George med Liemannen bakom axeln

Tack till alla som anstränger sig, kolla alternativen

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 14, 2010

Skön kvävande Lördag.
99% luftfuktighet och det känns som om man andas sirap, varm sirap!

Det har vräkt ner och därmed ha jag suttit framför datorn med ”cancer-jobb”

Forumet för Lungcancerförbundet Stödet är snart klart, detta tack vare hårt arbetande och ideellt arbetande IT-människor som backar upp och stöttar oss sjuka…
Tack till alla dessa eldsjälar!

Men det finns andra som tycker det är kul att hjälpa cancerpatienter, kan man då kombinera hjälpen med att faktiskt göra riktigt kul grejer så är ju det en hellyckad dag!

T a därmed en titt på dessa människor, närmare 102 personer som tycker det är kul att hjälpa oss cancerpatienter!

Kul gäng

George

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Annelie said, on augusti 15, 2010 at 00:04

    Jag tycker det är otroligt vad människor ställer upp på mycket eller skänker pengar. När jag behövde blod blev jag så glad att någon har för min skull lämnat detta blod utan någon mer speciell vinning än en fika. Och alla som skänkt pengar så jag med cancerfondens hjälp kunde åka på en semesterresa med mina barn. Jag skänker ju också pengar till cancerfonden samt till FAMN, föreningen mot narkotika då jag har barn i en känslig ålder. TUSEN TACK alla som bidrar på något sätt. Kan man få sig ett gott skratt är det ju välkommet. Du själv bidrar mycket med dina ord i denna blogg och jag är tacksam att jag får läsa dina ord och bli sporrad av dina resultat. Tycker du är en skön snubbe helt enkelt. Ha det så himla bra du kan nu. Själv har jag feber och det tillsammans med värmen är ingen höjdare kan jag lova.
    Kramar Annelie

  2. Ewa Larsson said, on augusti 15, 2010 at 08:38

    Det är kul att de samlar pengar på det här sättet att det inte är så allvarligt.Det behövs när grundorsaken är så allvarlig.Framför mer skratt!Förfirade min födelsedag igår.Fick en underbar princesstårta av min ICA-handlare.Det kom några och hjälpte till att äta av den.Ska iväg snart på hundtävling och steka hamburgare.Även om barnen är 35 år så behöver de hjälp med sina fritidsaktiviteter.Tur att jag sagt ifrån igår det var så hett och fuktigt.
    Tack än en gång att du finns och bevakar alla cancerfakta.
    Hoppas att ni inte simmat bort?Kram Ewa

  3. Tina said, on augusti 15, 2010 at 11:54

    Hej George!

    De gör verkligen ett fantastiskt arbete alla som ställer upp, om det så bara är med ren medmänsklighet! Tänk ett leende eller en kram i rätt ögonblick – för mig räcker det lilla långt, det som ofta andra inte ens noterar.

    Härligt initiativ på nöjesparken i Essex 🙂
    Kanske man kunde anordna något liknande i Berg o dalbanan eller i Flume-riden på Liseberg om man vill bada samtidigt 😉 – eller på Gröna Lund för den delen – men GBG ligger närmast mig så jag kan vara med 🙂

    Hoppas allt är under kontroll annars med dig, Sara, bebisen i magen och vovvarna! Har ögat läkt bra på Ewok förresten??
    Hoppas också att det blir mer syre i luften så du kan andas lättare igen.

    Vi har kvavt här uppe också, helt sanslöst med den här höga luftfuktigheten. Har inte varit med om liknande på många år, och det var inte i Sverige.

    Stor kram full av styrka
    Tina

  4. Inkan o Ligan said, on augusti 16, 2010 at 21:57

    hehe Den var ju helt underbar.


Kommentera

