George med Liemannen bakom axeln

Tidig ofrivillig morgonpigghet

Posted in survivaL by georgeschottl on augusti 11, 2010

Klockan 03,30 vakande jag av ett envetet pipande och gnyende.
Ewok var uppe och markerade med tydlighet att hon minsann tyckte det var dålig service att dörren till trädgården inte öppnades med omedelbar verkan vid första pipandet!
Pipande är till för att uppmärksammas var blicken hon gav mig…med sitt ena öga…….??
Stilla i mitt sinne undrade jag varför hon enbart tittade på mig med sitt ena öga, gav hon mig det onda ögat?

Nä, det var lite värre än så, lilla tösen ewok hade något mycket värre än illariktad ilska mot husse
Vid en närmare kontroll av lilla tösen, mitt i natten så såg vi var problemet var…
Ewok kunde inte öppna ögat och det rann var från ögat hela tiden samt att hon sökte sig bort från ljuskällor.
Ögoninflammation var den givna tanken!

Det är ju klart att hon hade ont!
Stackars lilla lejontuggande pälsbälte….

Självklart kan man ju inte välja när man måste åka in på sjukhus (djursjukhuset, alltså) och med tanke på att min medicinkur sänkt mig totalt så var det bara att planera med superplaneraren, the one and only Sara.
Jag var för dålig för att kunna ta mig till djursjukhuset, risken att jag skulle somnat vid ratten eller åkt av vägen med mina mediciner var lite för stor för att kunna acceptera.
Jag kör enbart bil när jag planerat mina medicinintag, annars står bilen planterad…
Det fick bli Saras jobb att åka till djursjukhuset i Malmö med lilla Ewok som verkligen led, det gjorde riktigt ont på henne!

Men nu när vi vet varför, hon har ett litet hål på irisen samt en liten reva över hela ögat…
Hon hade lekt med en pinne, ja det var väl mer ett träd med massa kvistar som var bra mycket större än henne själv, detta träd släpande hon glatt och stolt omkring på, antagligen stack hon sig i ögat på en av kvistarna…

Nu är hon undersökt, hemma, trygg och glad igen trots alla typer av ögondroppar som hon skall ta tre gånger om dagen, Ewok är en tuff liten tös!

Här kommer en bild på världen bästa tjejkompisar, Daimi & Ewok!

En stor bamsekram går iväg till Ewa som väntar på svar, ett viktigt svar!
Du Ewa, du är bäst, kom ihåg detta!

George

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on augusti 12, 2010 at 08:31

    Hej George!

    Ja, dom vet precis hur dom ska titta för att få en att känna sig som något katten släpat in, särskilt när det gäller nytt vatten eller när det är kissetur i tankarna 🙂

    Skönt att det ”bara” var ett litet sår i ögat på henne – vad vackra era hundar är förresten! – min fick en klo i ena ögat när han blev för närgången på en av mina katter. Samma där förutom att på honom blödde det rejält så jag hann bli ordentligt rädd – salvor, droppar och penicillin. Men katter har väl mer bakterier i klorna än en gren/kvist. Han fick inget ärr på irisen, ingenting syns idag. Dom har en oerhörd läkningsförmåga våra fyrbenta älskade livskompanjoner.

    Tråkigt att läsa ditt inlägg igår att du blivit såpass nedsatt av den här omgången mediciner. Jag hoppas av mitt allra innersta att det går över snart och att du snart är på benen igen! Och kan köra bil, den där porschen som var ute på auktion – hur blev det med den 😉 Var skulle man skicka ansökan??!! Den är ju helt underbar – fast här blir det nog bara en volvo 😉 om ens det – jag har ju inte direkt pengar ”över” 🙂 Tänk om den som köper porschen istället kunde skänka pengarna till forskning – eller om man nu är så snuskigt rik – både och!

    Sänder dig all styrka jag kan uppbåda i en stor styrkekram
    Tina

  2. annika said, on augusti 12, 2010 at 11:07

    Vilka vackra hundar!! Själv har jag en liten blandis som inte är så vacker men ändå världens bästa kompis! Tur att det finns hundar!

  3. PJ said, on augusti 12, 2010 at 13:19

    Keep up the good work, man!
    När man tänker på dig övermannas man av ett leende – alltid.

  4. kotten christel said, on augusti 12, 2010 at 14:16

    Japp, så är det. Finns inte en chans till att somna om eller låtsas att man inte hört.
    Det är bara att gå upp :))))
    Tur att det inte var något värre

  5. Linda said, on augusti 12, 2010 at 19:39

    Av princip blir våra tre hundar bara sjuka på nätter, helgdagar eller på stora högtider! De tycker att det är extra kul när det är extra dyrt…eller nåt… Ibland misstänker vi dem för att bara vara extremt ondskefulla:-)!

  6. Inkan o Ligan said, on augusti 13, 2010 at 22:44

    Men stackars liten då.
    Kramar om från hela Ligan


Kommentera

