George med Liemannen bakom axeln

No movement, tack till Er alla!

Posted in survivaL by georgeschottl on september 14, 2010

Svaret kom!
Skakande och stammande samt svårt att få in luft så frågade jag läkaren om röntgenresultatet……
Svaret blev det efterlängtade, svaret blev det som jag önskade, svaret blev det som lockar med en framtid!
Svaret blev precis som jag ville att det skulle vara…
”Det står helt stilla…….”

Jag står stabilt på jorden med båda fötterna förankrade i den skånska myllan, jag är trygg i den jag är och har en vilja som flyttar det mesta. Min vilja  är envist korkad och enveten, ändå ser jag hur orolig jag är inför röntgen…
Men ändå så märker jag hur världen blir ljusare, hur regnet förvandlas från ett grått blött och miserabelt oväder till en livgivande skur av ljuvligt vatten.
Jag går från orolig till att bara se vackra saker i min omgivning, så mycket påverkas jag av oron för röntgensvaret.
De av Er läsare som bor i södra Sverige vet hur uselt vädret var i morse, klockan 10,50 samma sekund som jag fick röntgensvaret att mina mättumörer har parkerat röven och vägrar flytta sig så förvandlades vädret i Södra Sverige till världen vackraste och bästa väder!

Tack
Tack till Er alla för alla tår, fingrar, tummar och ninja-kickare ni har skickat vidare eller hållt hårt i!
Ni säger att jag ger Er styrka, Ni säger att jag ger vissa av Er hopp!
Men Ni skall veta att jag får tiofalt tillbaka av Er, Ni ger mer än vad ni kan föreställa Er.
Tack

Jag träffade två hjältar på Thoraxonkolgens sal idag, Hans & Anita.
Hans mår lite kymigt och behöver lite TLC av proffsen på SUS Lund för att få rätt på sina värden.
Jag tänkte bara att du skall veta Hans att DU är en hjälte, glöm aldrig det!

Jag läste nyss kommentarerna på förra inlägget, en av kommentarerna rörde mig till tårar, så pass mycket att Sara hörde hur jag försökte dölja mina snyftningar.
Ytterligare en stjärna har hamnat som klart lysande på Himlen, en stjärna som har en fantastisk familj som också vet att livet är ändligt och att vi bör hjälpa varandra så gott det går……jag vill bara belysa hur genom att citera en del av i kommentaren:

I måndags (6/9) fick vi en ny klar stjärna på himmelen då min älskade man Kenth gick bort. In i det sista undrade han hur det gick för dig. Ditt samtal med honom satte sig i hans hjärta och han månade om dig även om han inte orkade läsa din blogg själv.
Hans sista tid var smärtfri, lugn och så fin den kan ha varit.
De tre önskningar han hade om sin bortgång slog in, han hade inte ont, han fick somna in stilla och jag var vid hans sida.

Vill igen tacka dig och Sara för att ni har funnits med oss och skänkt oss hopp.
Fortsätt leva, fortsätt kämpa och framför allt att älska. Ni gör skillnad för oss här ute.
Jag önskar er det bästa av liv tillsammans.

 

Dessa ord är även riktade till Er, Ni som skriver och läser här, Ni som uppmuntrar andra, Ni som stöttar andra genom att bara säga ett vänligt ord eller att ge en klapp på axeln när det behövs.
Ni som ger det stödet som ger den stabilitet som saknas, ni har Saras och Mitt tack, ni har allas tack!
Vi som lever och de som lyser som klara stjärnor på himlen, de tackar Er.

George

44 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lisbet Lindell said, on september 14, 2010 at 21:12

    Vilket underbart besked!

    Kämpa vidare, snart ska du bli pappa 🙂

    Hälsningar Lisbet

  2. Kajsa/Spenatmamman said, on september 14, 2010 at 21:17

    Grattis, fantastiskt!

    Min doktor, som förvisso verkar vara en förträfflig doktor på de flesta vis, varnade mig senast för att läsa cancerbloggar. Han har nog inte läst din och förstått hur mycket energi och styrka en blogg kan ge andra!

    Får väl tipsa honom 😉

  3. Carina Jönsson said, on september 14, 2010 at 21:31

    Vilken underbar läsning, härligt besked.
    Visst ter sig världen lite ljusare när man får positiva besked, det är som en lottovinst, MINST!
    Tack för all energi och styrka som bloggen ger, mer än du tror George. Nu börjar det närma sig det största undret som finns, nämligen att bli förälder. Såå härligt!
    Stor varm kram från
    Carina Jönsson (Andreas och Emelies mamma)

  4. Kristina said, on september 14, 2010 at 21:32

    YEEEEEES, så kul att läsa om resultatet. Nu kan du börja andas lite igen, och se på framtiden igen.
    LIVET ÄR UNDERBAAART

    Stor kram till båda ni, ni som är MINA hjältar

    Kristina

  5. Sara said, on september 14, 2010 at 21:34

    Stort grattis till er! Jag har tänkt så på er idag…..du är en fighter utan dess like-och det har cancer monstret fått veta med besked! Du gör en enorm skillnad för så otroligt många. Jag är så tacksam för att du och alla andra som orkar blogga om hur livet och kampen mot denna sjukdom är. Tack!

  6. Johanna said, on september 14, 2010 at 21:37

    Grattis! Vilket härligt besked!

    Du är en stor inspiratör på många sätt. Allt gott till dig och din familj!

    Hälsningar
    Johanna

  7. ulla said, on september 14, 2010 at 21:39

    Åhhh vad jag blir glad för Er skull, vet av egen erfarenhet vad ett positivt besked betyder, man ”svävar på moln” bokstavligt talat, vi har fått många positiva besked men oxå negativa emellanåt, vår dotter är numera en stjärna i himmelen så vi har verkligen erfarenhet….men som sagt LEV NU just så som Ni är så bra på, ingen vet ngt om framtiden….vi önskar Er allt gott med en Varm Kram…// Mamman

  8. Sussie said, on september 14, 2010 at 21:39

    Jihaooooo!! Tårarna rinner av glädje när jag läser ditt meil..Blir så glad för er allas skull!!

    BAMSE KRAMAR TILL ER BÅDA!!

  9. majacaroline said, on september 14, 2010 at 21:50

    JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
    Alldeles piggig blir jag! Jag har kikat in här många gånger i dag i hopp om att du skulle skriva något om fantastiska resultat, YOU DID IT!!!!
    Glada Lundakramar från oss!

  10. Linda said, on september 14, 2010 at 21:55

    Hurraaaa!! Vad glad jag blev av att läsa detta positiva besked!! 🙂

    Kram kram!!

  11. Malin said, on september 14, 2010 at 22:07

    Underbart!!!

    Har flera i min närhet som drabbats av cancer, vissa har det gått bra för och vissa har det gått mindre bra för. Säg vad du vill, men visst f-n inger du hopp! Ursäkta jag tar till svordomar, men det är väl tillåtet en dag som denna?! 😉

    Stor kram!

  12. Maria A said, on september 14, 2010 at 22:17

    Grattis till dig Sara och bebisen! Du är verkligen en kämpe och förebild för oss alla.
    Många kramar Maria A

  13. Maria said, on september 14, 2010 at 22:39

    Glad in i hjärteroten och ett stort grattis till dig och till Sara.
    Det är människor som ni som gör världen vacker!
    Kramar
    Maria

  14. Kerstin Johansson said, on september 14, 2010 at 23:03

    Jätteroligt att höra, följer din blogg och tycker att du uttrycker känslor och tankar så fint. Hoppas du snart får må lite bättre och känna dig starkare tills bebisen kommer, kram Kerstin

  15. Berit said, on september 14, 2010 at 23:06

    Grattis! Underbart!
    Även jag fick ett gott besked för några dagar sedan hos min läkare. Efter cellgiftsbyte krymper eländet igen! Markörerna dalar! Jag njuter så av mitt liv och lever en dag i taget. Förundras över vad onkologerna kan åstadkomma. Går snart in på mitt sjätte år med spridd bröstcancer (utgångsläget för fem år sedan var en tumör i levern, stor som en citron). Jag vilar när jag behöver vilket gör att jag orkar ha kul d.v.s. umgås med familjen, kelar med vovven, kör motorcykel, äter mycket god mat, träffar fina vänner, åker till fjällen i helgen… osv. osv. Livet är faktiskt det som pågår just nu.

    Jag tror att jag förstår precis hur lyckliga ni är!

  16. Christian said, on september 14, 2010 at 23:23

    Grattis George!

  17. mimi said, on september 15, 2010 at 00:48

    ”Det står helt stilla”. Underbart George!

  18. Annelie said, on september 15, 2010 at 02:32

    Underbart! Helt otroligt j-a underbart. Gå inte i vägen för någon buss nu bara.

    Vad glad jag blir för er skull, det var ju så här det skulle bli.

    Kramar Annelie

  19. Nonna said, on september 15, 2010 at 07:00

    Underbart glädjande – fånga tiden och njut!
    Kram Nonna

  20. Sussi said, on september 15, 2010 at 07:33

    Underbart George ! Ditt besked ger ”solsken” även idag !!

  21. Tina said, on september 15, 2010 at 08:11

    YESS 😀

    SÅ underbart! Nu blev jag alldeles varm inombords – du anar inte vad glad jag är för din skull – det finns inte ord!

    Framtiden är din, med Sara och bebisen och alla du älskar.

    Grät av lycka när jag läste om ditt mirakulösa besked, och grät av sorg när jag läste Helens kommentar om att hennes man avlidit. Vilken enormt stark kvinna! Ytterligare ett föredöme i den djävulska cancervärlden.

    Samtidigt blev det säkert en påminnelse för många om hur skört livet är. Ett besked (några ord rent teoretiskt), en röntgenundersökning, en cellhämmande behandlings utfall, en transplantation eller en operation kan avgöra så många människors liv. Det är inte bara den som är sjuk som påverkas. Alla påverkas – mer än vad någon någonsin kan ana.

    Tusen gratulationskramar
    Tina

  22. karre said, on september 15, 2010 at 08:19

    ÅÅÅÅ så härligt:)
    När är bebisen beräknad till?
    Karre

  23. Ingegärd said, on september 15, 2010 at 08:20

    Jag gläds enormt med dig o Sara!!

  24. annika said, on september 15, 2010 at 10:26

    Underbart!!!! Åh, vad det märks att vi människor behöver varandra!! Du ger så mkt av dig själv, tack George,

  25. eija said, on september 15, 2010 at 10:51

    Ett stort grattis!

  26. Malin said, on september 15, 2010 at 11:12

    Tårar trillar här med.

    GRATTIS!!

  27. Lilette said, on september 15, 2010 at 11:41

    Oh, tack och lov att du fick ett så härligt besked. All lycka till er båda.

  28. Helena Liedgren said, on september 15, 2010 at 11:46

    Så fantastisk besked att få. You are a hero. Läser dina bloggar, och blir som de flesta mycket rörd. Stå på Georg och Sara, jag tänker på Er, och naturligtvis på min bror i Lund.

    Kram

  29. Anna-Karin said, on september 15, 2010 at 12:02

    Åh vilket härligt besked… Håller tummarna för att det fortsätter så i många många år
    till..
    Många kramar till dig och din fru….

  30. Therése said, on september 15, 2010 at 12:05

    GRATULERAR GEORGE! ❤ ❤ ❤

    Kram och ta nu väl hand om dig själv och familjen. Vila upp ordentligt inför bebbens ankomst. 😉

  31. Johan Olsson said, on september 15, 2010 at 12:53

    Du är bäst George! Hade fler vart som du hade världen sätt helt annorlunda en vad den gör nu! När det känns som mörkast så tänker jag ALLTID på dig, då känns allt betydligt lättare!
    Du kommer att bli en riktigt underbar pappa och du är en toppenbra husse, man och vän. Ja det går inte att räkna upp allt!
    Men det finns en ord som kanske räcker ”HJÄLTE”. Detta är precis vad du är!!!!!!

    Sköt om er!

    Kram till er alla:)

  32. Tuvan said, on september 15, 2010 at 12:57

    Härligt store man……

    Tänkt på dig o Sara massor…..
    Må solen alltid lysa genom regnet, som ett vackert ljummet sommarregn med regnbågen i horisonten…..
    Kan bara försöka att föreställa mig, hur glada ni är……..

    Varma regndroppande kramar från Österlen till er

  33. Maria said, on september 15, 2010 at 14:17

    Heja heja heja!!! Underbar läsning och ja, det var ett minst sagt omväxlande väder igår 🙂

    När ungefär är det beräknat att den lill* kommer?

  34. Nina said, on september 15, 2010 at 14:27

    Stort grattis till fantastiska besked!

    Kram Nina (Rattys fru)

  35. Mikael said, on september 15, 2010 at 15:41

    Gott George!

  36. Ulrika said, on september 15, 2010 at 16:15

    Underbart att läsa!
    En orossten satte sig, även i mitt hjärta!

  37. Jenny (Moas mamma) said, on september 15, 2010 at 17:57

    Vad glad jag blir för din/er skull och den blivande familjemedlemmen,,,

    Helt fantastiskt Gerorge,,,

    Kram Jenny

  38. Gudrun Wiklund said, on september 15, 2010 at 21:23

    Underbart!!!!! Lyser upp vår dag också, alla läsare av din blogg.
    kramar
    Gudrun

  39. Karin said, on september 15, 2010 at 22:58

    Ett underbart besked. Är så glad för din och din frus skull. KRAM till er båda.

  40. Magda said, on september 15, 2010 at 23:01

    Blir så glad för din och er skull. Och när jag läser inlägget från din vän så skimrar du och det du gör ännu vackrare. Kärlek och hopp. /M

  41. Grattis George!! Vilket lyckligt besked!! Du är verkligen ett mirakel på denna jord och du får säkert en massa andra kämpa ordentligt mot sina elaka sjukdomar! Du är så viljestark trots din svåra sjukdom och det beundrar jag! Du är min idol!
    Kram från Trelleborg och GRATTIS till bebisen 🙂 (har jag hört att ni ska få 😉 )

  42. Tina said, on september 17, 2010 at 23:41

  43. Inkan o Ligan said, on september 19, 2010 at 09:14

    Oerhört glad för dig skull.
    Kram

  44. Jennie said, on september 21, 2010 at 13:23

    Tack George!
    Tack för att du skriver så underbart och ser ljuset i mörkret.
    Tack för att du ger hopp till oss alla!

    Varje dag är ett mirakel!
    Kram Jennie


Kommentera

