George med Liemannen bakom axeln

Tre jättemagar och en ”tvättbräda”

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 16, 2010

Vänner har varit på besök hela dagen, inte vilka vänner som helst utan Linda & Olof har varit på plats.
Linda var även en av Saras tärnor på vårt bröllop 2006 så det är gamla och goda vänner som kom över!
(jag till och med tvingades lägga ner min telefon i lådan så jag inte skulle sitta och snacka under tiden vi har besök)
Det speciell med det besökande paret är att Linda är i 40:de veckan, snart har hon officiellt gått över tiden..

Bilen deras är alltid packad med den obligatoriska födelse-resväskan och då tristessen och väntan på att ungen skall sticka ut huvet är stor blev det en liten utflykt till vårt kära hem.
Så med andra ord var det bara att räkna de gigantiska magarna…
Saras mage = 1 stor mage
Lindas mage = 1 jättemage
Georges mage = 1 ultrastor mage
Olofs mage = 1 Tvättbräda…..

Det har alltså varit ett skönt avbräck från cancerjobb, patientsamtal och funderingar över vilka aktiviteter jag skall engagera mig i framöver.
Det har varit lite av en snöbollseffekt i dag, jag har haft ett telefonmöte angående den nya cancerforskningssiten som jag håller på att bygga upp från scratch….
Det var ett oerhört bra och effektivt möte som gav en rejäl push framåt.

En andra bit är att forumet för Lungcancerförbundet stödet snart blir klart…Tjohhooo, det som är extra bra är att det är en bra aktivitet på forumet. Många tankar ventileras och många får lite stöd av de samlade människorna.

Ett annat plus var att Lars hörde av sig idag då han har fått sin 8:e cellgiftsbehandling idag, det som var bra var att de uppgifterna som kom fram på Lars Second Opinon radn var genomförda och Lars känner sig tryggare med den mer uppdaterade informationen om sin sjukdomssituation!

Med andra ord, en superbra dag!
Kul, trevlig och effektiv, allt på samma dag!

Vyssan lull, nu skall husse nanna
George

PS
Daimi slog rekord idag, sent på kvällen när dörrar och fönster var stängda, vi fyra vuxna tvåbeningar samt vovvarna var alla i vardagsrummet, vad händer då?
Daimi släpper den suraste, mest vedervärdiga, stinkigaste och mest kraftfulla fis hon NÅGONSIN släppt, två gravida kvinnor slängde sig frustande med sina magar mot ytterdörren för att få luft och få slut på tårarna som rann utför deras kinder av skratt!
Jag var stolt över Daimi, en sådan potent vovve, även i doft-väg!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on augusti 17, 2010 at 11:44

    Hej George!

    Vilka underbara nyheter – kan inte välja ut EN utan alla var ju helt fantastiska – och vilken härlig dag du haft. Sååå skönt och vad glad jag blev att läsa ditt inlägg 😀

    Jag känner tyvärr till fenomenet du beskriver i ditt post scriptum *urk* – skrattade så tårarna rann för det är ju bara såå satans typiskt, helst av allt ska det ju hända när man har besök eller äter frukost/lunch/middag 🙂 – men mitt i allt så var det som du säger ett bevis på att Daimi är en potent vovve, kanske lite för att visa just det för er alla när ni satt och hade det trevligt 😉

    På tal om styrka och kraft så är du ett föredöme för alla människor – jag kommer aldrig att sluta säga det, hur tjatig jag än må bli.
    Och jag beundrar dig!

    Stor stykrekram
    Tina

  2. CARINA said, on september 7, 2010 at 10:14

    Hej George
    Du tror inte att en sur hundfis kan ta kål på en och annan cancercell, eller i alla fall hämma tillväxten !
    Go doggy !!


Kommentera

