George med Liemannen bakom axeln

otroligt välfylld vecka….pust!

Posted in survivaL by georgeschottl on september 5, 2010

Nu är vi hemma igen, sängarna är tillstökade och vovvarna kom hem idag när Saras föräldrar ”levererade” två överlyckliga vovvar till två tvåbeningar som saknat dem intensivt!

Onsdags kväll, hundarna lämnades i Skanör, resväskor packades och vi hade en ovälkommen nyhet från Lena….Det var dock roligt att träffas även om vi pratade om den dumma cancern samt körde hela rådgivningsköret….
Det med Lena måste jag bara prata lite mer om, Lena en fantastisk vän och skärpt, klipsk och vettig vän har drabbats av det som ingen vill drabbas av, bröstcancer.
Det som är underbart i denna tråkiga historia är värdet av mammografin.
Lena hade gått på mammografi för flera månader sedan, man tyckte sig finna något som ”lurade” i bilderna men det var så pass litet och smått att man ville ta fler prover och undersökningar med lite månaders mellanrum.
Nu har vården gjort det man SKALL göra, man har ifrågasatt chanser, man har dubbelkollat och man har följt upp Lena och man har nu bekräftat det som vi alla hatar att höra!
Ja, det var en tumör!
Men det är hittat i TID, det är tack vare mammografin som jag vet att Lena kommer vara vår vän när vi blir gamla!
Jag är så otroligt tacksam för Mammografiteamet!
Ni gör det rätta!
Ni har mitt tack för att Ni gör det rätta!

Resan har alltså gått till Sigtuna där jag var en inbjuden gäst att tala för deltagarna på den årliga Lungcancersjuksköterskekonferensen. Lungsköterskor från hela landet träffade och utbytte kunskap och lärde sig nya saker samt lyssnade på en galen fet skåning ( jag menar mig)
Tack alla för skratten och stödet för min tid på scenen!

Konferensen var på Stora Brännbo, utan tvekan ett av de bästa konferenshotellen jag har bott på!
Personalens bemötande var exemplariskt och effektivt, snabbt och vänligt men ändå underbart personligt!
Så skall ett Konferenshotell skötas. Det är nämligen så ovanligt att ALLT stämmer, att Maten, Rummen, Konferensanläggningen, Frukosten, Servicen och Bemötandet stämmer och är bra!
Det brukar alltid brista på någon punkt, speciellt med personalen, men gällande Stora Brännbo var det precis bara perfekt!
Superbra vänlighet mötte oss från början till slut!
Tack Ni båda för att Ni var extra snälla mot Sara och mig, ni båda har vår tacksamhet!

Nu skall vi vila muskler och leder, här skall det sovas!
Jag har insett att jag inte är tillräckligt bra ännu för att klara av en tågresa utan att betala priset i smärta, men denna gången måste jag säga att det var värt priset att ha ont trots maxdos av mina tabletter.

George

Imorgon skall vi prata om andra saker som hände under resan….

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kajsa said, on september 6, 2010 at 09:13

    Som jag skrev till Sara; helt fantastiskt lyxigt och kul att träffa er TVÅ dagar i rad!!! Kåbojsarhak, hämbörjers och hinna snacka!!! Med Sara också. Hälsa henne att hon är så FIN! Och att jag reserverar ett sexpack Hardcore till henne, när hon är färdigammad!
    Kramar
    Kajsa

  2. Inkan o Ligan said, on september 8, 2010 at 22:41

    Shit, tack ! Kom på att jag hade en tid som jag helt missat och måste beställa en ny.
    Tack !
    Kram i cybervärlden till er båda.


Kommentera

