George med Liemannen bakom axeln

Ny dag, ny framtid

Posted in survivaL by georgeschottl on september 15, 2010

Idag har dagen rullat på i ett nytt skimmer.

Beskedet från igår ligger som en slöja och lyser upp och värmer omgivningen och världen.
Idag skall det bara bearbetas och jag skall försöka förstå, förstå varför.

Jag är samtidigt orolig för min vän Hans, Hans har påverkats rejält av sin cellhämmande behandling så att pumpen …hjärtat alltså har fått ta lite stryk.
Det är därför Hans har varit svag sedan i Lördags, jag hoppas att han snart är får anpassa sig till de ”vanliga takterna” igen!
Jag paketerar en rejäl dos styrka och skickar över till SUS Lund till MAVA där Hans ligger inne för justering av sina värden.

Kanske styrkepaketet ramlar förbi hematologen och lämnar lite av sändningen till Henrik & Maja samtidigt?
Jag tror dock inte att de behöver det där styrkepaketet, för mellan de två finns där kraft och energi att starta upp och matcha två kärnkraftverk!

George

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Linda said, on september 15, 2010 at 23:05

    Såna där positiva besked kan man leva på lääääänge!! Och det är just vad jag tror och hoppas att du kommer göra – alltså leva länge till! 🙂

    Själv oroar jag mig lite för att min kropp bara gör mer och mer ont hela tiden och jag är ofta så trött att det känns som jag skulle kunna sova en hel vecka i sträck! Men, det tänker jag inte göra. På söndag ska jag till och med försöka mig upp på hästryggen och ge mig ut på en tur på islandshäst! Är jag lite galen?! 😉 Ja, lite kanske! Men med en stor portion vilja så ska det nog gå. Kan ju inte gå här och vänta på att jag ska må bättre, för risken är nog större att jag med tiden kommer må sämre och sämre…

    Kram kram!!

  2. Catha said, on september 16, 2010 at 11:04

    Ljuvligt att höra att din röntgen gav positiva besked! Tråkigt att Hans ligger hos oss… Vi har duktiga läkare och sköterskor (som du vet) och jag hoppas att din vän ska få den hjälp han behöver.
    Kram

  3. Monica Carlsson said, on september 16, 2010 at 13:09

    Jag är så glad och lycklig för din och eran skull, Gode Gud, va underbart!!!!! Nu dröjer det ju inte så länge fören ni har eran lille gullunge, hos er, då kommer du att få så mycket energi och livsglädje, som du alldrig haft förut, det går inte att förklara, det måste upplevas. önskar nu att eran älskade vovve blir bra också. en tankekram sänder jag tir er./Monica

  4. Emma said, on september 17, 2010 at 00:06

    Grattis George och Sara till de goda nyheterna!
    Varje dag är en gåva, det påminner du mig om gång på gång, du har till och med botat mig från en hotande 30års kris! 😉 Man måste ju fylla trettio förr eller senare om man vill leva länge liksom….

    Mitt liv är fantastiskt, mitt största problem är rädslan att förlora någon jag älskar. Du påminner mig om att vara här och nu varje dag, att njuta av alla och allt jag har i min omgivning. Tänk så ”lite” som egentligen behövs för att göra livet komplett och fantastiskt.
    Barn är inga småsaker (eller, jo, men ändå så stora!) och de berikar livet så oerhört. Hur lång tid vi än har kvar här på jorden kan vi aldrig veta, men att få barn gör den stund vi har så oändligt meningsfull, rik och kärleksfull.
    Min son är 8 månader och jag njuter så av hans närvaro i våra liv. Jag önskar er två allt gott och stort grattis till den lille som snart ska göra entré i era liv. Sedan blir inget sig likt och vad som än händer så kommer den lille bära vidare en del av er två!

  5. majacaroline said, on september 17, 2010 at 13:55

    Ni fantastiska människor är värda all lycka som finns! Vi är så glada för er skull.

    Styrkepaketet slank nog in på hematologen också för i går hade Henrik en riktigt bra dag och vi kunde vara borta från rummet i en och en halv timme!!!! Vi var bland annat i sjukhuskyrkan och tände ljus. Vi är så tacksamma för att livet inte längre känns nattsvart, att livet har serverat lite hopp igen. Vi tände också styrkeljus till Hans och till hans Anita.

    En riktigt skön hösthelg önskar Vi er Er!

    Leva livet-kramar från

    M o H

  6. Agneta F said, on september 17, 2010 at 15:41

    Grattis du store kämpe!!

    Inget annat är tänkbart – än att du ska vara med när din och Saras lilla arvinge föds och få se den utvecklas. Nån däruppe håller ett vakande öga över er lilla familj – det är jag säker på. Du är en fantastisk bloggare och ett stort föredömme för många sjuka. Det behövs sådana som du – glöm aldrig det!!
    Från en som också lever på hoppet!!

  7. Anne S. said, on september 17, 2010 at 20:10

    Fantastiskt! Det är allt jag vill säga då ordet innehåller allt…

    Stora kramar i tanken till dig och familjen! / Anne S.

  8. Inkan o Ligan said, on september 19, 2010 at 09:15

    Ska hjälpa till att skicka ett styrkepaket till Hans.
    Kram

  9. Ingrid Henriksen Popvski said, on september 20, 2010 at 15:21

    Hej – Ingrid heter jag- ny i bloggvärlden sedan förra veckan- bröstcancertjei ( norsk- i Göteborg)
    Jag såg Himmelen kan vänta – en gång- lite- måtte skru av- blev förvånad av att jag inte kunde se på. Nu i eftertid undrar jag på om det var för att jag ju ägentligen visste at jag hade cancer- att (2) läkare hade tagit fel…
    Ville bara säga att jag är mycket glad för deg o dom goda nyheterna. FANTASTISk. Jag är läkare själv- o det är fantastisk inspirerande att höra hur fantastisk din kropp responderar på din behandling. Tack för inspirerande läsning, Klem Ingrid


Kommentera

