George med Liemannen bakom axeln

På cancerfronten intet svagt, bara styrka!

Posted in survivaL by georgeschottl on september 8, 2010

Jag följer mina bloggbekanta och vänner, deras välgång ger glädje, deras hinder vill man ta bort, deras oro vill man lindra.
Att läsa hur andra tacklar livets gång, hur man tacklar de problem som de facto är ett liv är en fantastisk utbildning!
Det är med tacksamhet jag tar del av den kärleksfulla kampen hos Maja & Henrik, den kampen som överskrider vår fantasis vildaste bilder.
Det är med tacksamhet jag tar del av de vackra meningar som Hans M får ut till oss läsare via tangentbordet, vi, alltså flera av oss vänner som tillbringade helgen i Stockholm, till och med diskuterade hur vissa människor kan uttrycka sig så vackert och så lärorikt, vi lär om livet genom att läsa…..

Det är med tacksmahet jag  läser om Ratty och hans besked om att det inte var så illa ställt som hans räknade med.

Det är med tacksamhet jag skriver dessa ord till Er, att jag lever och kan njuta av alla dagar, vissa dagar bättre än andra.

Jag har inte haft så här ont som jag har nu på minst två år, min smärtskala har halkat upp rejält, och därmed också min maxdos av smärtstillande.
Att nivåerna har ökat så markant tror jag är kopplad lite till min oro för mina vänner som har en tuff period framför sig, samt för att Daimi lider, Sara och jag misstänker att daimi också fått en cancersläng….vi får reda på mer på Torsdag då vi är hos veterinären……
Hur tröstar man en hund som har ont……
Då får jag också ont….

Men här gäller samma devis, på cancerfronten finns det bara styrka och seger!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inkan o Ligan said, on september 8, 2010 at 22:48

    Men åh, vovven då. 😦
    Kram från Ligan Trillingarna och massor från Matte Inkan

  2. Madde said, on september 8, 2010 at 22:49

    Hoppas att din värk ger med sig – och att Daima inte är svårt sjuk: vore så underbart om hon får välkomna ert barn som kommer i november…….

    Framför allt : var rädda om er:ALLIHOPA !!

    Kram Madde/Umeå

  3. Annette & Dragan said, on september 9, 2010 at 10:05

    En hälsning från Brisbane med hopp om mindre smärtor för dig George. Ikväll ska ett glas vin drickas just för att dina smärtor ska minskas.

    Kram till er från oss,
    Annette & Dragan

  4. Margit Randén said, on september 9, 2010 at 11:22

    När det gäller hundar är det en stor tröst att veta, att de inte tycks ha den ångest och rädsla som vi har. De förefaller också att inte uppleva smärta på samma sätt som vi (fast det är förstås svårt att veta). Vad är det för fel på henne, var har hon ont?
    Själv har jag en hund, en lagotto, som har dragit mig igenom cancer, lungödem och lårbenshalsbrott genom att bara finnas till och ställa krav på mig att ta hand om honom. Särskilt för den som bor ensam är det en stor tröst att ha en hund!

  5. angeluscustos said, on september 9, 2010 at 12:23

    Hej George!

    Hoppas dina smärtor avtagit något nu och att du kan härda ut de som är kvar!

    Sänder en extra nospuss till Daimi, med hopp om att det är falskt alarm.

    Ja, man blir oerhört ödmjuk av att läsa alla andras, inklusive dina, inlägg på bloggarna. Det är fantastiskt styrkande för mig!

    Många styrkekramar till er alla tre och vovvarna 🙂

  6. Mahlin Berglund said, on september 10, 2010 at 18:10

    Hejsan!
    Hoppas det går bra med hunden. Ja, hur tröstar man en hund…. Jobbigt läge. Fick ta bort min hund i våras och det är ingen rolig upplevelse. Han levde med en kronisk sjukdom sedan 3 år tillbaka. Halkade in på din fina blogg i dag och vad mycket fint du skrive. Önskar dig och din familj allt gott! mvh mahlin i jönköping


Kommentera

