? Det kan bara vara ett stort misstag att de nollade Saras SGI, det kan o får inte vara något annat?
    Ha det gott, lycka till att hitta ringen.

    Massor med detektiv-letar-kramar

    PS. har ni kollat med detektorn på hunden… ha ha… såg en vet-serie där en hundägare som hittade sin mobil hos hunden, det ringde nämligen i magen på den stora sötnosen… lite långsökt kanske… men man kan aldrig vara säker på vad en valp gillar till mellanmål 🙂

  4. Johan C said, on oktober 21, 2010 at 18:18

    Tuvan Guld ska en metalldetektor fixa, Titan vet jag inte.

    george, hur är det med er? Med dig & Sara och Bebisen?
    Har det hänt nåt positivt från FK?


Kommentera

